Alesis IO2?

Xenu

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een audio interface!
Ik wil graag het volgende spul aansluiten:

-Macbook Pro
-KORG MicroKORG
-Roland Keyboard (als controller, weet het model niet uit me hoofd)
-Bass en elektrische gitaren (en 2x een Nintendo DS met Korg DS-10)

Ik gebruik mijn Roland keyboard als controller, omdat die een volledig toetsenbord heeft. Als ik daar iets op speel wil ik dat dat via midi bij mijn Mac terecht komt. Vervolgens word het midi signaal naar mijn KORG gestuurd, die de herrie gaat maken. De herrie gaat via de audio-uitgang van mijn KORG terug naar mijn Mac, waar ik het op kan nemen. Ik wil ook iets kunnen spelen op mijn bass of elektrische gitaren, zonder dat ik de KORG moet los koppelen.

Nou heb ik de Alesis IO2 gevonden. Voor 150 euro (nieuw). 2 audio/line inputs, 1x1 midi en via de USB (zonder externe voeding) aan mijn laptop. Klopt het dat ik dit kan doen met de IO2? Zijn er nog suggesties, kan ik beter iets anders kopen?

Volgens mij kom je niet toe met het aantal inputs op dat ding.
Ik meen me te herinneren dat het wel goede kwaliteit is, maar hoe hard weegt dat op tegen het aantal inputs? Heb 'm ook eens op 't oog gehad, maar vond het wat te sumier. Wil FW of USB? (waarschijnlijk maakt dat niet echt uit...?)

Tel tot 10 en er komen enkele goede suggesties in deze thread:maffia:.
Goh, ik hoop dat deze thread nu druk bezocht wordt door mensen die erin thuis zijn, met een audio-interface etc....

OF bezoek de thread PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Succes!!

Als ik dit goed lees... Korg audio in, bass audio in, Roland Midi in, Korg Midi uit.
Het probleem komt alleen als je je Korg stereo op wilt nemen, want de Alesis heeft 2x mono. Maar neem je genoegen met mono input van de Korg, dan kan het.

Is dat niet voldoende, dan hebben deze in ieder geval meer inputs:
ESI MAYA 44 USB
ESI U46 XL
LEXICON OMEGA STUDIO

Er zijn er vast nog meer, maar dat zag ik zo staan. Je zou ook nog een mengtafeltje kunnen overwegen en dan met 2 kanalen input genoegen nemen, moet je wel 1 voor 1 opnemen maar je kunt het dan vanaf je bureau regelen en hoef je in elk geval niet met kabels te klooien.

Back