mpc probleem

Gurbahzoid

Nieuwkomer
Hallo iedereen, splinternieuw op het forum, bij deze gegroet!
Ik heb hier al een tijdje een mpc1000 staan van een maat die deze niet gebruikt (naast een s3200, adat xt en wat synths) die bijzonder lastig doet. Bij het aanzetten laad hij kweetnie, standaard sequences in die ik niet wegkrijg, en bij veelvuldig spelen op dezelfde pad valt elke andere sound weg behalve die pad... kworrier echt zot, hoe komt dit? Superbedankt alvast
Gurbah

Bij het aanzetten laad hij kweetnie, standaard sequences in die ik niet wegkrijg

controleer de autoload folder.
Alles wat hierin staat wordt automatisch geladen als je de MPC opstart.

en bij veelvuldig spelen op dezelfde pad valt elke andere sound weg behalve die pad... kworrier echt zot, hoe komt dit? Superbedankt alvast
Gurbah

check of de sample op Poly of Mono staat.

staat zeker in de manual
je autoload staat aan (ergens in de disk opties)

volgens mij laadt ie alle progs en seqs automatisch die in de root folder staan
maar dat kan je ook uitzetten dacht ik ja

waar vind ik die autoloadfolder? niet gewoon bij load toch he

Als je een map hebt genaamd "Autoload" op je memorycard dan wordt alles wat daarin staat geladen bij het opstarten van de MPC.
Dus als je de map verwijderd of een andere naam geeft dan zal er niks meer vanzelf in het geheugen van de mpc worden geladen.

Voor mee info:

[URL]http://74.125.77.132/search?q=cache:xHPZophC6jMJ:media.zzounds.com/media/MPC1000_E3-e12d71da747165c34b7af2ca57610794.pdf+http://media.zzounds.com/media/MPC10...ca57610794.pdf&hl=nl&ct=clnk&cd=3&gl=nl[/url]http://media.zzounds.com/media/MPC10...ca57610794.pdf

Laatst gewijzigd:
Nergens een autoloadfolder te vinden.. Heb al 100 keer internal memory en die van de card gewist maar dat blijft er gewoon op staan en die seq blijven gewoon gelaad worden. Starks die link marcheert niet toch bedankt

Nergens een autoloadfolder te vinden.. Heb al 100 keer internal memory en die van de card gewist maar dat blijft er gewoon op staan en die seq blijven gewoon gelaad worden. Starks die link marcheert niet toch bedankt

Gurba, heb de link aangepast!

Internal memory wordt elke keer gewist zodra je de mpc uitzet.
Start de mpc eens zonder memorycard.

Deze samples en sequences staan in z'n eigen stukje ROM.
Geloof iets van 10 Mb bij elkaar.
Dacht dat je alle seqences en programs moest deleten, dan purgen. Dit dan weer opslaan ofzo.
Kijk ook echt es naar JJ. Succes

Ik kan ze idd purgen maar ze blijven gwoon staan. Ook bij het aanzetten zonder de memorycard erin blijven ze gewoon laden... in de manual jammer genoeg geen stuk over 'autoload' gevonden. Jaarghbleuur. ( check salespagina)

dit vind ik echt ERG !!
iedereen geeft hier tips en steekt er zijn tijd in (mezelf incluis)

ik google nu 2 minuten op de manual en scan op Autoload en vind op nog geen 5 minuten de oplossing die uitgebreid in de manual staat van een toestel dat ik zélf niet eens heb.

graag een béétje méér moeite topicstarter...

Hier topicstarter mijn excuus kheb erover gekeken in de manual!
Bedankt voor jullie moeite. Het wegvallenvananderesoundsprobleem is er echter wel nog, ook al staan alle samples op poly.. maar eerst pluis ik daar de manual verder over uit (nederlandse gevonden) 8)
Gurbh

Installeer eerst even JJOS 3.8 ipv Akai 2.1 OS !
Is gratis en is beter dan het Akai OS.

Back