ableton: CC probleem

comet

Stamgast
Oi,

Ik gebruik momenteel mn rs7000 als controller voor ableton.

Maar:

ik heb channel 1 CC73 toegewezen aan frequency van de auto filter. nu wil ik channel 2 CC73 aan dezelfde parameter toewijzen maar dit werkt niet, dan neemt die laatste het over van channel 1 CC73 (die dan niet meer werkt)...

is dit op te lossen?

manual etc al doorgelezen, ook al ableton forum bekeken... misschien dat hier iemand het weet.

Thnx

dat gaat niet, in Ableton kan één en dezelfde controller maar aan één knop toegewezen worden.
oplossing is :
Cutoff Track 1 op RS7000 toewijzen aan cutoff track 1 Ableton
Cutoff Track 2 op RS7000 toewijzen aan cutoff track 2 Ableton (track 2 van de RS7000 zend op een ander Midi kanaal uit en dat wordt dan herkend door ableton)

Aha, ok dat is dan jammer.

Ik wil eigenlijk bijv. die auto filter snel kunnen toepassen zonder te switchen tussen tracks van rs7000... want dat switchen gebruik ik al voor het triggeren van clips (track 1 is audio kanaal 1... stepsequencer 1 tm 16 zijn de clips die getriggerd worden van audio kanaal 1 etc...)

die audio kanalen in ableton stuur ik naar die A en B send kanalen, daar heb ik die effecten op...

maar heb nog wel een midicontrollertje liggen, die dan maar gebruiken... wilde het eigenlijk zo klein mogelijk houden.

iig bedankt voor je reactie!

in de RS7000 kan je voor elke knop de functie en ook het MIDIkanaal instellen...normaal gezien staat deze voor Cutoff op 'auto' (maw : stuurt uit op het Midikanaal dat samenhangt met de track die je selecteerde).
mogelijke oplossing :
ofwel zet je alle tracks op hetzelfde midikanaal
ofwel zet je in de setup dat de Cutoff enkel op kanaal 1 moet uitsturen

soms is het zo makkelijk, dat je er niet aan denkt!

seiko! je bent de held van de dag!
werkt prima :)

best leuk btw die rs7000 zo gebruiken!
cheers!

hoe gebruik je'm dan juist ?
trigger je de clips via noten die je programmeert in de tracks vd RS ?

ik gebruik hem nu enkel voor wat loopjes in ableton... (niet voor produceren)

die tracks van rs7000 zijn ook de audiokanalen in ableton... heb nu 13 audio kanalen dus ik gebruik track 1 t/m 13 van rs7000.

wanneer ik clip 3 van audio kanaal 1 wil starten, dan selecteer ik dus track 1 van rs7000 en (ik kijk naar de cijfertjes) druk ik op 3 van de stepsequencer...

kan veel meer uitgehaald worden natuurlijk, maar dit 'probleem' moest ik eerst ff fixxen...

Back