Aan alle Waldorf Blofeld eigenaars: een vraagje

ddarko

Nieuwkomer
Mijn originele adapter (voeding) van mijn Blofeld is stuk en heb een nieuwe moeten aanschaffen. Maar deze heeft verschillende plugs en aangezien het een DC voeding is kan je de polariteit omdraaien. Ik wil niet weten wat er dan gebeurt..

Nu is mijn vraag of iemand kan zien op zijn originele adapter welke kant de + of - kant is aan het kleine stekkertje? Is de binnekant positief of negatief? Ik heb de originele voeding hier niet liggen en kan het dus niet zien...

Alle hulp is zeer welkom!

bedankt

Laatst gewijzigd:
Als je negatief en positief verkeerd om zit, dan doet ie het toch gewoon niet? Volgens mij gaat ie dan niet stuk. Je moet wel uitkijken of de adaptor voor wisselspanning is of niet, dit heb ik geleerd door de zekering van mijn Rozzbox op te blazen met een verkeerde adapter.

Aan deze post kunnen geen rechten ontleend worden, als uw blofeld kapot is gegaan door bovenstaande opmerking, dan kijk je maar ff.

Verschilt per apparaat. Als je + en - omdraait, kan je het ding kapot maken. Hij kan er ook tegen beveiligd zijn.

Ik riskeer het niet van de polariteit zomaar aan te sluiten. Op een oude walkman die ik nog had liggen kon ik het symbool terugvinden waarop aangeduid stond dat de buitenkant negatief is. Omdat er bij die walkman destijds geen adapter bijgeleverd werd, vermoedde ik dat dit wel universeel zal zijn. En m'n vermoeden klopte, de buitenkant is negatief en mijn blofeld werkt terug.

Back