Juno 106

Ben nu zo ver dat ik de transpose key knop (plastik gedeelte) heb gedemonteerd.

Heb m aangezet en met de hand zwart knopje ingedrukt.....niks, nada.....geen test menu :o:

Wel geluid gelukkig en t irritante gekraak :(

Ga er zo ff omheen/ tussen schoonmaken, in de hoop dat stof de oorzaak is. Is heel stoffig van binnen.

33cb1qd.jpg

Meet met een multimeter door of de microswitches contact maken wanneer je de toets indrukt. Wanneer deze wel contact maken, dan kan er mogelijk iets defect zijn aan het uitlees circuit van de toetsen (switch matrix).

wieeuuw, die moet ik nog wel ergens hebben liggen. Zo ff opzoeken.

Bij geen meting wanneer ik de toets indrukt, betekend dit dat de switch dood is, dus een nieuwe switch moet kopen, desolderen en nieuwe in solderen toch?

Wanneer deze wel contact maken, dan kan er mogelijk iets defect zijn aan het uitlees circuit van de toetsen (switch matrix).

Wat houdt dit in? Wat is dan de bedoeling?

Bij geen meting wanneer ik de toets indrukt, betekend dit dat de switch dood is, dus een nieuwe switch moet kopen, desolderen en nieuwe in solderen toch?

Klopt. Zijn standaard microswitches van bijv. Omron.

Citaat:
Wanneer deze wel contact maken, dan kan er mogelijk iets defect zijn aan het uitlees circuit van de toetsen (switch matrix).

Wat houdt dit in? Wat is dan de bedoeling?

Switches worden uitgelezen via een switch matrix. Dan zul je een stukje electronica kennis moeten hebben en zoeken/meten m.b.v. het schema om het probleem te vinden.

OMG, hopen dat die switch kapot is. Ben bang dat dit niet het geval zal zijn ;{

Kan mij namelijk niet voorstellen dat een switch zomaar opeens kapot gaat. Zo bijzonder veel gebeurt er niet mee.

Kutzooi =(

Ga t toch ff proberen in de hoop dat die switch kapot is.

Thnx m8 so far.....ga ff eten en daarna proberen

zo'n type switch kan altijd stuk gaan als er stof inkomt of het metaal moe is.;

gelukkig zijn ze easy te vervangen, met een beetje geluk zelfs in de plaatselijke electro handel te vinden

indien het niet die switch is zal het idd ergens de switch matrix zijn.. Mogelijk dan een flatcable ofzo die door is.. Check gewoon de service manual om te zien wat wat is.

Ik heb de multimeter, niet opgezocht had weinig zin om al die dozen uit te gaan zoeken. Dacht leen er wel 1 van een kennis.

Zit bij kennis heeft geen multimeter, was te laat om er nog 1 te kopen (doe ik morgen middag)

Kennis zit dus mee te denken en zegt jaa je moet een andere verbinding gaan leggen ipv button te gebruiken dmv kabeltje op de 2 punten te verbinden oid.

Kom thuis zie ik 4 punten ipv van 2, ik balen. Op 1 of andere manier dacht ik, mn vinger is nat/ vochtig en geleidt ook.

Dus ik druk aan de achterkant op die 4 punten.

Zie pix 4 soldeer punten
2iw2c9f.jpg

Geloof het of niet......ik zit in de test mode whahahaha super vet! *D

Chip 4 moet vervangen worden, eindelijk k heb hem. :):):)

Tijd om het eea te gaan bestellen :)

Heb nu sterk de indruk dat knopje kapot is. Morgen ff testen.

Ga nu eten, slapen......morgen weer college :(

Thnx voor het meedenken en jullie hulp :okdan:

ilvo85.jpg

goed bezig..

zorg wel dat je de chips in de juiste volgorde telt, anders verwijder je de verkeerde stem nog..

enneuh succes!

Omg nu ga je mij nog laten twijfelen ook.

Van rechts naar links tellen toch!

Je moet idd wel ff opassen zitten 9 chips in ;)

al doende leert men....... :okdan:

Precies, veel lezen en tut. checken ;)

ga je nu ook zelf solderen??
groeten,jeroen

Yes, dat is wel de bedoeling, heb al een paar goede tut. kunnen vinden....rustig/goed inlezen. Zorgen voor goede/ alle materialen.

Solderen oefenen op een gare board en daarna erin zetten :)

9?maar 6 voicechips hoor
Yes, zitten 9 chips in daarom klopt jou 1e comment ook. Goed opletten dat je de juiste eruit pakt.

Ter controle, zo toch?
1z6wku0.jpg

Voice chip's zien er zo uit toch?
301h8ip.jpg

Laatst gewijzigd:
Meet met een multimeter door of de microswitches contact maken wanneer je de toets indrukt.

Ik heb inmiddels de switch doorgemeten en kom op een positieve meting
001 en een piepje wat betekend dat de weerstand laag is, dus een goede verbinding is.

Op de pix kan je zien waar en hoe ik hem heb gemeten. Dit betekend ws dat switch goed is toch?

(ik heb t vermoeden dat ik de switch moet desolderen en op die manier uitmeten of igg paar pootjes desolderen, om een goede Switchmeting te krijgen :( )

j0ceue.jpg

Laatst gewijzigd:
enkel die van analogue renaissance zijn te vertrouwen en 100%
de maker woont in Gent.

alle andere voice clones zijn bedrog en hoorbaar anders.

Ja precies.......had al een filmpje gezien van een gast die de voicechip bij AR had besteld. Hij hoefde m niet eens te calibreren, stond gelijk goed.

Ga m daar maar bestellen. Thnx for u fast reply :biertje:

je hoeft ze tegenwoordig idd bijna niet meer te calibreren..

maar toch, die calibratie is nodig om het 100% perfect te krijgen hoor.

als je geld teveel hebt kan je alle voices meteen veranderen, die andere gaan toch vroeg of laat stuk.. hij heeft een "buy 6 pay 5" policy.

Back