string downfall/glide sound?

sirfunkydylan

If u got funk u got style
Een disconummer kan bijna niet zonder dit geluid, maar ik kan nergens een sample vinden hiervan. Het geluid heb ik er maar bij gedaan want het is lastig uit te leggen wat ik precies bedoel. Is er een softsynth die dit effect in zich heeft, of heeft iemand een kale sample van deze stringsound?

Ik ben heel erg benieuwd...

Attachments

• string downfall:glide.mp3
    74,9 KB · Bekeken: 85
Kun je niet zelf een string nemen en met pitchbend spelen of anders gewoon wat sampelen van discoplaten?

't Zijn idd echte strings. Maar als kale sample kan ik 'm in mn Nord laden... Strings uit een synth met pitch klinkt totaal niet als dit, helaas, ik heb het geprobeerd, toen heel hard gelachen en meteen daarna weer depressief in een hoekje zitten schreeuwen en janken.

maar ook dat geluid kwam niet in de buurt.

Ahhh, ik hoop zo erg op iemand met een sample van die string-glisando-down-shit...

't Zijn idd echte strings. Maar als kale sample kan ik 'm in mn Nord laden... Strings uit een synth met pitch klinkt totaal niet als dit, helaas, ik heb het geprobeerd, toen heel hard gelachen en meteen daarna weer depressief in een hoekje zitten schreeuwen en janken.

maar ook dat geluid kwam niet in de buurt.

Ahhh, ik hoop zo erg op iemand met een sample van die string-glisando-down-shit...

opnemen met je nord lukt ook niet ....op rec zetten je sequencer en de knobbies van je nordlead controllen

bv een +/- envelope je sound ...opje osc bv

Dat komt omdat het meerdere violen zijn die ook op een bepaalde manier aangestreken worden. Dus ik zou in ieder geval iets van unison en nog een soort lichte randomisation van env speed doen. Verder zou die envelope denk ik niet recht moeten zijn maar een beetje krom. Ze houden natuurlijk een beetje in op het einde.

hey okay, ik ga even dat ueberschall checken... het geluid nabouwen is wel een optie en ook zeker leuk, maar op de een of andere manier is dat het gewoon net niet. gewoon een echt ingespeelde klinkt eigenlijk het lekkerst, het liefst door een groep demente wijven van middelbare leeftijd met elk 1 arm en 3 vingers. in een galajurk. op plateauzolen.

Hey.... dat is superbe intel.
Degene met wie ik aan het discogebeuren werkt gebruikt (de laatste) Cubase. Dus dat is perfect. Ikzelf werk met Logic 8 pro op een g4'tje, dus de hele samplelibrary van de esx24 paste niet lekker op mijn harde schijf. Binnenkort switchen dus....

Maar ik ga 't even checken. thanks.

Back