edirol orchestral

Kikker

Stamgast
ik heb de edirol orchestral geinstalleerd, maar nou zit ik met een probleempje ik gebruik fruityloops en ik heb geen idee hoe ik de verschillende instrumenten in een pianoroll kan aanroepen
kan dit?
zo ja, hoe?

hehehe heeft iemand een oplossing alsjeblieft??
met 8 van die orchestrals geopend gaat het niet echt soepel meer hier

Hey, ik gebruik deze plugin in SX en daar zijn de 16 trax van Edirol gelijk aan midikanalen 1-16! Dus 1 plugin heeft al 16 midikanalen, lijkt me al wel voldoende!

gr
Arv

Origineel geplaatst door Arveyman
Hey, ik gebruik deze plugin in SX en daar zijn de 16 trax van Edirol gelijk aan midikanalen 1-16! Dus 1 plugin heeft al 16 midikanalen, lijkt me al wel voldoende!

gr
Arv

hmja, maar weet iemand hoe dat dan werkt in fruityloops??

dag meneer kikker, misschien weet jufrouw schildpad wel raad !!?

doe FLP open als plugin binnen logic/cubase & maak je ediroll arr. in een deftige seq.
...die pianoroll binnen FLP is voor niets goed (geloof me da's toch alleen maar gezeik om te editeren...)

als je echt moeilijk wil doen & in FLP wil blijven dan kan ik je ook niet helpen.

gr jzz

Origineel geplaatst door JazzMann
dag meneer kikker, misschien weet jufrouw schildpad wel raad !!?

doe FLP open als plugin binnen logic/cubase & maak je ediroll arr. in een deftige seq.
...die pianoroll binnen FLP is voor niets goed (geloof me da's toch alleen maar gezeik om te editeren...)

als je echt moeilijk wil doen & in FLP wil blijven dan kan ik je ook niet helpen.

gr jzz

jammer, ik heb cubase wel, en daarin lukt het ook wel maar ik vind het een gigantisch prutsprogramma dat hele cubase :P

Je bent volgens mij trouwens de eerste die orchestral koopt voor in fruityloops, vervolgens niet weet hoe je het moet gebruiken en ook nog cubase hebt, terwijl je het een prutsprogramma vind. Bel maar wat helpdesks en hou je serialcode bij de hand:engel:

Origineel geplaatst door J-Run
Je bent volgens mij trouwens de eerste die orchestral koopt voor in fruityloops, vervolgens niet weet hoe je het moet gebruiken en ook nog cubase hebt, terwijl je het een prutsprogramma vind. Bel maar wat helpdesks en hou je serialcode bij de hand:engel:

ahjoh! :smeris:

IK heb net nog even zitten proberen in FL maar ik vrees het ergste! een NO GO situation dus..

correct me if i'm wrong

Origineel geplaatst door Arveyman
IK heb net nog even zitten proberen in FL maar ik vrees het ergste! een NO GO situation dus..

correct me if i'm wrong

was ik al bang voor, nouja jammer dan, gebruik ik wel cubase :[>

ja, pech... je kunt wel edirol schakelen op 'monofoon', misschien dat dat minder CPU power kost... try it

Ik werk zelf meestal in ableton, en misschien dat deze optie ook in FL werkt.
Werkt hier gewoon perfect voor de orchestral, maar bv ook voor de RM4, BFD, en EZ Drummer. Dus probeer het eens zou ik zeggen...

Maak buitenom je midi sporen waar je noten staan nog een extra spoor aan waar je de Orchestral op zet. Deze gaat fungeren als een bus, waar je al je sporen met noten heen stuurt. MAW... alle sporen met de noten gaan naar dit ene spoor toe, en 1 Orchestral speelt dan dus alle noten van alle sporen op de verschillende parts binnen de Orchestral plugin.

1) Maak een nieuw MIDI spoor aan voor je noten.
2) Maak nog een MIDI spoor aan, en laad hierop de Orchestral.
3) Het spoor waarin je je noten speelt ga je routen naar het spoor waar de
Orch. op staat.

In ableton doe je dit in mixer view, door als MIDI output de zojuist aangemaakte bus te selecteren (Orchestral) en dan daaronder het gewenste
part in te stellen (1 is eerste instr, 2 is tweede. DUH).

Probeer maar eens of je zoiets voor elkaar krijgt in FL.
Succes! :okdan:

iets soortgelijks kan ook zeker in FL, ik zal het even met fruity-bewoordingen uitleggen:

1) Laad Orchestral in de Stepsequencer
2) Open deze plugin, en wijs een port toe in het rechter bovenhoekje.*
3) Laad nu een "midi out" in de Step Sequencer
4) Wijs in deze midi out de zelfde port toe als dat je bij 2) gedaan hebt
5) Stel bij deze midi out (1-16) de channel in, deze channel verwijst naar het spoor in Orchestral
6) Voor een extra kanaal kopieer je de midi out en wijzig je de channel.

Dit kan met alle plugins die meerdere midi controllers ontvangen (o.a. de samplers zoals Sampletank, Kontakt)

*Deze Orchestral kun je slechts naar 1 fx kanaal sturen. Save de performance in Edirol zelf. FL kan deze settings niet zelf onthouden. Een probleem wat overigens alleen bij deze plugins van Edirol voorkomt.

*Deze Orchestral kun je slechts naar 1 fx kanaal sturen. Save de performance in Edirol zelf. FL kan deze settings niet zelf onthouden. Een probleem wat overigens alleen bij deze plugins van Edirol voorkomt.

Hier maakte ik zelf een foutje.

Je kan hem naar de 4 outputs sturen van Edirol:

Bovenin de wrapper van EO staan 2 driehoekjes die naar beneden wijzen.
Je moet op het onderste driehoeje klikken zodat je in het menu komt waarin je "enable multiple outputs" kan aanvinken.

Nu ga je naar EO en druk je op het knopje outputs.
Zet Multiple outputs aan, als dat niet het geval is.
Stel vervolgens de gewenste outputs in bij de instrumenten.

Stel EO staat ingesteld op mixerkanaal 11. Output 1 komt dan automatisch op kanaal 11 uit. Output 2 op 12, Output 3 op 13 enz..

Ik ben momenteel ook bezig om met Edirol Orchestra iets in elkaar te knutselen maar mijn probleem is het volgende >

" Het spoor waarin je je noten speelt ga je routen naar het spoor waar de
Orch. op staat. "

Weet iemand misschien hoe je dit in Logic doet ? Want 16 keer de VST openen dat werkt natuurlijk niet ( en al helemaal niet als de instellingen niet automatisch bewaard blijven ) 8~

Ik vind deze VST in ieder geval een échte toegevoegde waarde om een break met synths e.d. nog dikker te maken .. het klassieke tintje wat er vervolgens aan wordt gegeven maakt het geheel gewoon compleet! :okdan:

Edit > dit is een tutorial voor Logic Pro .. en ook al lijkt het erg veel op 5.2 .. ik word er nog niet helemaal wijs uit ..
http://www.garritan.com/tutorial/GPO_Logic-multi_tutorial.html

Laatst gewijzigd:
Back