geen geluid met keyboard cubase studio 5

wesley1991

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben nieuw met cubase studio 5 en heb een midi keyboard. Die heb ik aangesloten op cubase, ik zie dat de midi signalen doorkomen alleen is er geen geluid hoorbaar. Ik denk dat ik ergens een instelling fout heb zitten in cubase want als ik battery 3 opstart in cubase kan ik battery 3 niet besturen met mijn keyboard en als ik battery 3 apart opstart dan doet mijn keyboard het wel met battery.

Zit er ergens een fout in midi device manager (want mijn keyboard staat niet tussen die midi device's die er staan)? of staat er iets fout in de preferences?

Staat alles goed in de audio mixer en zijn de goede
drivers aanwezig ? kunt bijv wel een audio track afspelen in Cubase.

ja dat is allemaal geen probleem, kan gewoon wel muziek afspelen etc. en alles met de muis doen...maar niet met mijn keyboard

ja dat is allemaal geen probleem, kan gewoon wel muziek afspelen etc. en alles met de muis doen...maar niet met mijn keyboard

Dus het zit in Cubase , ja ik ben niet zo een Cubase man
maar als het goed is moet je een track aanmaken
met daar een verwijzing naar battery 3 , denk dat het gewoon
een routing probleem is.

Bericht door een moderator:
dit moet hier

Als je Battery inlaadt moet je wel instellen dat de MIDI input van je keyboard naar Battery gaat, kan zijn dat 'ie dat niet automatisch doet.

er zat iets fout in de instellingen bij Cubase Application Data Folder.. moest de folder verwijderen, werd toch opnieuw aangemaakt, nu doet hij het :)

Back