help midi probleem

Gust

Ingeburgerd
Hallow,
Ik probeer mij microkorg op mijn pc aan te sluiten en binnen te halen via midi in een opnameprogramma, maar ik kan die nergens terug vinden op mijn pc (het is alsof hij het niet aanvaard) Komt dit omdat kabels niet goed steek, of omdat mijn pc dit nie kan? Ik heb een simpel midipoortje gekocht in musicstore met een in en out en usb.
Hulp gevraagd

midi

midi

heeft dit programma midi instelingen of is het een puur audioprogramma?
Hoe noemt dit programma?

greetz

mooi gecheckt, en ben nie helemaal mee, met midi kan je toch gewoon je geluid binnen halen? of zie ik dat zo verkeerd? En zag vandaag acid op de voorpagina van synthforum dus ben die even aan het uittesten..

Met midi kan je helaas geen geluid sturen, die moet je via de jack of tulp uitgangen je computer in sturen(de witte en de rode ringetjes om de gaten)

met midi kan je data sturen zoals de toetsen die je indrukt of e knoppen waaraan je draait. Dit gaat tot 16 kanalen(of 16 toestellen met midi) je hebt bijvoorbeeld 8 in en 8 uitgangen. in jou geval 1 ingang en 1 uitgang voor je microkorg.
Je wil bijvoorbeeld de microkorg aansturen via je pc dan sluit je de Midi uit van de pc naar de midi ingang van je microkorg. Dan moet je in je sequence/record programma aangeven dat je een midi toestel hebt aangesloten. Zoals welke channel, op welke poort en welke controller je wilt aansturen.
Ik weet niet welk programma je gebruikt en ik ben niet in bezit van een microkorg dus hoe het verder allemaal precies zit. weet ik niet.

Veel succes met de microkorg;)
gr. Mark

Met welk programma wil je gaan opnemen of midi syncen?
Als je gewoon alleen audio wil laten syncen, moet je zowel midi i/o als je master out(audio aansluiten)

Dan even in je prodgramma onder het midi menu-tje. je midi kanalen instellen op bijv 1 en je midi keyboard ook en klaar!

Maar er bestaan ook een soort van leerfuncties voor midi app. zo kun je een toets aanraken en geeft de pc je aan melding wat voor app. hij ziet, en geeft dan netjes aan wat het is, of zoniet(niet compatible).....dan krijg je gewoon een melding midi app gevonden kanaal 1....2...3...enz

heb eens de help functie doorgenomen van het programma en het is gelukt, toch bedankt voor jullie reactie!

Back