Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
maar omdat ik dat alleen maar doe (met bijv: mijn 909 kicks) zou het mooi zijn als het zonder zou kunnen met de gewenste resultaat 

) had ik het eindelijk voor elkaar 

Klinkt niet verkeerd!
Niet echt mijn ''lievelings'' style kicks maar zou ik wel draaien.
Hier eentje van mij. Staat wel nog te zacht tegenover de rest
En op die synth/screech niet letten , staat er wat teveel tssn.![]()

Gouden tip, Niel.- Pitch envelope aan het begin (24 semitones over 0.029 seconden, of korter, luister welke instelling het beste werkt).

Met camelphat & Quadrafuzz kom je ook al héél eind.
Dan multibandcompressor & wat EQ. 
Hoeft niet persé een D16 te zijn hoor.Met camelphat & Quadrafuzz kom je ook al héél eind.
Deze kick is ook gwn een junglist , camelphat erover quadrafuzz om nog beetje extra te geven.Dan multibandcompressor & wat EQ.
Kvind em zelf wel lekker slopend , maar mag alleen nog wat punch bij.![]()
Hey niel...
op de eerst pagina van deze topic...
met wat voor een basic sample ben je begonnen??
ik gebruik zelf meestal drumazon kick die ik sample, overstuur, eq, dist, compress.. maar naar dat pitch envelope verhaaltje heb ik wel oren.
begin je met 2 of 1 basic sample of knip je 1 sample in twee delen om hem na het editen weer aan elkaar te plakken?
Cheers, Dr.Graftak
Gouden tip, Niel.
Bedankt, dit gaf me veel inspiratie. Heb het met portamento op een kick geprobeerd. Wow!! Er gaat een wereld voor mij open naast het omlaag pitchen en layeren dat ik gewend was.
Mind you, ik maak geen enkele soort 'core',![]()
jwhNiel, weet jij waarom de hele dynamiek weg is als je een pitch envelope (+24) op je sinus gooit in een sampler? Ik heb dit namelijk geprobeerd in kontakt, maar het resultaat is om te huilen haha.
En wat gebeurd er als je hetzelfde trucje doet -met een pitchbender- in een wave-editor ? (wavelab/soundforge/cooledit/audition/etc)Niel, weet jij waarom de hele dynamiek weg is als je een pitch envelope (+24) op je sinus gooit in een sampler? Ik heb dit namelijk geprobeerd in kontakt, maar het resultaat is om te huilen haha.
Met Synapse Junglist kom je ook een heel eind gooi je D16 Devastor er over en een EQ
daar komt deze kick van David (The Abducktor) ook vandaan
YouTube - The Abducktor V.S Dr.Z - No Happy Shit
Moet er wel veel geduld bij hebben natuurlijk.![]()

Hoeft niet persé een D16 te zijn hoor.Met camelphat & Quadrafuzz kom je ook al héél eind.
Deze kick is ook gwn een junglist , camelphat erover quadrafuzz om nog beetje extra te geven.Dan multibandcompressor & wat EQ.
Kvind em zelf wel lekker slopend , maar mag alleen nog wat punch bij.![]()
die vocals zijn ook wel lekker bewerkt