Hoe maak je dit rauwe geluid. Jowan - FacePlant

klinkt in mijn ogen als een stem, met een daarna een bak distortion (Filterbank?), pitch, compressie, delay en reverb.

Wel leuk trouwens......

Ben benieuwd hoe je geluiden zo kan upfucken. Misschien is de vocal eerst reversed en dan het eerste deel ervan gepakt. Zal het eens proberen, klinkt iig erg moeilijk

volgens mij is er echt helemaal niks aan... gewoon wooowoowooohwaaashhhkkrrrbrrrvrrrwoeoeoeoewiiiwaaawwwwooowwvroem! inspreken. dat in stukjes knippen. dan iets als de waves utrapitch erop, 12 naar beneden zonder de formants aan te passen. filterbankje, distortion, beetje galm en delay en gaan met die banaan

zou jij niet wat kunnen inspreken/proberen dan ? Voor mij is het namelijk wel pittig! vooral zonder mic.. :P

een mic is toch niet zo duur? 2e hands sm58 ofzo is allang best voor jou denk ik. dat is een paar tientjes.

en van expirimenteren leer je he... je krijgt niet alles op een dienblaadje aangediend. dat lage gebrom in die sound kan je met je stem maken door hmmmmmmm (laag) te nurien en dan distortion erop te zetten... met een filter krijg je hetzelfde door hem bijna dicht te draaien met veel resonantie. (en dan distortion).

de keus van je distortion is ook heel belangrijk.. ik zou niet 1 of ander super digitaal klikende plugin gebruiken, maar een echt gitaar pedaaltje of iets als amplitube.

Het effect wat jij er denk ik zo mooi aan vind kan je ook veel simpeler namaken. gewoon een patch maken met 2 gedetunede saw vormen, veel resonantie, goeie distortion en dan het filter open en dicht draaien...

Ik vind het geluid zo dik, het leeft gewoon! Bovendien is het een effect die ik vaak in me hoofd heb in een van me tracks maar nooit krijg gemaakt.

Ik heb net een Virus B gekocht, ik ken de basis maar na goed luisteren zal ik nog heel veel tijd nodig hebben om daar dikke shit uit te halen ben ik bang :P. Denk je dat zon geluid uit de Virus kan worden getrokken ? En welke software distortion raad je me aan, een hardware bak is geen optie op dit moment :P

maar ik heb geen bron, geen mic dus dat zal moeilijk gaan! ik ken geen samplesites die vage vocals aanbieden :P

weinig kans dat die iets terugstuurd :P Waarom zou hij zijn geheim kwijt geven... maar je kan het altijd proberen inderdaad. Sending mail *

jamaar volgens mij vind jij dat gewowowowow gewoon vet (dat is het effect waar het bijna iedereen in het begin om te doen is bij techno/acid enz :) ).. dat kan je ook gewoon met je virus doen... da's gewoon een beetje aan het filter draaien. ik zou dan gewoon in je DAW een audio kanaal aanmaken met live input en daar dan een goede distortion op zetten.

ik denk dat je dan al een heel eind bent.

*edit* ipv je virus kan je ook elke willekeurige VA softsynth gebruiken.. als je niet snapt hoe je een kanaal met live input aanmaakt

dit effect gaat echt wel dieper als een beetje dist en aan de filter draaien .. tenminste voor mijn doen dan, ik ben pas beginnend niveau hierbij.

*Ik vraag me af of je misschien het zelf eens wilt proberen op jou manier ? Ik heb het geprobeerd maar.. nja niet echt het gewenste effect. Maar dat zal ook aan de bron liggen/ dist.

Even een reply op mijn eigen comment !:P

Dat gewowowo effect lukt mij wel, dat is inderdaad gewoon filteren. Het gaat mij echt meer om de klank en de rauwheid van het geluid. Heeft misschien iemand zon vage vocal voor mij om te experimenten?

Ik denk niet dat Jowan hem gebruikt heeft, maar: OHMCIDE Ftw!

Back