cubase + creamware xtc-mode = crash

JvB

Stamgast
een paar dagen geleden wilde ik toch eens een keer met xtc-mode aan de slag.maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

iedere keer als ik een bus wil aanmaken crash hij.
dan krijg ik de volgende melding:

a serious problem occured: please try to save your project under another name and restart.

dus heb ik een andere naam geprobeert en of mijn hdd nog niet vol stond etc..

ligt het aan de a16 misschien of aan mijn setup of instellingen??

op dit moment heb ik ,

3x creamware 6 dsp kaart + a16 ultra
mijn hardware zit recht aan de a16.

heb ook al op planetz gekeken maar kom nog geen stap verder.

hoop dat iemand van jullie me helpen..

Ben niet bekend met XTC mode maar als je eerst je project in cubase maakt (zonder sfp) en daarna cubase afsluiten en sfp en cubase allebei weer opstarten?

snap niet echt wat je bedoelt.

maar ik wil eigenlijk dat ik in cubase alles kan doen.
dat ik b.v de jp8080 via adat kan begruiken als externe instrument en de effecten die ik erover heen wil dat dat in cubase gebeurt.

Ik werk ook op die manier.. Hier werkt het prima.. Check even je xtcproject na.. Zou zo gauw ook niet weten wat het kan zijn..
Wanneer crasht het precies..? Wat voor bus wil je aanmaken..?

als ik een bus aanmaak met adat input en dan de analoge output waar mijn monitoren aan hangen loopt het meteen vast en als het lukt krijg ik geen signaal. En na een tijdje loopt het toch weer vast.

Ik neem aan dat je je Jp-8080 aangesloten hebt op je A16 ultra...?
Die heb je dan weer via adat naar je creamware-kaart lopen..?
Ik weet niet precies hoe je die 3 kaarten aan elkaar gelinkt hebt, aangezien ik zelf maar met 1 kaart werk.. Anyway, dat zou je even in je xtcproject na moeten kijken en fixen..
Daarna is het simpelweg in cubase op F4 drukken, dan bij external instruments een nieuw instrument aanmaken. Daar de juiste input aangeven voor het desbetreffende instrument, en that's it..
Ik vermoed dat jouw probleem zich ergens voordoet bij die 3 kaarten.. Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe dat werkt, ik neem aan dat er 1 master is, en dat de rest hieraan gelinkt is..?

thanx voor je reactie,

zal het eens nakijken hoop dat het dat is.
want werkt wel erg makkelijk xtc mode als het goed loopt

Ik gebruik gewoon de standaard xtc-project, dus weet niet of je daar veel aan gaat hebben.. Maar als je wil, dan maak ik er morgen even een screenshotje van.
Ik vraag me af hoe dat precies zit bij jou, aangezien je 3 kaarten hebt.. Ziet cubase ook 3 asio devices, of maar gewoon 1..?

Back