Um-880 ja of nee?

Tom 32

Gepokt en gemazeld
Als nog niet echt gevordere in de "midizooi" wil ik graag jullie advies.

Ik heb nu een aantal midi-apparaten en wil die graag op verschillende manieren aan elkaar knopen zonder daar voortdurend snoeren voor te hoeven pluggen c.q. unpluggen. Daarbij wil ik ook al m'n apparaatjes aan m'n PC gekoppeld hebben.

In mijn zoektocht naar interfaces, kwam ik de Edirol UM-880 tegen en ben ondertussen erg gecharmeerd van dit apparaat. Uit de specs begreep ik dat dit precies aan mijn wensen voldoet, maar tussen specs en praktijk gaapt nog weleens een kloof.
Vandaar mijn vraag aan jullie : Heeft iemand gegronde en overtuigende redenen de UM-880 af- dan wel aan te raden.

groet Tom

LIjkt me van belang om te achterhalen of:
1. Deze ak ook z. computer werkt (voor als je live wilt)
2. Of de interne routing ook te programeren is.

Ik sta voor dezelfde keus een ga voor de AMT8. Iets duurder maar zover ik weer het beste voor wat ik er mee doen wil (routing kunnen programeren, z. computer werken).

Greetz

Yawgmoth

ik ben erg blij met mijn UM880...... zowel via USB als standalone werkt ie perfect...het is heel handig dat je geen software nodig hebt om te kunnen patchen.....

Olaf

waarschijnlijk een beetje domme vraag, maar kun je met de um-880 letterlijk elke ingang aan een willekeurige uitgang knopen, of vraag ik nu teveel?

Origineel geplaatst door olafmol
ik ben erg blij met mijn UM880...... zowel via USB als standalone werkt ie perfect...het is heel handig dat je geen software nodig hebt om te kunnen patchen.....

Olaf

Ooit een AMT8 overwogen? En waarom voor deze gekozen?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ooit een AMT8 overwogen? En waarom voor deze gekozen?

jawel, maar voor UM880 gekozen omdat ie geen software nodig heeft als je wilt petsen..... dus is ook zonder compjoeter te gebruiken....

Olaf

Origineel geplaatst door Tom 32
waarschijnlijk een beetje domme vraag, maar kun je met de um-880 letterlijk elke ingang aan een willekeurige uitgang knopen, of vraag ik nu teveel?

ja dat kan....gewoon 8x8 matrix...je kan ook nog mergen enzo.....en hij kan als USB midi interfeest gebruikt worden....

Olaf

heb nog ff gekeken naar de AMT8, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de UM-880.

Mocht iemand toch nog een poging willen wagen mij van het tegendeel te overtuigen.....be my guest:D

Wat heeft AMT8 wat de UM-880 niet heeft?

Origineel geplaatst door bambamstudio
Oe en ik ben super tevreden met mijn midex....ook erg strak...

Maar werken die z. computer en van de midiman weet ik zeker dat de routing niet te programeren is.

als standalone kun je ook de Akai M80 P (of de 20. is de zelfde maar met minder aansluitingen) of de DMC MX-8 proberen.

Alles wat naar de pc moet kun je dan weer naar 1 poort routen waar midi in van je pc aan hangt. Heb ik zelf ook.

AMT

AMT

Zelf gebruik ik al 4 jaar een AMT-8.. en het apparaat heeft me nimmer in de steek gelaten. Even de voor en tegens op een rijtje:

+ Serieële interface voor zowel PC als Mac (je hoéft dat brakke USB niet te gebruiken)
+ USB interface (voor als je dat toch wilt)
+ Extreem strakke timing
+ Standalone te gebruiken
+ 'stackable' tot 128x128 midipatcher/interface

- Niet direct programmeerbaar op het bakje zelf
- De belettering gaat nogal snel van de voorkant af
- Prijzig (destijds tussen de 900 en de 1000 gulden voor neer mogen tellen)

Het wordt toch de UM-880!

Ik wil bij deze iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrage en advies.

groet Tom

Dan ben je al verder gekomen dan ik. Bij mij peurt hij de pc iedere keer opnieuw in de herstart modus als ik hem op usb aansluit :confused:

Overigens is het algemeen bekend dat de amt8 over de compoort rotsvast is itt tot de usb poort. Ik zie dus geen redenen waarom je hem dan op usb wil aansluiten?

Back