[Hartmann] "Neuron" - Neuronal Synthesizer

Hij brengt zeker wat nieuws. Ik vraag me alleen af wat jer er aan hebt.
Wat voor geluiden kan ik er nou mee maken die ik graag wil hebben en die ik niet met bestaande apparaten kan maken?

Dit apparaat analyseert als ik het goed begrijp samples met een neuraal netwerk en dat neurale netwerk stuurt weer syntheseparameters aan. Dus als ik het goed begrijp is dit apparaat vooral bedoeld om bestaande instumenten na te bootsen. Een soort geavanceerde physical modelling dus. De manier waarop je de sounds uit dat ding krijgt is misschien wel nieuw maar de sounds die je er uitkrijgt lijken mij niet zo vernieuwend.

Bovendien worden tegenwoordig nieuwe 'sounds' niet echt meer gebruikt voor vernieuwing in de muziek. Meer als leuke gimmick in bestaande muziek. Dingen als extreme timestretching (funk soul brother) of het cher stem effect zijn sounds die ook ontstaan zijn uit vernieuwende technieken, de sounds zelf waren ook erg vernieuwend. Maar ze zijn naadloos in bestaande muziek ingepast en ondertussen al weer bijna vergeten.

Maar ja... de meeste vernieuwing ontstaat doordat mensen apparaten gaan gebruiken voor dingen waar ze nooit voor bedoeld zijn. Dus misschien dat we het bij dit apparaat meer in die hoek moeten zoeken.
Misschien dat iemand z'n win.com als sample kan uploaden naar dat apparaat en es kijken wat dat neurale netwerk daar van maakt :)

Origineel geplaatst door 4-Tek
Misschien dat iemand z'n win.com als sample kan uploaden naar dat apparaat en es kijken wat dat neurale netwerk daar van maakt :)
Dat kon je met Fasttracker toch ook al?
Bestanden laden als samples?

Ik ben ook benieuwd of dit aanslaat.
Je betaalt erg veel geld voor een nieuwe technologie, waarvan je niet weet of hij bruikbaar is.
Voor hetzelfde geld heb je een dijk van een workstation waarmee je al je producties kunt afronden.

Als je in een oorlog moet kiezen tussen een oerdegelijke tank en een experimenteel hoge-snelheids-pantservoertuig, weet je toch ook meteen wat je neemt?

Dat kon je met Fasttracker toch ook al?

Zo kwam ik ook op het idee. Maar ik heb het neurale netwerk in fasttracker nog niet gevonden :P

Als je in een oorlog moet kiezen tussen een oerdegelijke tank en een experimenteel hoge-snelheids-pantservoertuig, weet je toch ook meteen wat je neemt?

Ik zou hard wegrijden in een hoge-snelheids-pantservoertuig denk ik.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Waldorf was toch PPG of niet?

Maar hier zie ik ook weer die Jaap staan als distrubitie..

PPG :) maar uh... de WAVE :{ Machtig groot ding met bedieningspaneel dat schuin gezet kan worden en ongeveer m'n MicroWave1 maal 1000... Zucht, sommige dingen zijn gewoon not done als hobbyist.

Bobeledijkje idd. Maar goed, voor vraagjes toen ik op zoek was naar een MW1 had ik toch iedere keer snel antwoord van Jorg Huettner, niet van Bobel. Maar goed, das off topic.

De Andromeda is denk ik moeilijker te verkopen dan de Neuron omdat er meerdere analoge apparaten te koop zijn. De Neuron schijnt iets compleet nieuws te zijn... Ik wacht iig met spanning

Ik wacht ook... Maar net als met vrouwen... Ik heb geduld, maar als het te lang duurt ga ik naar een ander...

Wat voor geluiden kan ik er nou mee maken die ik graag wil hebben en die ik niet met bestaande apparaten kan maken?

Dit apparaat analyseert als ik het goed begrijp samples met een neuraal netwerk en dat neurale netwerk stuurt weer syntheseparameters aan. Dus als ik het goed begrijp is dit apparaat vooral bedoeld om bestaande instumenten na te bootsen. Een soort geavanceerde physical modelling dus. De manier waarop je de sounds uit dat ding krijgt is misschien wel nieuw maar de sounds die je er uitkrijgt lijken mij niet zo vernieuwend.

Der Uebermellotron ist hier!

Bovendien worden tegenwoordig nieuwe 'sounds' niet echt meer gebruikt voor vernieuwing in de muziek. Meer als leuke gimmick in bestaande muziek. Dingen als extreme timestretching (funk soul brother) of het cher stem effect zijn sounds die ook ontstaan zijn uit vernieuwende technieken, de sounds zelf waren ook erg vernieuwend. Maar ze zijn naadloos in bestaande muziek ingepast en ondertussen al weer bijna vergeten.

Maar ja... de meeste vernieuwing ontstaat doordat mensen apparaten gaan gebruiken voor dingen waar ze nooit voor bedoeld zijn. Dus misschien dat we het bij dit apparaat meer in die hoek moeten zoeken.

het is eigenlijk een kopieer machine maar dan kun je alle parameters weer bedienen. beetje simpele uitleg maar daar komt het opneer.

ik denk dat dit aparaat toch voor een nieuwe stroming gaat zorgen binnen een paar jaar.

jupiters waren geloof ik ook 10 rooitjes die nieuwe moog is ook niet te betalen.

daarbij is het een techniek . deze zal door andere worden overgenomen. dus dan zal de prijs ook zaken.

kijk naar vp9000 (beetje flop is het wel) maar die is nu goedkopp en de techniek wordt in steeds meer hard en software toegepast. (melodyne, virtual gitarist)

volgens mij is het niet een ding voor live. metdie harddisk die er in zit. en als die een keer crashed dan heb je een groot probleem volgens mij

Volgens mij draaien er bij meerdere groepen tegenwoordig laptops mee tijdens een liveset. Daar zit ook een schijfje in :)

Verder kan ook alles met een OS crashen. De Akai mpc is bijvoorbeeld een veel gebruikt apparaat bij optredens. Rocksolid? Ja... maar ook deze kan crashen.

