Open Labs Miko LXD

attachment.php

Ik kwam tijdje geleden deze hele vette "tool" tegen op NAMM2009, kwam het hier nog niet tegen dus moest het hier even neerzetten.

Het moet wel wat kosten: V.A. $4,599, maar dan heb je ook wel wat. Windows based systeem dat voornamelijk gebouwd is om al je vsts te draaien, eigen sound library heeft, drumpad, etc etc. Zon beetje alles wat je uberhaupt nodig zou kunnen hebben wat software betreft. Brengt software en vst net een stapje verder.

[wiki]Open Labs Miko LXD[/wiki]
SPECS:

Keyboard
37-key semi-weighted synth action keyboard (World class Fatar® Technology)

CPU
MiKo LXD: Intel® Core2 Quad® (2.5GHz)

Control Surfaces
Pitch Bend and Modulation Wheels
Trackpad with 2 buttons
External Keyboard (“QWERTY”) Module
DJ Module: Penny and Giles® Cross-Fader, 7 Knobs and 12 buttons

Memory
4GB

Audio I/O
(1) High Performance Audio I/O Card with Low Latency including 24-bit/96kHz professional 4-in/6-out : (2) mic/instrument preamp inputs (with Phantom Power 48V), (2) analog line inputs, (6) analog line outputs, S/PDIF digital I/O (coaxial)

Storage
1 Terabyte

Drive
High Speed Dual-Layer 8.5GB/disc CD/DVD Burner

Display
Internal 15” Color Touch Screen LCD High resolution (1024 x 768)
External VGA port for running dual monitors or a video projector

Connection
Midi In/Out
1) Sustain and (1) Expression ports
2) USB 2.0 ports
3) (1) FireWire 400 port
4) (1) Gigabit (10/100/1000) Ethernet port
5) (1) Headphone Jack with Volume Control

Software
Microsoft® Windows® XP Home
Open Labs Custom GUI (Graphic User Interface)
Open Labs Riff®
Open Labs mFusion®
Open Labs Karsyn®
Open Labs MimiK (optional on SE Model)

PREMIUM Factory Sound Library
Over 1,500 presets on MiKo LXD preloaded into Karsyn racks for fast, easy and immediate use. (Check our Software Bundle webpage for more information)

Power Supply
500 Watt Power Supply, Whisper Quiet Cooling Fans (Internal Chassis, Processor & Power Supply)

Dimensions
32"(L) X 19"(W) X 7"(H)
Weight (base configuration) 39.2 lbs.

http://www.openlabs.com/mikolxd-overview.html

Attachments

• open_labs_mikolxd.png
    open_labs_mikolxd.png
    157,9 KB · Bekeken: 149
Last edited by a moderator:
mja voor sommigen kan zo n alles in 1 ding een uitkomst zijn. ik ben voor mezelf echter tot de conclusie dat kwa controllers en dergelijke er geen perfect alles in 1 ding mogelijk is. ik hou t nu liever op de modulaire approach met verschillende apparaten voor verschillende klussen die naar believen gecombineerd kunnen worden.

kheb deze wels gezien ergesn opt net
had toen iets met timbaland te maken [reclame]

idd een multi tool
kan best organised zijn ...voor wie niet zelf wil searchen qa specs wat goed by elkaar past

Zo man.....aardig gek.

Heb ik nou altijd al willen hebben..............een windhoos machine met schuifjes en toetsen.
Oh dacht iemand, we moeten er ook nog een geluidskaart in prakken, zo gezegd, zogedaan....PRAK!!!!

Echt fijn een muziekdoos met een onbetrouwbaar besgturingsysteem...........pas maar op dat er geen internet in de buust is, anders is dat ding zo besmet.

En dat voor maar 4500,-

ben meer een losse hardware man maar dit is toch echt wel behoorlijk ziek hoor, ook als je kijkt naar al die filmpjes .. ding gaat echt ver. al je tracks meteen live kunnen doen, wel alles in a box .. maarja.. windows based .. weet niet of je daar heel vrolijk van wordt. misschien valt het wel mee maar ben qua muziek toch wel een mac user in de studio en stage. ze moeten laptops en macbooks ook snel touchscreen maken! (geen plakkers en multitouch natuurlijk)

't kan aan mij liggen, maar dit is toch niet zo heel erg nieuws? Of is dit een nieuwe versie?

Die Miko en Neko kom ik al zeker een jaar tegen online, wordt vooral gebruikt door hiphop muzikanten heb ik het idee... Laatst ook ff te zien op MTV in een programma.

http://www.openlabs.com/nekoxxl-overview.html

Supertoffe bakjes lijken het me trouwens.... Ik ben wel van de alles in één aanpak :D

<-- :D:D blijft gaaf ;)

Is al wat ouder dacht ik.staat hier en daar op US gear winkel sites te koop ...beetje Alesis Fusion achtig ..

Maar misschien dat AKAI zijn nieuwe contoller kan volstoppen met de hardware van deze jongen..
DAN, ben ik toch wel erg geinteressseert..ondanks dat het display geen bedieningsveldjes heeft..
maar dat kan dan mooi mee geintergreert worden..
na overleg met Akai...

Murc

Wat nou echt cool zou zijn is als je er zo'n band aan vast zou kunnen maken en 'm om je nek hangen.
Zeg maar dit idee...

roland_axsynth.jpg

Dan zullen alle r&b en hiphop producers op mtv er één willen :maffia:

Voor dat geld hadden ze 'm ook best mooi mogen maken, en Windows-loos. Ik kan hier niet in geloven. Doe mij maar een TI Polar + een Macbook.

Voor dat geld hadden ze 'm ook best mooi mogen maken, en Windows-loos. Ik kan hier niet in geloven. Doe mij maar een TI Polar + een Macbook.

Ja, qua prijs is het meer een prestige ding dan een handige optie. Als geld geen rol speelt is het vast en zeker leuk speelgoed. Denk ook eerder dat dit apparaat deze doelgroep heeft.

Gevalletje oude wijn in nieuwe zakken.

Ik vond de opensource versie eigenlijk al wel cool genoeg.

De prijs wordt net als bij de andere modellen in de productlijn bepaald door de hoeveelheid plug-ins en Vst(i)'s die ze er standaard op leveren.

Ik heb me vaker verbaasd over de prijsstelling van dit bedrijf.

Cpu: 250 dollar
Geheugen: 50 dollar
Moederbord: 90 dollar
Harde schijf: 80 dollar
DVD brander 20 dollar
Voeding:100 dollar

Presonus firebox: 270 dollar

Dan zitten we op 850 dollar en dan missen we de controls en de touchscreen nog. De maximale kosten aan hardware zullen rond de 1500 dollar liggen. Dan vind ik 4599 dollar nogal aan de hoge kant als ik heel eerlijk ben.

Er is echt wel over dit product nagedacht overigens hoor. Als je ziet hoe je kunt interfacen met software is dat gewoon heel goed geintegreerd. Daar mag best een prijs aanvast zitten maar overdrijven is ook een vak.

Als je overigens de filmpjes kijkt dan zie je dat bij verschillende settings er een soort van hapering plaatsvind in de audio. Dit vind ik wel slecht bij een product wat je zo op live muziek market.

Laatst gewijzigd:
Back