MPC1000/JJ OS 2XL, external sync

154

Lid van de week
Net weer aan de MPC en nu alweer in de rats, ik krijg hem niet op ext sync. Via Midi/sync zet ik hem op slave voor MC of MTC, maar in mn main scherm zie ik nog steeds het gewone bpm ipv [Ext] en met window kan ik enkel tempo changes invoeren. Waar moet ik heen, ik word er debiel van(heb eerlijk gezegd qua sync altijd al ruzie gehad met mn MPC's...) Ik heb 3 handleidingen, maar allemaal zeggen ze enkel ga naar midi/sync en gaan. :(

Help!

Waanzin. Hij staat nu wel op waiting for midi play als ik op play druk, maar ik kan play drukken op mn MCU wat ik wil...

De MPC staat als slave op midi clock, Logic op midi clock sturen naar de goede poort maar er gebeurt niks. Andere kabel helpt ook niet, het is om wanhopig van te worden.

Logic staat op loopen, 2 bars vanaf 0. De MPC op loop all, 2bars. Ik snap er niks meer van.

En omdraaien doet ook nul, MPC als master iets zorgt dat de sync niet naar of van de mpc komt. Wat zou het toch kunnen zijn en waarom zit dat in Logic of de MPC? Het moet weg, zoveel is zeker...

Ok, als slave lijkt logic te luisteren, echter loopt ie nu steeds ergens op -8 qua songpointer, en die heeft ie echt zelf verzonnen. Het loopje begint gewoon mooi 1 in Logic. Pfff

jahaa dat had ik volgens mij ook afgelopen week bij een vriendin thuis. Als slave van de PC werkte de MPC niet en PC als slave van de MPC liep best onstrak. Morgen effe gewoon thuis uitproberen.

weird, mijn MPC werkt perfect als slave aan PC of aan eender welke andere clock (heb MPC5000)

Ik begin langzaamaan het gevoel te krijgen dat mn MPC een probleem heeft met midi in, aan mn machinedrum slaved hij ook al niet. Zit er een midi-monitor in JJ-2XL?

en je Machinedrum stuurt wel degelijk Tempo out (dat moet je wel instellen op je MD)

Ah, ctrl out stond uit, het is dus niet de midi-poort van de MPC. Dat maakt de dag al flink beter ;)

Iets te cryptisch wellicht :D

MMC send dus op de md, stond uit. MPC synct nu aan de MD. Nu nog de MPC naar Logic laten luisteren...

niks mis met de MPC, dus instellingen in Logic nakijken...

welwel, de 'waanzin' blijkt alweer een simpel 'user' probleem ;-)

Het blijft waanzin, Logic is qua sync zo doorzichtig als veel mensen op mn werk. De MD synct op poort 3 van de MCU prima naar de midi-clock, de mpc vertikt om op poort 4 de clock op te pikken. Instellingen zijn identiek. Maar er komt niks door. User-probleem of niet, logischer wordt het er allemaal niet op...

Ter info, midi clock zend naar 3 en 4, in midi-sync-project settings. MMC send staat aan.

je weet ook dat er een verschil is tussen Midi Clock en Midi Time Code ?

trek je kabel uit de MD en steek die eens in je MPC , start Logic en zie wat er gebeurt

(BTW ik heb geen Logic...maar sync issues is altijd een instellingsprobleem...we weten al 100% zeker dat je MPC reageert op Midi, dus het moet een instelling zijn)

Vanuit de Midi Express pakt de MPC de midi clock wel op, ik heb het gevoel dat het Mackie control gebeuren van de Remote en mn MCU de MMC richting MPC verneukten. Waar ik dan weer erg graag Automap de schuld van geef, wat in die hoek me al aardig wat kopfschmerz heeft bezorgd... Ik heb ook besloten Automap/MCU problemen niet meer uit te zoeken, dat is boven mn pet. De MCU en mn Remote werken eindelijk(bedankt Septic!) en alle narigheid qua midi op de poorten acht ik zolangzamerhand onoplosbaar...

Kleine les is wel dat Logic als slave een slecht plan is, wellicht dat ik daar nog wel ns tegenaan ga lopen. Ik heb de override van de cycle bij ext sync niet weggekregen. Wat Logic voor mij geen fijne slave maakt, eerlijk gezegd.

Eindelijk, er kan weer muziek gemaakt worden. Bedankt lieve mensen.

je weet ook dat er een verschil is tussen Midi Clock en Midi Time Code ?

Ja, dat weet ik helaas wel. Slaven van DAW's gaat enkel met MTC, en dat verstaat mn MD weer niet. Dus MTC is geen optie qua sync protocol als ik de MD ook wil slaven, erg irritant...

Back