EQ op de Fantom G?

Ramirez

Ouwe rot
Hoe pakken jullie de EQ op elke part aan op de Fantom G?
Ik ben al aan het stoeien geweest met de plug-in,die er schijnbaar in hoort te zitten of,maar ik kom er niet uit.

Ik geloof niet dat het in de fantom zelf kan,maar kan het wel met de bijgeleverde software?

EQ moet je als part effect instellen.

1. druk op effects/routing
2. kies bij PFX: equalizer
3. stel de equalizer bij...
4. rince and repeat voor elke gewenste part

Dat klopt,dat wist ik,maar ik dacht dat er ook nog een apparte EQ via software aan te sturen was zonder dat dat ten koste gaat van je pfx.
Wat ik begreep is dat je in de Fantom een plug-in kan gebruiken.
Wat moet ik me hier dan bij voorstellen?
Ik ben namelijk aan het stoeien met de bijgeleverde software,maar de handleiding hierbij vind ik erg onduidelijk.

Een vaste EQ in je mixerscherm zijn dus van die stiekeme dingetje die je als standaard mag verwachten,en dus snel over het hoofd ziet,en later na je aankoop pas achter moet komen.
Ik begin me toch af te vragen of ik toch niet beter een motif xs7 had kunnen kopen.
Aan de andere kant,heeft de motif dingen die de fantom mist,en de fantom dingen die de motif mist.

Er is geen standaard EQ per part aanwezig, inderdaad. Maarja persoonlijk vind ik dat niet erg.

Ik snap niet wat je bedoelt met "dat je in de fantom een plug-in kan gebruiken" ?

De bijgeleverde software bestaat uit een audio/midi driver en een librarian die je als plug-in kunt gebruiken in een DAW. Die librarian gebruik ik nooit en is eigenlijk alleen maar dat: een library editor, dus geen virtueel instrument met 16 parts...

Ik snap niet wat je bedoelt met "dat je in de fantom een plug-in kan gebruiken" ?

Dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Het is me in ieder geval allemaal een stuk duidelijker geworden de afgelopen dagen.
Op de EQ zal ik dan iets anders moeten verzinnen.

Tot zo ver bedankt .

Back