gekraak in de soft synth's

Ergens op diet forum staan nog tips om problemen met VIA chips te verhelpen.
Ik kan me nog herinneren dat je de VIA 4 in 1 driver imoet nstalleren en USB uitschakelen ofzo.
Ook via google kan je wel info, etc vinden.

www.download.com

4/1 via chipset

sorry, maar ik heb die ook , ik ook amd atlon, maar dan wel xp 1800

heb er echt geen problemen mee hoor

kan ook aan de xxx software liggen.

ik heb VST32 orgineel, maar bij SX doet alles het gewoon hoor.

kijk nou maar of je wat aan de latency kan doen, want daar heb ik je nog niets over horen zeggen hoe hoog die staat !

en vertel eens wat je allemaal wel en niet heb geprobeerd, anders komen we nooit verder.

:confused: , nou ben ik het helemaal kwijt. het schijnt alleen maar erger te worden. ik weet trouwens niet zo goed waarom ik dingen moet downloaden voor die via chip??? ik heb een midiman als geluidskaart en daar heeft die chip toch niets mee te maken, lijkt mij?schiet mij maar lek hoor!! ik heb er niet zoveel verstand van. ik heb al vanalles geprobeerd, van direct asio input en outputs veranderd, :confused: , de latency staat nu op 62 ms, (2688) ern geen verschil, en ik heb ook al gezocht naar die via download dingen maar daar word ik alleen nog maar waziger van :confused: , nogmaals: ik kan alleen goed muziekies maken, ik ben geen compieneut, als cubase een 'profile'maakt dan gaat alles goed. het is trouwens niet alleen met de softsynts, kwam ik achter het is ook als ik een stukje audio in cubase wil afspelen dat het niet lukt.

hier een paar instellingen,misschien dat iemand het dan weet:
patchbay staat op : h/w out 1/2 staat op monitor mixer, h/w out sp/dif ook, al proberen te veranderen, maakt niets uit.
codec sample rate 44100
alle inputs komen normaal niveau binnen, als ik soft synth zacht inspeel( laaaaag volume) hetzelfde gezeik!!
wav out 1/2 delta.ap direct sound(sync reference)

en elke x als ik cubase laat afspelen begint ie goed en na 2 a 3 se conde begint ie te ruisen en te kraken!!

:( :( :(

Nee, het moederbord is zelfs een onderdeel wat je gewoon kunt weglaten :D

Sorry.....

Nee de chipset daar gaat ALLES over heen alle communicatie alle data. Dus als daar een fout in zit, heb je een grote kans dat je daar last van krijgt.

nou nou, chipset gedownload en geinstaleerd, geen verandering hoor!!
:confused:
ik ga er nog maar eens een nachie over slapen, als dat lukt

Van de Midiman website:

Step 1 : Enable USB in your motherboard's system BIOS.

Step 2 : Download and install the latest drivers that corresponds with your system board from the VIA site:
http://www.via.com.tw/drivers/index.htm"

Als je ook een nog een audiokaart op je moederbord heb zitten, probeer die dan eens te disablen (ook in bios).

Damn ! wat is er nou allemaal aan de hand !
snap er echt geen hol meer van.

Misschien ligt het wel aan de audiophille zelf. ook die kan kapot gaan ! (Toch?)
ga eens terug naar de winkel en leg het uit.

en Koop Cubase SX orgineel ! dan krijg je zowiezo support.

en je weet dan zeker dat ze je erbij helpen tot dat hij het doet, daar voor koop je het product toch.

ik heb wel eens x versies van vsti gebruikt , maar mijn computer ging er spontaan van opnieuw opstarten !
nu gebruik ik zelfs orginele versie van Windows XP en heeel veel problemen zijn uit de wereld

Het kost allemaal wat, maar daar krijg je zeker wat voor terug !

:peukie:

Ik ken je probleem en lees dus ook met hoop naar je thread hierover !
Op de 1 of andere manier schijnt het zo te zijn dat geluidskaarten (betere kaarten) moeilijk met die via chipset overweg kunnen. Ik heb ook last van het gekraak e.d. maar ik dacht dat t aan me computer lag! daarbij moet ik zeggen dat het de laatste tijd heel erg is en ik toch echt een tijdje terug gewoon lekker nummertjes heb zitten afmixen in me cubase VST/32

Ik ga waarschijnlijk binnenkort overstappen op een andere computer (nieuw moederbord en CPU! snellere enz.)
Ik wil graag weten waar je rekening mee moet houden bij het kopen van zo'n moederbord en CPU als t gaat om dat kraken e.d. van me geluidskaart ! ik hoop dat t is opgelost bij de aankoop van mijn nieuwe systeem! maar heb er een hard hoofd in ! ben bang dat t aan de Asio driver van mijn kaart ligt en daarbij aan mijn te trage computer ! hoewel ik gehoord heb van snellere computers met t zelfde probleem dussss :( beats me !?!?!?!?
maar geef allemaal svp meer info , zodat wij en andere mensen die met t probleem zitten het misschien voortaan kunnen voorkomen of dit kunnen oplossen !

