Logic 8 uitgang probleem

djberjo

Stamgast
Hoi,

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik in Logic een mono output op me geluidskaart maken per kanaal? Dus spoor 1 uitgang 1audiokaart en spoor 2 uitgang 2 audiokaart. Een stereo output links en rechts pannen kan maar het moet ook anders kunnen.

Hoe kan ik het tempo tappen, ik heb de snel toets ingesteld maar er gebeurd niks. hoe kan ik dit doen? Ik wil dat dan de metronome + de bars ingesteld worden naar het tempo wat ik doe tappen.

Hoe stel ik bepaalde punten in waar ik kan starten met een sneltoets?

Dit staat in de handleiding :)

De tap tempo heb ik gevonden, maar dan heb ik mijn tempo getapt maar dan stopt de metronome met spelen en zodra ik stop met afspelen en weer verder gaat schiet hij terug naar 120bpm. misschien heb ik 1 functie aan gevinkt staan die eigelijk uit hoort staan maar ik kan hem niet vinden.

Hoe ik een mono output selecteer per kanaal heb ik niet kunnen vinden.
Nu staan de kanalen naar output 1-2 maar ik wil elk los spoor naar een los kanaal op een analoge mengtafel sturen. Hoe stel ik dan mono outputs in?

Alvast bedankt,

Mono outputs in Logic 8 is een ramp.. ik had er 2 aangemaakt en zo gauw als ik een stereo instrument track aanmaak maakt die een apparte stereo output aan terwijl ik gewoon 2 mono outputs heb.. erg vervelend.

Een stereo output links en rechts pannen kan maar het moet ook anders kunnen.

Je geeft de oplossing zelf al!
Gewoon de gekozen output L of R pannen... klaarrrrrr!

(Je kunt eventueel nog mono output channelstrips in je environment aanmaken voor mono fx over een apart kanaal bv.)

VErgeet dat maar in logic 8! Die maakt je vanzelf weer een stereo output aan!

Je kutn neit eens audio tracks in je environment aanmaken. Dat meot je tegenwoordig in je arrange venster doen.
Ze hebben de environment beetje uitgedund op dat gebied!

Als je een oudere versie van logic hebt kun je het wel doen. Als je daar een sessie van opent in 8 dan werkt alles als voorheen.

Je kutn neit eens audio tracks in je environment aanmaken. Dat meot je tegenwoordig in je arrange venster doen.

Als je een oudere versie van logic hebt kun je het wel doen. Als je daar een sessie van opent in 8 dan werkt alles als voorheen.

[Sub knapt ineens af op het idee om ooit een Mac met Logic 8 aan te schaffen...] :maffia:

Ik snap het probleem niet helemaal? Op een analoge tafel is je panning ook DE manier om iets naar 1 bus ipv 2 te routen.

Of ben ik nou gek? Ik zit zelf nog op logic 7.

jahoor, daar klopt geen reet van natuurlijk!!!!!
J ekan nog steeds gewoon in je enviroment je audio objects maken, alleen jullie lezen je handleidingen niet haha

als mono outputs wilt:

stereo object kiezen hard left pannnen is een mono of right

Wil je ECHT perse een mono object. Zet dan universal trackmode uit in je opties. dan kan je terug naar de 80s...:)

edit:

hier zie je wat van mijn outputs-- mono en stereo door elkaar heen

Attachments

• filljpg.jpg
    filljpg.jpg
    396,5 KB · Bekeken: 115
dus.....
zoek deze dingen maar op in je manual...misschien kom je nog andere interssante zaken tegen :)
Ik heb ze al 3x gelezen ofzo

automatic management ...etc
unversal trackmode....

Attachments

• settpp.jpg
    settpp.jpg
    112,6 KB · Bekeken: 112
die auto management maakt echt een zooitje van de enviro, meteen eruit slopen die hap.

Dus als ik het goed begrijp moet ik universal track mode en automatic management of channel strips objects uit zetten en dan zou ik mono outputs moeten kunnen selecteren?

Als het echt niet anders gaat dan pan ik alles maar gewoon hard links en rechts.

Weet ook iemand toevallig hoe ik het tempo kan tappen zodat het grid + metronome mee veranderen en zo ook blijven op dat punt kwa tempo?
Bij mij springt hij deheletijd terug naar 120bpm en de metronome werkt dan niet.

Alvast bedankt,

je moet het zo zetten zoals ik het heb staan in de pics

en dan kan je mono outs kiezen, bijv out 1 of out 2, maar dat kan alleen als ze niet zijn gekozen al in een stereo-object met output 1-2, dan zal je zien; object is controlled by stereo object 1-2 etc...

taptempo kan je alleen vasthouden nadat je zelf handmatig de bpm's weer intype in de transportbalk terwijl je logic loopt, op het moment dat je stopt na een tap tempo schiet ie terug naar zijn vooringestelde waarde.

je moet het zo zetten zoals ik het heb staan in de pics

en dan kan je mono outs kiezen, bijv out 1 of out 2, maar dat kan alleen als ze niet zijn gekozen al in een stereo-object met output 1-2, dan zal je zien; object is controlled by stereo object 1-2 etc...

taptempo kan je alleen vasthouden nadat je zelf handmatig de bpm's weer intype in de transportbalk terwijl je logic loopt, op het moment dat je stopt na een tap tempo schiet ie terug naar zijn vooringestelde waarde.

Bedankt voor je reactie, nu weet ik dat ik zelf het tempo moet invoeren.

Maar als ik dezelfde instellingen als jou gebruik dan kan ik alleen maar output 1-2 t/m 23-24 kiezen en bijvoorbeeld output 1 niet enkel en channel 2 output 2. Ik zie dat jij ook een motu gebruikt zou het aan de instellingen van mijn motu 24I/O kunnen liggen? Losse insert outs kan ik wel kiezen maar niet per channelstrip.

yep dat gaat alleen per hard pan..

je kan wel een audioobeject maken zoals ik heb gedaan en dat als destination kiezen met een ander object

Attachments

• channeljp.jpg
    channeljp.jpg
    219,2 KB · Bekeken: 132
yep dat gaat alleen per hard pan..

je kan wel een audioobeject maken zoals ik heb gedaan en dat als destination kiezen met een ander object

Nu snap ik wat je bedoeld, ik dacht dat het wel ging: elk kanaal los de outputs kiezen. Dan maar hard pannen.8o) Eigelijk stom dat dit niet meer gaat. Maar goed bedankt voor de tip!!!

k no problem

Back