probleem met punch in de kick

@ Aftersho-Q: klopt er is niks mis met Layeren :) maar omdat ik dat alleen maar doe (met bijv: mijn 909 kicks) zou het mooi zijn als het zonder zou kunnen met de gewenste resultaat ;)
Bedoel daarmee, 1 vst (bijv: junglist), goede attack/punch, sound en laag :D
Maar ik zelf hou het toch maar op de oude manier...werkt het makkelijkste en scheelt zoeken haha.

ff update qua nieuwe kick:

Inmiddels ben ik al ruim 2 weken verder met een nieuwe track waar alleen een software matige kick in zit (junglist + microtonic) met veel betere punch en laag dan het vorige voorbeeld (de niet gelayerde kick op pagina 3).
Toen ik de vorige kick vergelijkte met 1 van mijn andere kicks was het inderdaad minder, miste veel punch enz. enz.
De "in het nu" sound was er wel maar ik was er niet te vrede over zoals ik normaal wel ben met bijv: een 909 kick.
Dus ben ik verder gaan rommellen en na een middagje met de junglist en microtonic en de sampler te hebben gespeelt (layeren 8)) had ik het eindelijk voor elkaar :P

Dit is een gelayerde kick dat bestaat uit 2x junglist kicks voor de attack en 1 microtonic kick (voor sound en laag).
Dit is ingeladen in de sampler + wat bij getweakt qua EQ en voila.

Hier onder een klein stukje, enjoy :biertje:

Attachments

• dversiondusterkick.mp3
    231,3 KB · Bekeken: 91
Klinkt niet verkeerd!:okdan:
Niet echt mijn ''lievelings'' style kicks maar zou ik wel draaien.:D

Hier eentje van mij. Staat wel nog te zacht tegenover de rest:D
En op die synth/screech niet letten , staat er wat teveel tssn.:P

Attachments

• Aftersho-Q - Bomb the Bass.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 109
Klinkt niet verkeerd!:okdan:
Niet echt mijn ''lievelings'' style kicks maar zou ik wel draaien.:D

Hier eentje van mij. Staat wel nog te zacht tegenover de rest:D
En op die synth/screech niet letten , staat er wat teveel tssn.:P

Klinkt inderdaad wat zacht :D
Maar de kick klinkt opzich niet slecht, iets meer punch/attack nodig en wat meer Hi en wat meer laag geven met een EQ ;)
Daarbij natuurlijk iets meer volume haha.

wat voor basic sample niel

wat voor basic sample niel

Hey niel...

op de eerst pagina van deze topic...
met wat voor een basic sample ben je begonnen??

ik gebruik zelf meestal drumazon kick die ik sample, overstuur, eq, dist, compress.. maar naar dat pitch envelope verhaaltje heb ik wel oren.
begin je met 2 of 1 basic sample of knip je 1 sample in twee delen om hem na het editen weer aan elkaar te plakken?

Cheers, Dr.Graftak

- Pitch envelope aan het begin (24 semitones over 0.029 seconden, of korter, luister welke instelling het beste werkt).
Gouden tip, Niel. :okdan:
Bedankt, dit gaf me veel inspiratie. Heb het met portamento op een kick geprobeerd. Wow!! Er gaat een wereld voor mij open naast het omlaag pitchen en layeren dat ik gewend was.
Mind you, ik maak geen enkele soort 'core', :D

als je de attack later zet in miliseconden houd het toch gewoon in dat de compressor later gaat werken dus meer na de punch? dus ik snap niet wat je bedoeld met attack vertraging

ik doe zef om meer punch te krijgen de sub cutten hoog wat boosten en met volume automatie de staart wat uitfaden, werkt prima

Niel, weet jij waarom de hele dynamiek weg is als je een pitch envelope (+24) op je sinus gooit in een sampler? Ik heb dit namelijk geprobeerd in kontakt, maar het resultaat is om te huilen haha.

Hoeft niet persé een D16 te zijn hoor.:D Met camelphat & Quadrafuzz kom je ook al héél eind.;)
Deze kick is ook gwn een junglist , camelphat erover quadrafuzz om nog beetje extra te geven.:D Dan multibandcompressor & wat EQ.
Kvind em zelf wel lekker slopend , maar mag alleen nog wat punch bij.:P

Attachments

• sloop die speakerz lol v2.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 103
Hoeft niet persé een D16 te zijn hoor.:D Met camelphat & Quadrafuzz kom je ook al héél eind.;)
Deze kick is ook gwn een junglist , camelphat erover quadrafuzz om nog beetje extra te geven.:D Dan multibandcompressor & wat EQ.

Klopt heb je gelijk in

Hey niel...

op de eerst pagina van deze topic...
met wat voor een basic sample ben je begonnen??

ik gebruik zelf meestal drumazon kick die ik sample, overstuur, eq, dist, compress.. maar naar dat pitch envelope verhaaltje heb ik wel oren.
begin je met 2 of 1 basic sample of knip je 1 sample in twee delen om hem na het editen weer aan elkaar te plakken?

Cheers, Dr.Graftak

Alles wat je noemt kan, er zijn meer wegen die naar Rome leiden zeg maar.
Het makkelijkste kies ik meestal omdat de workflow het snelst blijft.
Dus drumazon + een berg plugins erachter tot het goed klinkt, er daar dan samples van maken.
Beetje bijwerken met soundforge en hup in de softsampler.

Gouden tip, Niel. :okdan:
Bedankt, dit gaf me veel inspiratie. Heb het met portamento op een kick geprobeerd. Wow!! Er gaat een wereld voor mij open naast het omlaag pitchen en layeren dat ik gewend was.
Mind you, ik maak geen enkele soort 'core', :D

Goed bezig! Onder andere DJ isaac maakte vroeger een paar van zijn kicksamples met een Roland sh 101 + portamento (funky beats met the viper ed.). Dat zijn gewoon basics, hoef je geen core voor te maken :D jwh

Niel, weet jij waarom de hele dynamiek weg is als je een pitch envelope (+24) op je sinus gooit in een sampler? Ik heb dit namelijk geprobeerd in kontakt, maar het resultaat is om te huilen haha.

Vreemd, ik heb daar nooit last van gehad. Ook niet met NNXT.
Enige verklaring waar ik nu op kom is dat er dan ook een EQ of filter ergens opzit die de (hoge) frequenties boost die worden gemaakt met de pitchenveloppe.
Of een multibandcompressor die de hoge frequenties niet meeneemt en daardoor laat boosten, maar dat is ietswat vergezocht.

Laatst gewijzigd:
En wat gebeurd er als je hetzelfde trucje doet -met een pitchbender- in een wave-editor ? (wavelab/soundforge/cooledit/audition/etc)

Als het daar niet gebeurd dan is het echt iets wat in Kontakt niet ok staat

deze vind ik wel vet.. :D die vocals zijn ook wel lekker bewerkt
heb je die trouwes zelf ingesproken.. naja gebrult?

Back