Simpele vraag

lauke

Nieuwkomer
Hoi,

Ik heb een vraag over aansluiten van mijn apparatuur.

Yamaha CLP0-370 digitale piano (1x Midi in, 1x midi thru, 1x midi out, 1x audio out, 1x audio in)
Yamaha RMX1 sequencer (1x Midi in, 1x midi out, 1x audio out en 1x audio in)
Roland SC-880 module (2x Midi in, 1x midi thru/out, 2x audio out, 1x audio in)

Hoe sluit ik dit aan zodat ik zowel de clp-370 als de sc-880 kan opnemen met de sequencer en dit via de speakers van de CLP-370 kan beluisteren? Heb ik nog andere apparatuur nodig? Zo ja, welke?

Laatst gewijzigd:
Even heel snel bekeken en volgens mij moet dat misschien wel lukken, MAAR ik zou dit echt niet doen zo via de speakers van de digitale piano.. :erm:
Zelf zou ik dan eerder een mixertje kopen en een setje actieve monitors. Dit hoeft helemaal niet duur te zijn en de geluidskwaliteit is dan lijkt mij echt wel beter..

vb:
1x Behringer XENYX 802 mixer : 69,-
1x ESI nEar 04 set monitors: 159,- (je KAN ook al een setje Behringers kopen voor 49,- maar of dat de moeite is weet ik niet.. )
Kabels: paar tientjes?

Dit zijn nieuwprijzen (Feedback.nl) maar als je even verder zoekt of voor 2e hands gaat KAN 't goedkoper, of betere kwaliteit voor dezelfde/iets hogere prijs.

Uiteraard kan je 't ook veeeel duurder maken en heb je betere/goede kwaliteit, hangt van je budget af.

Succes iig!

Edit: wat wilde je trouwens met 't geluid van de RM1X doen? Je hebt maar 1 audio in op je Dig. Piano.. :erm:

Als ik nou de audio out van de clp-370 in de audio in van de sc-880 stop, en de audio out van de sc-880 in de audio in van de rmx1, en de audio out van de rmx1 in de audio in van de clp .......ben ik er dan niet qua audio?

Ja dat kan wel, maar waarom niet gewoon een simpel (goedkoop mixertje? Dan heb je veel meer controle!

En Qua midi setup:
-Piano OUT->rm1x IN
-Rm1x OUT-> Piano IN
-Piano THRU -> 880 IN (er vanuit gaande dat de Rm1x een soort MIDI thru functie heeft, anders is het handiger om een midi patcher / merger te gebruiken)

Maar hoe wil je je audio gaan opnemen?

Back