[DIY] Hilltree filter met schakelbare smerigheid

op 220 Volt klinkt ie trouwens ook lekker!

dat is het leuke van Hilltree z'n ontwerpen; je kan er heel flexibel mee variëren. ander condensatortje, weerstandje omdraaien, enzovoort...

ga dan.
als de voortgang van MASKC, MaandagAvondSoldeerKnutselClub, in gevaar komt zoek ik mn oude echte teknovrienden na lange tijd weer es op 8)

voor maandag en dinsdag heb ik mezelf bij ze uitgenodigd om de buurt te verkennen....
we gaan ff proefdraaien, kijken of we er een chapter in de regio gaan opzetten en dan word ik EL PRESIDENTÉ.... :L :mexico: :yamaha:
back on-topic: kan ik ook nog es t filter eindelijk horen *D

als de voortgang van MASKC, MaandagAvondSoldeerKnutselClub, in gevaar komt zoek ik mn oude echte teknovrienden na lange tijd weer es op 8)

Heel sympathiek van je.

voor maandag en dinsdag heb ik mezelf bij ze uitgenodigd om de buurt te verkennen....

Mooi. De week daarop ook hoop ik? en de week daarop?

:doei:

Hee Brz, je mag em houden hoor, hij is echt een aanwinst.

Ho ho, ik ken hem al langer......die komt hier een keertje aanwaaien en dan keert hij weer terug naar de thuisbasis/synthmuseum (voor de komende drie jaar).

Gewoon nathouden en droogdeppen, hij is van jou:)

Precies, jij kent em langer en draagt daarmee toch zeker enige verantwoordelijkheid? Je had me bijvoorbeeld even kunnen waarschuwen. Nee joh hij is van jou.

Hee Brz, je mag em houden hoor, hij is echt een aanwinst.
Ho ho, ik ken hem al langer......die komt hier een keertje aanwaaien en dan keert hij weer terug naar de thuisbasis/synthmuseum (voor de komende drie jaar).
damn.. overal waar ik wat langer kom ben ik op den duur niet meer welkom ..... :(
de kwetsende spreekkoren laat ik tegenwoordig thuis, ik probeer me meer empatisch op te stellen, probeer zoveel mogelijk de lol van dingen in te zien, spreek minder vaak mn mening uit en leg mn wil minder dwingend op .... 8o)

is het alweer 3 geleden dat ik beloofde om langs te komen? :engel:

damn.. overal waar ik wat langer kom ben ik op den duur niet meer welkom ..... :(

Bedoel je overal waar je de mensen een dolk tussen de schouderbladen steekt misschien?

:okdan:

even ter verduidelijking:

BrZ und Stije zijn GOED!!!! :okdan:
misschien zeg ik mn lidmaadschap op bij de Rotterdamse soldeerclub en word ik lid van die uit Loosdrecht! 8)

Is waar het fout ging.

Bedoel je overal waar je de mensen een dolk tussen de schouderbladen steekt misschien?
Yeps, die was ik onlangs kwijt. Tof dat je m zo snel voor me gevonden hebt :okdan:
Wie laat wie nou zitten? Jij moet zonodig op maandagavond geld verdienen. Terwijl die wekelijks steevast voor je vrienden is gereserveerd!!!
De fout is in beginsel door jou gemaakt en nou moet je niet doen of het door mij komt. Door jouw geldelijk/kapitalistisch gedrag moeten de anderen nog een week langer op mijn kookkunsten wachten ;)

Die twee hebben het filter aan de praat gekregen. Jij, Demian en ik niet....
Wie weet kan ik weer nieuwe skills afkijken..... :P

Laatst gewijzigd:
Wij zijn skill-loos......ben nu ook bang voor het volgende project wat we gaan doen.

Electronica is voor een groot deel gewoon "discipline".
Dus een project geordend en consequent aanpakken.
Weerstanden op waarde leggen... alle gouden randjes dezelfde kant op [iig bij mensen die niet genoeg skills hebben, lijkt een klein detail , maar bij foutzoeken kijkt het stukken makkelijker]
Condensatoren eventueel even meten voordat men ze op de pcb plaatst.[ text op zijkant altijd zichtbaar plaatsen.
Transistoren controleren waar de emitter zit , eventueel een datascheet opzoeken van de transistor op het internet.
Let op de min bij een elco.

Zo zijn we wel te werk gegaan. Alle kleurcodes dezelfde kant op, tekst dezelfde kant op. Goed kijken, bij elkaar controleren hoe je het geplaatst hebt.....
Zijn nu op zoek naar een mooi Phaser DIY project, liefst modular, pedaal kan ook.
Iemand een suggestie?

Ik ben nog steeds een 1 stage phaser op het papier/ontwerp liggen.
Gaat natuurlijk niet zo diep als een 4 of meer stages, maar is natuurlijk stukken eenvoudiger en waarschijnlijk daarom ook stukken leuker ;)
Maar hey..ik ben maar alleen en hoef niet alleen de diy kar hier te trekken.
Ik heb ook nog mijn diy modular en de aankomende diode latter en resonant filter [ enveloppe komt ook nog een keer]

zo :)

filter_diy1.png

filter_diy2.png

Back