De grote Cubase (Studio) 5 thread

8o)

Maar ik stel de serieuze reacties wel op prijs. Zeer informatief. En het scheelde maar weinig of ik had de upgrade besteld. Zou quifster stiekem op de loonlijst van Steinberg staan? :P

gezien mijn reacties in het verleden denk ik eerder dat ik op de blacklist bij steinberg sta :D

maar omdat ik ook wel weer zo ben dat als ik iets goed vind dat ik dat dan ook zeg is mijn toon nu positiever als mijn toon op die dramatische prestaties van steinberg in sx3 en 4.

maar nu hebben ze het naar mijn mening behoorlijk goed voor elkaar in een eerste versie.

Overigens ben ik nog veel positiever over cubase 5 als dat mijn posts doen vermoeden hierboven. Maar ik wilde het ook weer niet overdrijven :D

Vraagie:

Kan iemand mij vertellen of ik kan upgraden? Ik heb de cubase van iemand anders gekocht, maar die heeft zich al geregistreerd. Kan ik zonder die registratie om te zetten Cubase5 upgrade kaufen en gebruiken?

Okee, voorlopig even deze thread mijden, anders gaat het me geld kosten. :D

Vraagie:

Kan iemand mij vertellen of ik kan upgraden? Ik heb de cubase van iemand anders gekocht, maar die heeft zich al geregistreerd. Kan ik zonder die registratie om te zetten Cubase5 upgrade kaufen en gebruiken?

Waarom laat je die registratie niet op jouw naam zetten dan?

Vraagie:

theoretisch kan dat wel
als je de upgrade koopt krijg je een code die je bestaande license op je dongle upgraden naar versie 5.

in het registratie profiel van die andere persoon op mysteinberg staat dan bij de dongle automatisch dat jij versie 5 hebt.

Jouw versie werkt overigens gewoon natuurlijk dan.
Maar het zou voor de toekomst wel mooi zijn dat je die registratie gewoon op je eigen naam hebt.

maar je kan gewoon die update bestellen, dat werkt wel. (je hoeft niet meer zoals vroeger allerlei administratieve rompslomp door). gaat allemaal automatisch via die code van je dongle.

Top tnx quif...

En hoe kan ik de registratie op m'n naam zetten?

Je zou de vorige eigenaar kunnen vragen om het volgende te doen:

Please log-in to your Mysteinberg account and use the support request form and give us there the number of the key you want us to delete.
After we delete the registration the new user will be able to register it after creating a own user account.

Of je vraagt zelf aan Steinberg hoe dit aan te pakken mbv een support request form.

Ben je zelf al geregistreerd?

http://www.steinberg.net/en/mysteinberg.html

Tnx Lotuz!

Ik ben zelf nog niet geregged...
Ik ga het die kerel ff vragen en dan moet het goed komen ;-)

Misschien een rare vraag om hier te plaatsen. Maar aangezien Cubase zowat de enige daw is zonder sampler.....

Weet iemand hier een goede (met voor keur freeware) sampler die een beetje op reasons nn19 lijkt? Het gaat me vooral op de samplestart met automation. Ook dat de pitch veranderd als ik een andere toets om m'n keyboard indruk.

Misschien een rare vraag om hier te plaatsen. Maar aangezien Cubase zowat de enige daw is zonder sampler.....

Weet iemand hier een goede (met voor keur freeware) sampler die een beetje op reasons nn19 lijkt? Het gaat me vooral op de samplestart met automation. Ook dat de pitch veranderd als ik een andere toets om m'n keyboard indruk.

Handiger voor je vraag een aparte thread aan te maken. Nu heb je de topic van een ander "gekaapt". En over een totaal ander onderwerp ook nog.

Gebruik trouwens eerst even de zoekfunctie want deze vraag is al vaak langsgekomen. Antwoord moet zo te vinden zijn.

Valt toch wel mee. Aangezien vrijwel alle cubase gebruikers tegen dit probleem aanlopen. En de zoekfunctie heb ik gebruikt ja. Het topic met het juiste onderwerp gaf helaas niet de gewenste uitkomst. Maar als je jezelf beter voelt als ik voor deze vraag een geheel nieuwe thread uit de grond stamp doe ik dat wel hoor.

Laatst gewijzigd:
Hallo

Aangezien vrijwel alle cubase gebruikers tegen dit probleem aanlopen

Dat klopt niet. De meeste Cubase gebruikers zijn "muziekanten" die nog zelf muziek maken en geen samples gebruiken. :yamaha:

Verder zijn er een heleboel (gratis) sampler's te verkrijgen die je via VST kunt inbinden.

Gr,

Chris

Ik zou zeggen Halion3, of neem anders zelf eens de moeite om www.KVRaudio.com door te spitten...... dit is een Cubase5 thread, geen algemeen Cubase noob vraagbaak topic......

... cubase SX3 mee geleerd ... cubase-4 van genoten ...
... en net nu ik op het punt stond cubase-5 te overwegen ben ik toch wel overdonderd door SONAR-8 zeker !

... alhoewel als ik de globale opmerkingen hier lees n, valt het blijkbaar toch weeral mee met die versie 5.

... vroeg of laat misschien dan maar.

Joepie! Gisteren van Thomann een mooie Cubase 5 doos ontvangen! En ga 'm vandaag of morgen installeren, update er overheen... En dan van de week lekker tracks maken!! :okdan:

dit is een Cubase5 thread, geen algemeen Cubase noob vraagbaak topic......

Waarom zo aanvallend?

Ik zal het onthouden.

---------

Ik post hier even in, ipv weer een nieuwe post te plaatsen. Want dan is het idd offtopic gaan.

Het niveau ligt idd erg hoog. Met vragen hoe je cubase kan registreren en dat het werkt na installeren.

Maar dat "kapen" is gewoon zo ontzettend overdreven. Het was 1 post met daarbij zelfs uitleg. Als er dan door meerdere mensen over doorgegaan wordt dat het "kapen" is. Zijn die juist offtopic aan het gaan. Gewoon niets zeggen als je het niet kan helpen is zelfs veel beter. En dat ik nieuw met cubase (heb het gebruikt voor o.a. mastering en editing) ben wil nog niet zeggen dat ik een n00b ben. Maarja. Tis al goed.

Laatst gewijzigd:
Erg vaak krijg ik een "cpu overload" bij een audio mixdown (exporteren).
Lees op het internet dat er veel meer mensen last van hebben... krijg zo niks ge-exporteerd.

Realtime processing staat aan, omdat hij anders de virus ti niet meeneemt.

Iemand een workaround?

Ik lees op pagina 22 in de laatste interface dat dat cpu overload verhaal bij exporteren een bekend probleem was maar volgens de auteur heb je daar in Cubase 5 geen last meer van.
Werk je al met 5?

Voor djsonicx: als je alleen een sampleplayer nodig hebt die wavjes aankan werkt groove agent 1 in Cb5 misschien wel voor jou. En dan zijn we weer bij CB5 dus..:okdan:

Back