Open Labs Miko LXD

attachment.php

Ik kwam tijdje geleden deze hele vette "tool" tegen op NAMM2009, kwam het hier nog niet tegen dus moest het hier even neerzetten.

Het moet wel wat kosten: V.A. $4,599, maar dan heb je ook wel wat. Windows based systeem dat voornamelijk gebouwd is om al je vsts te draaien, eigen sound library heeft, drumpad, etc etc. Zon beetje alles wat je uberhaupt nodig zou kunnen hebben wat software betreft. Brengt software en vst net een stapje verder.

[wiki]Open Labs Miko LXD[/wiki]
SPECS:

Keyboard
37-key semi-weighted synth action keyboard (World class Fatar® Technology)

CPU
MiKo LXD: Intel® Core2 Quad® (2.5GHz)

Control Surfaces
Pitch Bend and Modulation Wheels
Trackpad with 2 buttons
External Keyboard (“QWERTY”) Module
DJ Module: Penny and Giles® Cross-Fader, 7 Knobs and 12 buttons

Memory
4GB

Audio I/O
(1) High Performance Audio I/O Card with Low Latency including 24-bit/96kHz professional 4-in/6-out : (2) mic/instrument preamp inputs (with Phantom Power 48V), (2) analog line inputs, (6) analog line outputs, S/PDIF digital I/O (coaxial)

Storage
1 Terabyte

Drive
High Speed Dual-Layer 8.5GB/disc CD/DVD Burner

Display
Internal 15” Color Touch Screen LCD High resolution (1024 x 768)
External VGA port for running dual monitors or a video projector

Connection
Midi In/Out
1) Sustain and (1) Expression ports
2) USB 2.0 ports
3) (1) FireWire 400 port
4) (1) Gigabit (10/100/1000) Ethernet port
5) (1) Headphone Jack with Volume Control

Software
Microsoft® Windows® XP Home
Open Labs Custom GUI (Graphic User Interface)
Open Labs Riff®
Open Labs mFusion®
Open Labs Karsyn®
Open Labs MimiK (optional on SE Model)

PREMIUM Factory Sound Library
Over 1,500 presets on MiKo LXD preloaded into Karsyn racks for fast, easy and immediate use. (Check our Software Bundle webpage for more information)

Power Supply
500 Watt Power Supply, Whisper Quiet Cooling Fans (Internal Chassis, Processor & Power Supply)

Dimensions
32"(L) X 19"(W) X 7"(H)
Weight (base configuration) 39.2 lbs.

http://www.openlabs.com/mikolxd-overview.html

Attachments

• open_labs_mikolxd.png
    open_labs_mikolxd.png
    157,9 KB · Bekeken: 149
Last edited by a moderator:
:dubbel:, maar inderdaad 4500 (ok dollars, maar toch) dat gaat toch nergens over voor een pc met controller in een.

Beste Teluur, jou oordeel/uitspraak over de Miko/Neko gaat nergens over. Je weet niet waarover je praat en kom ik op dit forum meer tegen mar dat is ook begrijpelijk want niemand heeft er kennelijk ervaring mee. In Nederland zijn er drie mensen die er mee werken.
Dus laat ik mijn ervaring over dit unieke Open Labs systeem omschrijven. Daarbij te vermelden dat ik al 33 jaar met elektronische instrumenten werk in de studio, on stage en met mijn instrumenten vaak op reis moet en voor die combinatie en doelgroep is het Open Labs systeem ontworpen.