Wat ik er wel bij moet vertellen is

Als ik teveel in mijn cubase stopt dan gaat mijn soft synth ook kraken !

maar ja dan heb ik er echt heel veel in gedaan. zoals Samples en VST's en VSTi's
dan vind ik het ook niet raar dat hij gaat kraken. Ik haal dan de onnodige gewoon eruit.
want mijn cpu red het gewoon dan niet.

die van mij loopt nu op 1544mhz met 512 DDR geheugen.

Zeg DJ sinn... heb je al eens de directX ASIO emulatie drivers geprobeerd (Kan je instellen via cubase)? Ben benieuwd of je er dan nog last van hebt. Normaal heb je dan de latency die je met directX behoort te halen (hoog dus) maar ben je van je gekraak af. Wordt wel klote editen dan... maar dan moet je helaas ff doorsparen voor een nieuw mobo en cpu...

Ik draai trouwens met de nieuwste VIA chipset... 4-in-1 drivers... MET usb om de midisport 2x2 te gebruiken... zonder problemen... behalve als ik erg veel synths en fx teglijk ga gebruiken. +/-12 ... dan willen de asio drivers van mijn soundcard ook nog wel eens gaan kraken. Maar dan switch ik gewoon maar over naar directX ASIO...

ah...
jeb je ook al de laatste directx versie gedownload ? (soms helpt dat...)

doet me opeens denken aan een vriend die met de m audio hetzelfde probleem had. We kregen het niet weg totdat we een aparte pc voor 't net hadden geïnstalleerd. & van die andere een strictly muziek pc hadden gemaakt. Toen deed ie het wel goed...
... maar hij had wel een intel chipset...:erm:

Ik denk dat het probleem gaat blijven bij Kenny zn stelling...

hmmm... de ouwe VIA-discussie...
Persoonlijk heb ik vroeger ook zo'n probleem gehad met een ouwere VIA van AOpen (cutmerk), de AK72. Ik had toen eerst een Core2 gekocht, die alles crashte. Dan hebben ze mij een Echo Mia in de plaats gegeven, die wel werkte, maar kraakte zoals hier het geval is. Omdat ik toch ging upgraden, ben ik naar een Athon TB op een AMD-760 chipset overgeschakeld (waar ik nu nog op werk trouwens) en daar ben nog steeds ongelooflijk enthousiast over. Die chipset kickte gewoon serious *ss... Ik kon zelfs mijn SB!Live (voor spelletjes) naast mijn Echo Mia steken zonder enig probleem. Daarboven heb ik intussen alle PCI-slots + alle USB poorten bonvol zitten en alles draait perfect stabiel (mits vanzelfsprekend een beetje BIOS-tweaken).
Om terug te gaan naar het VIA verhaal, zou naar het schijnt VIA vroeger iets minder zichzelf aan standaarden gehouden hebben op vlak van PCI-protocollen enzo... dit om wat meer performantie los te peuteren. Helaas had dit soms wel een raar effect op hardware die meer resource-zuipend en critical is... Maar dat is natuurlijk maar een gerucht. Net zoals het fabeltje dat Intel en Mickeysoft beter is dan iets anders...

Tip :
Kijk altijd goed na (op de doos of in de specs) of de hardware die je gaat kopen wel degelijk kan draaien op de hardware die thuis hebt...

:bekdicht: , ik heb geprobeerd die "enable usb in motherboards system bios"te vinden en aan te zetten, maar ik weet niet goed waar ik precies moet zoeken of hoe ik dat moet doen, nogmaals ik heb de balle verstand van computertaal!!:confused: , ik heb ookal alle kanaaltjes leeg getrokken van effects, maakt allemaal niets uit, ach en wee!!,
;{

okeee probeer het volgende!
open je m-audio control panel
en zet je DMA Buffer size groter dan dat ie nu is, en probeer het dan nog eens...
Kun je toevallig een stukje audio genereren en ergens posten ?

r

Origineel geplaatst door Almeros
Zeg DJ sinn... heb je al eens de directX ASIO emulatie drivers geprobeerd (Kan je instellen via cubase)? Ben benieuwd of je er dan nog last van hebt. Normaal heb je dan de latency die je met directX behoort te halen (hoog dus) maar ben je van je gekraak af. Wordt wel klote editen dan... maar dan moet je helaas ff doorsparen voor een nieuw mobo en cpu..

ik heb dit nu ook gedaan, heb een latency van 204 ofzo :bekdicht: , maarja, geen gekraak meer, al het andere hielp toch niet dus.... ik heb trouwens geen grote vertraging ofzo, maar misschien komt dat morgen wel, met de rest van alle problemen, maarja , dan ga ik gewoon weer naar de vrienden van het synthforum!!!:halleluja .

ik ga maar sparen voor een nieuwe pc, speciaal voor muziek te maken, want dit schiet niet op! heb toch nog een pc-prive projektje tegoed, dus ik ga me maar alvast goed orienteren, in idere geval eentje halen zonder die f#^%îng via chip erin!!

laterzzzz!!:doei:

Back