TR-707 om gek van te worden

Enneh Scuba, hoe komt het u dat je ineens zowel de 606 als de 707 verkoopt?

Een moderne JOMOX XBase09, een moderne xoxbox. Zo heb ik een goede basis om te beginenen en al mijn problemen zijn voorlopig opgelost. Ik maak eenvoudige muziek, ik heb weinig kennis van apparaten en als ik zie dat met een eerste poging niks werkt, word ik kwaad.

Ik ben zoveel vintage beu, onmogelijke sync, verbindingen en kabels die niet willen werken.

I love this forum :luv:

Midikabel met tijdreisfunktie

Midikabel met tijdreisfunktie

Mijn 707 sync't via din-sync een 303,606,909, en via midi sync't ie ook de software. Ik heb nooit iets van dat "drifting" gemerkt.

Bij mij zaten de problemen altijd in het syncen van Jeskola Buzz (gebruik ik voor de effecten en als "loopstation"). Daar heb ik deze week eindelijk een oplossing voor gevonden door Buzz net iets anders te programmeren. Loopt als een trein.

Maar. Vandaag loopt mijn tr-707 net ietsje (een fractie van een BPM) sneller dan gisteren. Hetgeen betekent dat de gisteren opgenomen loopjes niet meer synchroon lopen met de rest... Ik heb een midi-kabel met tijdreisfunktie nodig, waar kan je die kopen?

Bijvoorbeeld een midi-kabel van 3 meter bij 7 dagen? =21 * 24 * 3600 meterseconde.

Wat jij nodig hebt is een midi to Sync converter.
Je bedoelt dat de pc de master moet zijn en de 707 slave?
Ik heb nog zo'n converter liggen (doepfer msy-20) maar daar heb ik nooit echt langdurig strakke sync mee kunnen krijgen. Als ik nu een loop opneem blijft ie lang genoeg in de maat (een half uur oid).

Ik zat meer in de richting te denken van een modificatie aan de 707, zodat het tempo constanter blijft en/of exacter in te stellen is. Dat hoeft eigenlijk alleen maar een kwestie te zijn van een andere potmeter (bijv. met meer slagen).

Ik heb hier inderdaad ook altijd hele rare problemen mee gehad, voornamelijk alles wat SYNC gebruikt dat maar niet in de maat wil blijven met software, dus daar ben ik dan ook maar van af gestapt.

Ik kocht een Alesis MMT8; Problemen volledig opgelost !

Ik kocht later een Ensoniq ESQ-1, Problemen nog steeds volledig opgelost, alleen gaan mijn mc202 en tr606 (die aan de midi2sync converter hangen) een beetje uit de maat als je een sequence eerste 'reset' naar het begin en dan afspeeld. Als je halverwege stopt en dan op play drukt dat hij als nog overnieuw begint, dan werkt het perfect.

Toen bedacht ik me opeens, hoe vintage de midi clock host, hoe beter de sync? :/ Het lijkt er bijna wel op. Maar met software syncing ben ik nooit ver gekomen, ik programmeer liever alles met hardware sequencers

Vandaag weer iets ontdekt mbt de 707 sync: als je in de track-mode kiest voor Slave-Din, kan je daarna gewoon terug naar pattern-mode, en hij blijft MIDI sync uitsturen!
606 is nu master:) wellicht is dat tempo-driften nu verleden tijd..

Back