Ik heb zelf het top model, de Neko XXL van Open Labs en 7000,- mile is toch een fllnke investering en wat krijg je daarvoor want het is geen vst keyboard met controlers alleen. Het is een complete portable studio met zeer hoge I/O en hardware specificaties, zeer uitgebreide software die alle ingewikkeldheden toch heel simpel, doeltreffend en productief te houden.
Het enige nadeel wat er aan kleeft is de link naar Windows Operating systeem waar de meeste mensen niet zulke goede ervaring mee hebben. Er is echter een groot verschil in een PC van 500,- of een van 2000,- euro die uit hoogwaardige componenten en een goed operating systeem is opgebouwd. Veel bedrijven (ook banken) gebruiken duurzame pc's en ontwikkelen speciale besturing systemen op basis én in samenwerking van Windows en nu komt het belangrijkste.
Dergelijke bedrijven kunnen zich niet veroorloven dat de boel "vast loopt of crashed" en Open Labs is daar eentje van en producers en artiesten willen ook niet dat de boel tijdens hun werk of optreden voor xxxxx publiek vast loopt. Ik hoor de toetsenist van Madonna of Prince al tegen een vol stadion zeggen: Sorry foacs and crazy fans (wo paid a lot for a concert), we come back in a hour becourse my keyboard crashed ! Ook tijdens de officiële benoeming van president Obama met daarbij optredens van wereld beroemde artiesten werd een Neko gebruikt en "the show must go on" als de halve wereldbol daarnaar kijkt.

Open Labs gebruikt naast hoogwaardige PC componenten en speciaal ontwikkeld Windows Open labs Operating systeem ook andere hoogwaardige componenten zoals de controlers, touchscreen en het oersterke chasis. Je hebt dus een tank van een machine en daarast biedt het compcte systeem nog andere voordelen. Ik heb geen volle bus met flightcases, een Roady en uren lang opbouw/afbreek tijden nodig. Nog maar te zwijgen over vracht papieren bij de douane en de kosten die je hebt als je over zee moet optreden. Mijn Neko XXL flight case en nog enkele andere compacte apparaten kunnen achterin mijn kofferbak en is binnen 10 minuten opgesteld. Óók microfoons, gitaren en andere gear kunnen op de Neko/Miko worden aangesloten en Latency Free over VST compressors en effecten tegelijkertijd gebruikt worden en dezélfde sound weergeven als die in de studio klinkt maar dan XXXXX Watt luider. Je hebt geen idee hoeveel tijd, geld en frustratie met aansluitingen, programmering met torenhoge 19" racks mij dit met de Neko XXL heeft uitgespaard en heb er de investering al lang uit.

Voor wie alleen maar thuis in zijn studio werkt kan ik beter een ordinaire pc en andere prularia aanraden maar wie snel met VST's wil produceren en Rock Solide on stage wil werken met dezélfde sound als in de studio en zich verder niet wil vermoeien met gesjouw, tijdrovend geneuzel met aansluitingen en zich wil focussen op een goede sfeer, lekker muziek maken en je publiek entertainen is de Miko of Neko naar mijn idee en ervaring de béste uitkomst. Gezien vanuit mijn muzikaal - productief bedrijf kan ik alleen maar zeggen: "Goedkoop is vaak duurkoop" en Time is Money. Wie met muziek wat wil verdienen moet verder kijken dan zijn neus of pik lang is want "goed gereedschap is het halve werk".....

123dio.com

Gezien vanuit mijn muzikaal - productief bedrijf kan ik alleen maar zeggen: "Goedkoop is vaak duurkoop" en Time is Money. Wie met muziek wat wil verdienen moet verder kijken dan zijn neus of pik lang is want "goed gereedschap is het halve werk".....

123dio.com

Ik geef je iig gelijk (vroeger zou ik anders gezegd hebben overigens)

Nou ken ik het Open Labs gebeuren niet zo heel goed (behalve de app op me iphone) maar wat iig vast staat is dat grotendeels iedereen (waaronder ik zelf ook viel) voor een zo goedkoop mogelijk setup wil gaan en daarmee denken dat ze ook echt goedkoper uit zijn. Tegendeel wordt vaak bewezen.

Er zullen vast genoeg alternatieven zijn maar dat maakt dit niet perc troep
Prijs zegt ook niet alles want waar je voor betaald is meestal wat je ontvangt maar dat is niet altijd zo !
Als iets duur is is het vaak wel goed ontwikkeld en blijft die ontwikkeling doorgaan.
Bij goedkope spullen is het vaak in de schappen gelegd en is er daarna nog amper enige service te vinden zodat je een half jaar op een update kan wachten.

Zo kocht ik laatst een view finder voor me camera (stukje plastic met een vergrootglas) €400,- wat een geld maar is er iets beters...nope... is het dan nog duur?

Back