Triton Le Joystick

Malveras

METAL!
Hallo mensen,

Ik heb een probleempje met me Triton Le Joystick.
Want als ik hem beweeg doen de Y functies ( modulation volgens mij) het gewoon goed, maar de X kant ( pitchbending) werkt niet. Ik heb ingesteld bij Pitch dat hij zoveel aantal punten moet pitchen maar hij werkt niet, dus ik heb vernomen dat het aan me Joystick ligt.

Is het mogelijk om dit zelf te repareren of moet ik er een pro voor inhuren :P

bvd

ik ben bang dat hij versleten is geraakt.
Dat is bekend met de meeste (korg) sticks.
de binnenkant is kunststof en daardoor slijpt hij langzaam geultjes icm met het veertje, en wordt'ie onstabiel en dat is niet meer goed te krijgen door de speling die er dus ontstaat.
De oplossing is een complete nieuwe pichbend/modulation module te bestellen, kost tussen de 60 en 80 euro kan ik mij herinneren.
Succes

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Triton Extreme, en die heb ik teruggebracht naar de winkel waar ik hem gekocht had (die mij overigens de schuld gaven omdat ik hem verkeerd in zijn case zou hebben gelegd, blablabla). De winkel heeft hem teruggestuurd naar Korg die er maar liefst 3 weken voor nodig hebben gehad om hem te vervangen. Na een uur spelen was hij weer kapot, weer teruggebracht en toen heeft het nog eens 6 weken geduurd voordat ik hem terug kreeg.

Korg is volgens mij dus niet zo snel met repareren, het achtergrondlampje van een PA-50 die ik ooit heb gehad is ook eens kapot gegaan en dat heeft ze twee maanden gekost om te repareren. Ik zou het dus iig zeker zelf proberen.

Back