Yamaha probleem

Ik heb in het antwoord gelezen dat het niet zoveel uitmaakt, het werkt verder, dus ik laat het dan maar zo. Een ander vraagje. Hoe krijg je de samples in dat ding gescheiden. B.v. op midikanaal 1 een stem, op 2 een bass etc. Bij de S3000 kun je alles inladen in programma 1 en dan de midi- en de outkanalen wijzigen... Ik kom er bij die A3000 niet uit (en bij God, ik heb het geprobeerd!) :confused:

Origineel geplaatst door foxenberg
Hoe krijg je de samples in dat ding gescheiden. B.v. op midikanaal 1 een stem, op 2 een bass etc. Bij de S3000 kun je alles inladen in programma 1 en dan de midi- en de outkanalen wijzigen... Ik kom er bij die A3000 niet uit (en bij God, ik heb het geprobeerd!) :confused:

Oeps, hier kan ik niet zo direct op antwoorden want ik heb geen Yamaha sampler. Maar je bedoelt dat je met je sampler meerdere programma's wil aansturen, elk op hun eigen kanaal? Bv vanuit je sequencer of vanaf een klavier. Je wil hem dus multitimbraal gaan gebruiken.

Misschien dat forumleden die een Yamaha sampler hier raad kunnen brengen.

Origineel geplaatst door Hover
Oeps, hier kan ik niet zo direct op antwoorden want ik heb geen Yamaha sampler. Maar je bedoelt dat je met je sampler meerdere programma's wil aansturen, elk op hun eigen kanaal? Bv vanuit je sequencer of vanaf een klavier. Je wil hem dus multitimbraal gaan gebruiken.

Misschien dat forumleden die een Yamaha sampler hier raad kunnen brengen.

Met de A3000 kun je maar 1 program tegelijk gebruiken, binnen dat programma laad je de samples in die je dan weer allemaal hun eigen midikanaal kan geven. Als je dan ook nog een beetje handig met de keyrange van de samples omgaat kun je heeeeel veeeeeel samples in een program kwijt.

Ik heb lekker 4x16Mb besteld :D en een scsi kabel, eindelijk niet meer met die :kont: knoppen editten.

Bzone is daar trouwens mee bezig om je harddisk in je pc te gebruiken als opslagmedium voor je a3000 via smdi.

Back