gekraak in de soft synth's

dj sinn

Stamgast
ik heb een probleem met mijn soft synths, ik heb sinds kort een nieuwe geluidskaart, een audiophile 2496, een redelijke kaart naar het schijnt, met mijn hardware geen probleem. maar nu ik mijn soft synths in cubase wil gebruiken krijg ik( bij elke synth het maakt niet uit!!) allemaal getik en gekraak en soms ook wegvallen van geluid bij het afspelen van de soft synths. eerst had ik hier met mijn cheapie kaartje geen probleem mee! ik heb al vanalles geprobeerd, audio buffers verhogen/verlagen, opnieuw instaleren e.d. ik krijg telkens het zelfde resultaat!!:[> .
als ik cubase dan weer opnioeuw opstart is het probleem weg maar na een poosje toch weer dat getik en gekraak:( .
ik word er nu echt niet goed meer van!!
help me!;{

Heb je op je moederboard een VIA chipset??

Anders is dat waarschijnlijk het antwoord.

puur als suggestie, want het zal het niet zijn, maar hou je volume van de vsti
in de gaten. Een overstuurde synth klinkt erg vies en krakerig.
Anders zal het een bufferinsteliing of zoiets zijn.

Bij welke synth gebeurt dit? en met welke kaart en pc?

He kerel....

ik heb ook de Audiophille, maar heb daar absoluut geen last van..

Vertel eens wat je nog meer in je computer heb zitten..misschien kunnen we je dan helpen

o.a in SX kan je je latency ook veranderen , heb je dat al gedaan , bij je control panel

ik hoor het wel

Misschien moet je de outputs van je softsynths inspuiten met contactspray... of doorsolderen???

:P geintjuh

voor de duidelijkheid, hij doet het met alle synths zelfs (een illegale) reaktor, waarmeen ik nooit problemen heb gehad. ik heb van origine een via audio wave er in zitten, dus als het hier aan ligt, hoe los ik dit dan op, ik heb verder een amd athalon 700 mhz , met 312 ram, dus lijkt me wel voldoende

:Z soldeerspray was op en de winkels zijn dicht dus moet ik sowieso tot morgen wachten en ik wil nu verder dus als je nog een andere oplossing weet, graag!!:)

Origineel geplaatst door Kenny
Heb je op je moederboard een VIA chipset??

Anders is dat waarschijnlijk het antwoord.

ja!

oja, ik gebruik cubase 5.1.

heb je ook wel eens nagekeken welke software nog op de achtergrond staat te draaien vb: scanner drivers, anti virus, firewall,...
heb je je asio drivers geselecteerd ?
heb je de laatste updates gedownload ?
staat je buffersize & latency niet te laag ?
...in hoever is die cubase originele software ? :confused:
wat zeggen de "systeem prestaties" binnen cubase ?

& als je echt hopeloos bent; format c: (indien je dit nog niet gedaan hebt & er nog te veel randsoftware-rommel mee staat te draaien

Laatst gewijzigd:
Je hebt geen drivers geselecteerd?

----

Sorry!

Geen keuze tussen de verschillende ASIO drivers behalve misschien de verschillende uitgangen?

Dan weet ik het ook ff niet meer.

Origineel geplaatst door dj sinn
ja!

oja, ik gebruik cubase 5.1.

ow...
you shal never buy a VIA chipset mainboard again. & zeker geen amd atlon
Wil je geen gezeik draai dan op een intel moederbord/chipset & met een pentium processor

check anders ook ff of de on board soundcard staat uitgeschakelt in de bios setup

gr jzz

1) heb je de audiophile Asio drivers in gebruik?
2) heb je daar de latency niet te kort ingesteld (probeer eens een hoger aantal ms)
3) met illegale shit kom je natuurlijk nooit nergens, koop het nou maar braaf :duivels: kun je fijn in de handleiding kijken

zet je ASIO latency op een hogere waarde..bv 40ms....... installeer van alles de nieuwste drivers..vooral van de VIA 4-in-1 drivers...... try again

Olaf

of wat je ook kan doen is je asio latency hoger zetten & de laatste drivers downloaden..

& als dat niet lukt...
tja..
dan kun je misschien je asio latency wat hoger zetten of je laatste drivers downloaden.

gr jzz

Origineel geplaatst door fuse
1) heb je de audiophile Asio drivers in gebruik?
2) heb je daar de latency niet te kort ingesteld (probeer eens een hoger aantal ms)
3) met illegale shit kom je natuurlijk nooit nergens, koop het nou maar braaf :duivels: kun je fijn in de handleiding kijken

hmm, ja bedankt voor het advies!, vanaf nu zal ik mijn leven beteren, bedankt dat je mij het licht heb laten zien!!:engel:

Origineel geplaatst door Kenny
Die viachipset zegt al genoeg lijkt me..

:confused: hoezo dan? kun je wat duidelijker zijn? aan losse kreten heb ik niets!!

en waar kan ik die drivers dan downloaden? en welke drivers?

de latency verhogen hielp niets!!:stupid

ik heb de asio 2.0 drivers van de audiophile in gebruik en verder weet ik 't ook nie meer!!!:bekdicht:

ga maar es naar de m-audio website en zoek bij support op VIA... dan weet je genoeg....

Olaf

Origineel geplaatst door dj sinn
:confused: hoezo dan? kun je wat duidelijker zijn? aan losse kreten heb ik niets!!

VIA chipsets worden als "#@!!&##" beschouwd in muziek pc's & geven niets anders dan problemen.

Back