[DIY] Hilltree filter met schakelbare smerigheid

Dat vroeg ik me dus ook af. Hoe weet je precies welke shit je nodig hebt :D ......er is zoveel te vinden.

Nou...ik dan maar ;)
Zo op de eerste blik is je lijstje goed .
Je weet dat je een paar componenten vergeten hebt ? [ je hebt de types wel goed maar niet de aantallen opgeschreven]
De potmeter 220 /250 kan ... maakt niet uit .

Je kunt verschillende componenten gebruiken , ook de waardes hoeft men niet zo secuur aan te houden , mijn filter vreet alles.

Dat van de types en aantallen had ik bewust gedaan.
Sowieso bedankt voor het checken.

Dit is het lijstje wat ik ga bestellen:
R1 - 47k
R2 - 47k
R3 - 220k
R4 - 47k
R5 - 47k
R6 - 1M
R7 - 56k
R8 - 5k lin [resonance/dirt]
R9 - 56k
R10 - 220k log [Frequency]
R11 - 56k

C1 - 100n
C2 - 100n
C3 - 4,7n
C5 - 47n
C6 - 10n
C7 - 100n
C8 - 3,3UF [3,3 microfarad]

Print heb ik hier liggen en de aanpassing staat erop.

Ik ga morgen bestellen.

grtz en dank,

brz

Dusseh...

Er zijn klaarblijkelijk mensen die dit aan de praat hebben gekregen. Ik heb er ondertussen al vier voorbij zien komen die het niet doen. 0 uit 4 is wel een heel beroerde score.

En ik dacht nog wel dat ik redelijk aardig kan knutselen...

Die van mij werkt:)
Wat wel arelaxed is dat op mijn A&H mixer hij via een aux gaat brommen......hoe kan dat?
Als ik hem direct een 606 als in geef en dan naar mijn dateq XTC dan is het erg bruut.
Later van de week even kijken of hij op mijn studio mixer hetzelfde doet.

Het geluid wordt ietsjepietsje zachter, ik ga morgen nog even kijken of ik bij c1 en c2 wel de juiste condensatoren heb gebruikt, maar volgens mij wel..

Waar wij mee zaten is de transistor pootjes van de T1 bc547
Hij moet er volgens deze foto op:
attachment.php

attachment.php

bc547_large.jpg

Bij mij zat hij er verkeerd op en toen gebeurde er weinig, omgedraaid en er was leven:)

'soms moet je je eerst omdraaien voordat je het leven kan zien!'

:geslaagd:

Misschien handig om bij de lijst met "spulletjes die je nodig hebt" oook aan te geven dat er nog een Switch knop met 4 standen bij moet. Want die heb ik niet en moet ik eerst nog aanschaffen want hij stond niet in de matrialen lijst :D

Anyway die van mij doet het :D ...alleen de switch nog ff installeren :)

Andere benadering van de kwestie, het signaal wat er in gaat? Wat moet daar de signaal sterkte van zijn?
Is het niet zo dat een modular een signaal heeft met een hoger voltage en dat het geluid dan gewoon dwars door het filter heen gaat?

Net even mijn gitaar door het filter gehaald, maar dan hoor ik juist weer niets, maximale filtering zeg maar,
ik heb hier even geen normale synths oid staan zodat ik dat even kan testen..

R1 tot en met R5 ,zitten er om het signaal op lijn niveau te houden , en om eventuele stoor geluiden te verhelpen.
Hier kun je dus mee experimenteren als je de boel harder wilt hebben.
Het is dus zelfs mogelijk om R1 tot en met R5 geheel weg te laten.
Dan werkt het filter met maximale versterking .
Dat is dus zo'n 2 tot 4x.
Ligt aan de hfe van de transistor.

BrZ und Stije zijn GOED!!!! :okdan:
misschien zeg ik mn lidmaadschap op bij de Rotterdamse soldeerclub en word ik lid van die uit Loosdrecht! 8)

Hahaha !!!
Beetje basis kennis is dus wel nodig , en bij het enige component waar het mis kan gaan , zie ik het dus ook hier mis gaan.
Gelukkig blaast men niks op als men dit doet. ;)

Heeft iemand al eens een pcb aan de verkeerde kant bestukt ? :D

Back