Latency bij opnemen/afspelen external FX Cubase

axn

Ouwe rot
overleden lid
Ik heb in Cubase (5) een kick lopen, en mn Sherman FB als external FX staan,
hoor nu een aardige latency, alles loopt niet in de maat met de rest van mn sporen...

Ook als ik alles opneem, dan loopt de audio file ook niet strak.

Heb geprobeerd om de latency waarde de bij "device setup" ,
"input latency", of "output latency" bij External FX in te voeren , tevergeefs,.. alles loopt nog steeds uit de maat.

Weet iemand een oplossing?

welkom in de wereld van de daw :duivels:
je kick spoor iets naar voren zetten lijkt me het simpelste, daarmee hef je de latency van je external fx op, maar dit is een botte bijl methode

je zult er toch een keer voor moeten gaan zitten en experimenteren met met je latency settings, dit verschilt per daw wat de mogelijkhen zijn.

dit is altijd 1 van de eerste dingen die ik doe zodra ik met een nieuw daw aan de slag ga, test spoortjes maken bv een regelmatig rimshot, deze uitsturen naar je fx en weer terug laten komen en goed luisteren of er vertraginging zijn en opsporen waar nou precies de bottleneck zit. ook midi wordt onder handen genomen en beoordeeld op vertragingen. na een middagje stoeien heb je een aardig idee hoe je systeem reageert en kun je (hopelijk) een paar algemene latency settings instellen en hoef je er later niet meer na om te kijken.

Nou, dit hoort gewoon vlekkeloos te werken in Cubase, hoor.
Daarvoor is het niet nodig je tracks 'naar voren' te zetten, dat is wel het laatste wat je wilt.
Als je de Sherman goed hebt aangemaakt als external fx, en je hebt de latency gemeten, zou het door de ingebouwde latency compensation strikt voldoende in orde moeten zijn.

Gebruik je soms een extreem hoge bufferwaarde in je ASIO settings?
Bij een beetje normale pc moet 512 màkkelijk werken, dan zit je afhankelijk van sample rate op een latency van rond de 10 ms. Met een roundtrip met external fx moet dat nog steeds redelijke acceptabele resultaten geven.
Hoe lager de buffer hoe beter natuurlijk, maar dat moet je pc en audio kaart wel aankunnen (ik draai zelf op een buffer van 48, lager kan niet bij m'n Fireface 800).

Je kan even proberen te spelen met de optie 'constrain latency compensation'. Maar eigenlijk, zoals gezegd, zou het niet nodig moeten zijn.

Back