Plugins met realistische instrumenten

Jake

Stamgast
Hallo,

Ik ben opzoek naar Vsti synths met een echte sound. (dus geen synthesizer)

B.v. Hypersonic. of de standaard Cubase studio 4 halion.

alvast bedankt...

Uit elke vst (pc)komt sound :)

Maar ik zij geen Synthesizer sound, maar een sound met boventonen zodat het klinkt als een echt instrument bv gitaar/piano/sax enz....

Jake je heb bijna de uitspraak van de dag troffee ....:maffia:

:biertje:Ik lees nog even de naam van dit draadje, maar die is wel een beetje verwarrend gezien de vraag van de topic starter :biertje:

boventonen

Volgens mij snap je niet precies wat deze term inhoudt.

Bericht door een moderator:
thread hernoemd naar iets begrijpelijkers en naar het juiste forum gezet

Ik ook niet, dus heb ff mn grote vriend google gevraagd.

Ik ben opzoek naar Vsti synths met een echte sound. (dus geen synthesizer)
Ik ken werkelijk waar geen enkele Vsti of een digitale opname reproductie programma die een goede weergave van een echte sound kunnen nabootsen.

Je hebt zoals eerder aangegeven door anderen, hele goede sample based Vst's.......zelfs die halen het niet.

Een (analoge) viool, vleugel, gitaar blijft tja analoog.

Daarom is ook analoog, analoog en digitaal, digitaal.

hier komen er een paar

hier komen er een paar

Kontakt Libaries
Collosus/Gholid (op het moment nog een van de beste)
Indepence Yellowtools
Hypersonic

Als je een soort GM-module in VST vorm zoekt dan het je niet zo heel veel keuze. Edirol/Roland heeft/had iets (SoundCanvas?) en volgens mij heeft Cakewalk nu ook zoiets.

Wil je beter? Dan kom je in de bovengenoemde sample pakketten. Vaak zijn dergelijke pakketten speciaal gemaakt voor één instrument of instrumentgroep (bijv strijkers). Dus voor een goede verzameling instrumenten heb je toch wel een paar pakketten nodig... suc6!

Maar ik zei geen Synthesizer sound, maar een sound met boventonen zodat het klinkt als een echt instrument bv gitaar/piano/sax enz....

Ook lekker tegenstrijdig.. een synthesizer is immers :

... een elektronisch muziekinstrument dat klanken en geluiden kunstmatig (meestal elektronisch) opwekt. Met een synthesizer is het mogelijk het op te wekken geluid vergaand te beïnvloeden, zodat nieuwe, nog niet bestaande klanken gemaakt kunnen worden. Ook kunnen sommige synthesizers de klanken van reeds bestaande (akoestische) instrumenten, bijna perfect nabootsen (bijvoorbeeld piano of orgel).

Dus het antwoord zit al in je vraag, even een kort rijtje met synthese-technieken aflopend vanaf de imo meest geschikte (niet makkelijkste):

- vraag een muzikant het in te spelen op een echt instrument ; gezellig ook.
- sample-based, het geluid is echt alleen hoe 't bespeeld wordt niet ; het zal van je speel-kunst afhangen hoe realistisch je het kan brengen
- additieve synthese ; als je het over boventonen hebt kan je hier naar hartelust boventonen toevoegen
- FM-synthese ; moeilijke techniek maar als het om boventonen gaat kan je wel ver in detail gaan
- subtractieve synthese ; wat je veelal aantreft in de meeste synths, ook goed te doen maar voor bijv. een gitaartje of piano moet je behoorlijk wat mogelijkheden hebben om 't overtuigend te doen klinken

succes

Echte" VST's

Echte" VST's

Na begrijpelijke, zij het weinig bruikbare, reacties hier wellicht een paar opties:

Rhodes-plugins:
- EVP73 (emagic vintage piano)
- Lounge lizard

Piano:
- Steinberg the Grand

Sax:
- Saxlab (m.i. overig geen goede)

Cello:
- Cellofan (gratis)

Zelf gebruik ik deze (de rhodes plugins uitgezonderd) juist niet, omdat ze the real deal eigenlijk nooit benaderen. Zelf spelen heeft mij absolute voorkeur.

In het begin niet moeilijk doen joh .. check dit ;

Edirol Orchestral...

En als je geld hebt, zou ik ook eens kijken naar de Orchestral Cube van de fabrikant Vienna Instruments....Hun zijn in mijn ogen (ik bedoel oren ) 1 van de beste fabrikanten/ontwikkelaars of hoe je het ook noemt, als het gaat om realistische instrument geluiden overbrengen naar een digitale omgeving...

Succes!

Muse (sonnivox) is ook nog een alround rompler.
Wil je redelijk tot goede alround rompler synh geluiden (fluiten,blazers,gitaren,el gitaren,bassen,vox,piano's,sax e.a.) mot je bij Colossus wezen.

Back