Love By Numbers...

mariska

Stamgast
Hallo,

Er is weer een nieuwe track by, Love By Numbers genaamd.
Te horen op www.myspace.com/mariskaneerman

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie (eerlijke) mening :)
Ik heb het juist 50 keer na elkaar gehoord dus ik weet zelf niet echt meer wat ervan te denken...

Kwaliteit ook weer verlaagd omdat het bestand veel te groot was voor op myspace...

Groetjes!
Mariska

hey!
leuke track met karakter! als ik naar enkele liedjes luister merk ik direct dat je een beetje een eigen genre hebt, wat leuk is! :)
Met wat maak je je muziek?
Grtzz

hey!
leuke track met karakter! als ik naar enkele liedjes luister merk ik direct dat je een beetje een eigen genre hebt, wat leuk is! :)
Met wat maak je je muziek?
Grtzz

Dank je :)
Ik gebruik enkel Fruityloops 8 ... iedereen raadt me aan m'n muziek meer uit te werken en andere software te gebruiken of analoog te gaan... maar ik ben zo weinig met muziek bezig dat dat nog wel een tijdje kan duren ;)

Yup, hardware is leuker om mee te werken (okee okee... 'k heb alleen hardware..alleen voor sampling gebruik ik de pc wel..)

Maar goed.. je track:

De lead melodie vind ik eigenlijk niet zo mooi.. voor mijn gevoel af en toe net wel, net niet op de "juiste" toonhoogte in combinatie met de rest.. :erm:

Zal verder smaak zijn, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel super..

Yup, hardware is leuker om mee te werken (okee okee... 'k heb alleen hardware..alleen voor sampling gebruik ik de pc wel..)

Maar goed.. je track:

De lead melodie vind ik eigenlijk niet zo mooi.. voor mijn gevoel af en toe net wel, net niet op de "juiste" toonhoogte in combinatie met de rest.. :erm:

Zal verder smaak zijn, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel super..

jup blijkbaar is het wat vals... er zijn er meerderen die het zeggen hoor. Het is wel frustrerend dat ik niet hoor wat er precies mis is :(

Je hebt inderdaad enkele partijen ingespeeld die het niet zo lekker samen doen...juist als je er zo intensief mee bezig bent en het wel 50 keer achter elkaar beluistert, ga je daar "overheen luisteren" omdat je er aan gaat wennen. Heel herkenbaar. Wil je wat objectiever naar je eigen creaties luisteren, doe er even een paar dagen niets mee en beluister het dan weer met een fris hoofd. Als er iets mis mee is zal je het dan echt sneller horen!

Er zitten zeker leuke ideeen in je track, maar ik heb toch het gevoel dat je er te veel (melodielijntjes) in hebt willen stoppen en het geheel daardoor niet echt ergens heen gaat zeg maar. Ook dat is iets waar je na verloop van tijd meer inzicht in krijgt, zowel door het maken van nieuwe tracks als door (vooral) veel naar andere muziek luisteren en nagaan hoe dat is opgebouwd.

Maar het belangrijkste blijft uiteraard het plezier dat je er aan beleeft :)

Je hebt inderdaad enkele partijen ingespeeld die het niet zo lekker samen doen...juist als je er zo intensief mee bezig bent en het wel 50 keer achter elkaar beluistert, ga je daar "overheen luisteren" omdat je er aan gaat wennen. Heel herkenbaar. Wil je wat objectiever naar je eigen creaties luisteren, doe er even een paar dagen niets mee en beluister het dan weer met een fris hoofd. Als er iets mis mee is zal je het dan echt sneller horen!

Er zitten zeker leuke ideeen in je track, maar ik heb toch het gevoel dat je er te veel (melodielijntjes) in hebt willen stoppen en het geheel daardoor niet echt ergens heen gaat zeg maar. Ook dat is iets waar je na verloop van tijd meer inzicht in krijgt, zowel door het maken van nieuwe tracks als door (vooral) veel naar andere muziek luisteren en nagaan hoe dat is opgebouwd.

Maar het belangrijkste blijft uiteraard het plezier dat je er aan beleeft :)

Dank je voor de reactie, ik zal je raad zeker opvolgen want ik zit met m'n handen in m'n haar ;)

beperkt je tot 1 synth/lead/melodie lijn. Dan kunne ze elkaar niet in de weg zitten ook.

1 bassline
2 melodielijn
3 background layer ( heel hoog)
4 space fx
5 sweeps

zo kan je een beetje een track opbouwen. Dan kan je die sweeps en background layers een beetje veranderen tijdens de track om het mooi levendig te houden

beperkt je tot 1 synth/lead/melodie lijn. Dan kunne ze elkaar niet in de weg zitten ook.

1 bassline
2 melodielijn
3 background layer ( heel hoog)
4 space fx
5 sweeps

zo kan je een beetje een track opbouwen. Dan kan je die sweeps en background layers een beetje veranderen tijdens de track om het mooi levendig te houden

Goeie raad, thanks!

Back