Samples choppen / slicen

Bathmutz

Ouwe rot
Hallo beste mensen allemaal hier,

Ik vroeg me af hoe de mensen hier samples slicen/choppen met software.

Zelf gebruik ik FL studio's Edison, werkt opzich prima. Het liefst zou ik minder de muis gebruiken en dat er een automatische slice functie op zit, die ik dan eventueel handmatig beetje kan aanpassen als het er ver naast zit.

Tijd geleden een keertje NI Kontakt geprobeerd maar dat was mij wat te omslachtig.

Iets simples en effectiefs dus, om vloeiend mee te kunnen werken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Recycle is nog steeds het zwiterse loop zakmes. Gebruik het om loops te choppen, vervolgens ik de slices indivueel exporteren (en incl. midi bestand dat de volgorde triggerd) als akai bestand en in m'n S5000 laden of ik exporteer als rex2 bestand dat weer in Live te laden is of geconveteerd kan worden als Stylus RMX bestand.

Een MPC :okdan:

Laat mij nou ff het geloof verkondigen man :P

Edison kan juist automatatisch choppen en dan kan jij het daarna met de hand aanpassen. Tis dat knoppie met dat stanley mes erop.

Edison kan juist automatatisch choppen en dan kan jij het daarna met de hand aanpassen. Tis dat knoppie met dat stanley mes erop.

Ja is ook zo, alleen niet zoals de Slicer. Op de een of andere manier alleen grid of zeropoints, dus niet een loop op de beats.

MPC lijkt me gaaf inderdaad, lekker met je handjes werken. Alleen heb ik maar 1 analoge ingang op mn geluidskaart dus wordt het nogal een gehannes om losse sporen in bijv. Cubase te krijgen. Daarnaast net klaar met school en werkeloos dus zo schraal als wat, haha.

probeer een ouwe versie van Recycle te bemachtigen (zonder effecten in, enkel en alleen de tools om te doen wat je vraag : loops choppen)

MPC choppen..tja...is hardware en gaat lang niet zo makkelijk/accuraat als Recycle

daarom raad ik de goeie ouwe versie aan

Back