eigen filter bouwen

Mark E.

Ouwe rot
Ik ben van plan een eigen filter te bouwen.

Ik heb de volgende componenten beschikbaar:
Weerstanden
- 18E (41×)
- 3K3 (12×)
- 18K (13×)
- 22K (14×)
- 39K (7×)
- 470K (32×)
! allemaal 1/4 watt weerstanden van 5%

Condensators
- 100pF (4×)
- 47 (3) --> Op deze condensator staat 473, volgenmij is dit nF
- 470uF (ELCO)

Ic's
HEF4017B (3×) Meer info
HEF4011B Meer info

Transistors
F256C (×3)
UA7812 UC (2×)

Overige:
Blauw en rood ledje
Voedingsprint(Foto volgt nog)
Distortion van bouwprojectje(2×) Meer info

Kan ik hiermee wat leuks bouwen?
iets als een filter waarbij je een distortion kan bijschakelen.

Niet alle Componenten moeten worden gebruikt:P

Ik heb een foto gemaakt maar die is een beetje wazig. Rechtsboven staan 4 van die witte dingetjes:

De eerste(links van die 4)
F+, F-, -24V, GND, +5V

de tweede
Gnd, 3.6V, AGND, +12V, -12V, +5V

De derde
+12V, GND, GND, +5V

de vierde
M10, GND, M20

De voedingsprint is afkomstig uit een defecte dvd-speler(digitale bord was defect)

Attachments

• DCP_4687.jpg
    DCP_4687.jpg
    126,2 KB · Bekeken: 68
Kan ik hiermee wat leuks bouwen?

Vast en zeker mits je voldoende electronica kennis en fantasie hebt. Maar gezien de type componenten die er bij zitten gaat een filter (van het soort zoals jij die waarschijnlijk bedoeld) niet lukken.

En inderdaad, wanneer je een electronica project begint, dan ontwerp je eerst, en kies je daarna pas de componenten.

We hadden volgens mij pasgeleden ook al iemand die het op deze manier wou doen. "Ik heb deze componeneten en daar wil ik een filter van maken??"

Ik sluit me aan bij de vorige SF'rs en draai het om. Op het net staan voldoende schema's om allerlei filters etc te bouwen. Maar begin eens met die van Hilltree die is niet zo ingewikkeld en klinkt ranzig, daarna zou je een stapje omhoog kunnen doen en bv die van Jurgen Haible bouwen. Succes.

Wat dacht je van mijn eigen ontworpen filter ?
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=97895

even alles lezen ;)
Dit heb ik al eens eerder gelezen en het lijkt me ook wel een leuk projectje. Ziet er ook gemakkelijk uit. Valt dus te proberen.

We hadden volgens mij pasgeleden ook al iemand die het op deze manier wou doen. "Ik heb deze componeneten en daar wil ik een filter van maken??"

Ik sluit me aan bij de vorige SF'rs en draai het om. Op het net staan voldoende schema's om allerlei filters etc te bouwen. Maar begin eens met die van Hilltree die is niet zo ingewikkeld en klinkt ranzig, daarna zou je een stapje omhoog kunnen doen en bv die van Jurgen Haible bouwen. Succes.
Het was meer de bedoeling van: Ik heb dit en dat, ik wil dit en dat, wat kan ik hier nu mee? Die van Hilltree klinkt inderdaad goed en als het me lukt kan je hem ook nog uitbreiden zag ik. Met fuzz enzo, of ik schakel mijn distortion erachter.

ik hou jullie wel op de hoogte:P

Back