Rolands Nieuwe AX Synth; doen of dom?

Als je de demo ziet hoor je gewoon gesampled spul.

Het enige wat dom is is een fortuin betalen voor de oude versie omdat keytars opeens weer hip zijn. Als je de prijzen hebt gezien op eBay en zo zijn die ook van de zotte.

Erg stil rond de AX hier op het forum. De filmpjes op youtube zijn best wel vet.
Ik wil er ook een eigenlijk. Mijn gevoel zegt Doen en mijn verstand Niet Doen.
Uitvoerig in het ding verdiept en het is eigenlijk een afgeslankte en vervolgens weer gepimpte versie van een GW-8 keyboard toch? GW-8 is 700 euro met veel meer sounds, 16 track sequencer en synthfunctie-knoppies enzo.
Expressie bij een lead-synth (of keyboard wat het eigenlijk is toch?) is ook belangrijk en wat kan een AX wat een GW-8 niet kan? AX heeft de Best Of... lead sounds en ik zoek DIE gitaar sound gewoon. Wie heeft er een? Toch beter voor een GW-8 gaan?

Die oude is wel wat mooier. Ook onbegrijpelijk dat Roland niet gewoon het oude model opnieuw is gaan produceren.

Ik heb zelf een AX gehad. Uiteindelijk is het ook maar een midi controller. Mensen geven er veel geld voor ja, heb er aardig wat winst op gemaakt

De AX-synth is in de eerste plaats een lead-synth die je om kunt hangen.
Hoezo mooier? Als het gaat om de looks?

Het gaat mij meer om de klank en dat ding kan er wat van.

Nieuwprijs 1000 euro kom op zeg voor een Juno D zie je kan omhangen, en die geluiden zijn ook niets bijzonders in dat filmpje...
lekker gehyped weer die keytars..

695,- zou een ideale prijs zijn

hmm ik heb nog wel een Yamaha SHS10 voor je, je mag m voor 50 euro hebben :D

hmm ik heb nog wel een Yamaha SHS10 voor je, je mag m voor 50 euro hebben :D

zou ik het nog voor doen ook, als je kijkt wat die dingen op ebay doen!
best leuk zo'n keytar...

mja er zit alleen geen speaker meer in en in ik heb hem beetje gecustomized :

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=55830&d=1266190444

Hij ziet er niet zo mooi meer uit helaas. Zonde, het is een simpel bakkie maar toch leuk on stage of zo. Hij heeft ook nog grappige simpele FM aan boord geloof ik?

Trouwens, die AX synth lijkt me een beetje onzin. Een keytar hoef je toch alleen als controller te hebben, die mediocre synth engine die er in zit is dat geld toch niet waard.

nee hij is niet meer heel mooi helaas maar gewoon zwartgemaakt in een jeugdig impuls... maar alles werkt nog ook de interne geluiden en MIDI...

Laat me er een nachtje over slapen... :)

oh jamaar ik doe hem toch niet weg hoor denk ik...
niemand zit op een vernaggelde shs10 te wachten :dubbel:

Mwah if the price is right ;)

Ok,.. zag m laatst in Duitsland,.. Buh,.. de designafdeling heeft vet wat steken laten vallen,.. waren de oudere modellen al niet echt beauties,.. deze is lelijk in t kwadraat!
De sounds zijn nogal cheap and crappy ,.. het is nog steeds niet draadloos,.. de keys zijn ruk! (zelf getest ja! En ja,.. ik weet dat er vast mensen zijn die t lekker vinden spelen,.. maar ik ben er niet 1 van)
En als ik nog ff wacht met typen verzin ik zo nog een paar dingen waardoor de prijs niet te rechtvaardigen valt.

Daarentegen,..
Ik heb vroeger met veel plezier een sh101 of een gitaar om mn nek gehangen tijdens live sets,.. ff uit je schandblok te kunnen ontsnappen is best fijn. Al is t maar een paar meter!
Mobiliteit is dan ook de enige reden waarom je m zou willen hebben,..voor live of omdat je het gewoon fijn vindt om thuis of in de studio een beetje rond te lopen en je keys lekker op schoot te hebben.
Maar ja,.. dat doet een goedkope midicontroller beter! Voor 3 euri er een paar strapholders aan naaien en klari!

Misschien dat de prijzen van de ax7 nu wat gaan zakken,.. dat is een stuk aantrekkelijker,. Want die ziet er al een stuk minder aiwa uit,.. en,..wat kun je nou met die ingebouwde sounds als je een wireless kit koopt?

Ik zou nooit zo'n ding willen :r
Iemand die op de planken z'n brood moet verdienen zie ik dan wel weer zo'n ding nuttig vinden.

Jammer dat niet gewoon een controller is of er komt mogelijk nog een cheaper "controller only" in de toekomst

Back