Ok, en nu ga ik van internet af! :walker:

ik denk dat dit aparaat toch voor een nieuwe stroming gaat zorgen binnen een paar jaar.

Ik denk dat als je er echt wat mee kan zo'n duur apparaat vooral door de grotere producers gekocht gaat worden die hem vooral in de duurdere en veilige standaarddancehitjes gebruiken
Tegen de tijd dat er goedkopere versies van te koop zijn is ie zo uitgemolken dat mensen die met experimentelere muziek bezig zijn er geen brood meer in zien.

Volgens mij hebben we de tijd dat muzikale vernieuwing ontstond door technische vernieuwing een beetje gehad.

Ik denk dat als je er echt wat mee kan zo'n duur apparaat vooral door de grotere producers gekocht gaat worden die hem vooral in de duurdere en veilige standaarddancehitjes gebruiken
Tegen de tijd dat er goedkopere versies van te koop zijn is ie zo uitgemolken dat mensen die met experimentelere muziek bezig zijn er geen brood meer in zien.

Volgens mij hebben we de tijd dat muzikale vernieuwing ontstond door technische vernieuwing een beetje gehad.
ik snap wel wat je bedoeld , maar de vocoder, autotune en dergelijke zijn vrij beperkt. dit is heel wat anders.

tenminste ik zie dit net zoals de eerste samplers. maar misschien ben ik bevooroordeeld. ik wil hem namelijk heel graag hebben

Om het apparaat wat naamsbekendheid te geven, zou er eigenlijk nu een hele vette track moeten uitkomen, waarin de Neuron flink wordt ingezet.
Dan pas krijgen mensen door waar de kracht van dit apparaat in schuilt en wat je ermee kunt doen.
Het concept is nu wel aardig, maar het klinkt nog te abstract.
Mensen moeten associaties hebben.
En als andere fabrikanten dan door hebben wat een mooie synthese vorm dit is, kunnen zij weer een graantje meepikken door goedkopere modellen te fabriceren.

Dussss.......

Wie gaat er even een Neuron kopen en binnenkort groot commercieel succes boeken?
Het is om de forumleden een handje te helpen.

Origineel geplaatst door Synic
Om het apparaat wat naamsbekendheid te geven, zou er eigenlijk nu een hele vette track moeten uitkomen, waarin de Neuron flink wordt ingezet.
Dan pas krijgen mensen door waar de kracht van dit apparaat in schuilt en wat je ermee kunt doen.
Het concept is nu wel aardig, maar het klinkt nog te abstract.
Mensen moeten associaties hebben.
En als andere fabrikanten dan door hebben wat een mooie synthese vorm dit is, kunnen zij weer een graantje meepikken door goedkopere modellen te fabriceren.

Dussss.......

Wie gaat er even een Neuron kopen en binnenkort groot commercieel succes boeken?
Het is om de forumleden een handje te helpen.

Ik zou het wel geweldig vinden.... maar vind het een beetje erg veel geld... (voor mij: ik ben nog een student... en heb het erg druk met school........)

ok jullie storten geld op rekening nummer 5980494 t.n.v.

"stichting help matthias aan een neuron zodat hij naams bekendheid kan geven aan dat apparaat zodat meer mensen hem gaan kopen fonds"

en dan ga ik er wel een wereld hit mee bouwen, afgesproken?

op de hartmann site: downloads → neuron sounds:

>...will be available after the Hartmann < Neuron > release...<

Al zó lang met dat ding aan t werk en dan nog niet t kleinste voorbeeldje van wat het ding zou kunnen?
eerst horen, dan geloven

<offtopic> ik heb ooit eens met FTII een stukje <strike>muziek</strike> geluid gemaakt met als sempels allerlei executables en tekstbestanden, o.a. win.com :)</offtopic>

Ik heb een mailtje gestuurd naar de importeur, met de vraag op wat voor termijn hij leverbaar is en op wat voor termijn die Surround Sound optie leverbaar is.

Origineel geplaatst door EDP
volgens mij is het niet een ding voor live. metdie harddisk die er in zit. en als die een keer crashed dan heb je een groot probleem volgens mij

Dan neem je toch een paar Neurons extra mee als reserve :)

Origineel geplaatst door EDP
ok jullie storten geld op rekening nummer 5980494 t.n.v.

"stichting help matthias aan een neuron zodat hij naams bekendheid kan geven aan dat apparaat zodat meer mensen hem gaan kopen fonds"

en dan ga ik er wel een wereld hit mee bouwen, afgesproken?
Ik hoop dat dat niet je echte giro rekening nummer is?
Niet zo slim om dat zomaar op internet te posten ;)

Origineel geplaatst door Synic

Ik hoop dat dat niet je echte giro rekening nummer is?
Niet zo slim om dat zomaar op internet te posten ;)

uhh en wat dan het enigste wat me kan gebeuren is dat mensen geld storten. na ja vind ik niet zo erg..

Back