Meer dan 32 MIDI poorten onder XP

wouter

\B-)
Wat gebeurd er als je onder Windows XP meer dan 32 MIDI poorten (verdeeld over meerdere interfaces) installeerd?

Ziet Windows XP de overige poorten gewoon niet en is er nog te sturen welke die dan maar niet moet gebruiken.

ik gebruik meerdere midi interfaces tegelijkertijd, 3 om precies te zijn.
werkt prima.

windows zal ze gewoon herkennen.

Wat is een MIDI poort voor jou? Zo'n fysieke poort met 16 kanalen? Dan is 32 onder XP met laatste service pack de limiet. Alleen als je Vista draait kun je onbeperkt MIDI poorten aansturen, mits je software en drivers het ondersteunen.

Ik ook maar ik zit nog niet boven de 32 MIDI poorten. Windows XP kan niet meer dan 32 MIDI poorten aan (dat zijn dus 512 MIDI kanalen). Wat gebeurd er als je daar boven komt.

Ik heb nu

1 x AMT 8 = 8 poorten
1 x Midex 8 = 8 poorten
1 x MIDISport 4 = 4 poorten
5 virtuele MIDI poorten

Totaal 25 poorten

Wat gebeurd er als ik er nog een interface met 8 poorten bij koop (dan ga ik dus over de 32 poorten heen)? Ziet Windows de hele interface dan niet of alleen de poorten die boven die 32 uitkomen.

(Mijn vorige post was trouwens een reactie op Der_Mantie)

32 poorten, is dat niet genoeg dan?
(stomme vraag eigenlijk, maar ja)

Ik vind 32 midi-sporen eigenlijk best wel magertjes, zoveel resources kost dat toch niet, beetje midi-data ??

Doe dan maar liever stabiele midi die strak blijft zonder dat je speciale hardware/software nodig hebt. Out of the box zeg maar.

Ik vind 32 midi-sporen eigenlijk best wel magertjes, zoveel resources kost dat toch niet, beetje midi-data ??

512 MIDI kanalen magertjes? Zelfs Earth Wind & Fire of Parliament hadden niet meer mensen op het podium staan :erm:

Ik heb ook heel wat synths die maar op 1 MIDI kanaal werken, om niet te veel met MIDI thru boxjes te moeten werken heb ik dus liever voor elke synth een dedicated MIDI port.

Back