[TECHNO] Forcesupreme - In Controll

forcesupreme

links hangend lid
Ik ben nieuw hier, en ik merkte dat hier wel luiten zitten die er verstand van hebben. Om eens wat meer te leren op het Technisch gebied van produceren heb ik me dus maar aangemeld. Hier alvast een nummer van me:

Ik heb een Tribal achtig groovy techno nr.tje gemaakt.

Forcesupreme - In controll

Hij is volledig software matig gemaakt met Renoise v1.2, Cool Edit Pro 2, Fruity loops. Qua mastering is tie nog niet helemaal klaar.

Feedback is welkom :P

Enjoy!:peukie:

Hooo wat een bass! Misschien een beetje té veel wel, maar verder zeker een leuke track. Dat stemmetje is leuk, en verder wel coole geluidjes. Ik denk dat als je iets minder bas in die kick gooit en het iets minder overdreven laat pompen dat het dan wat lekkerder gaat klinken. Dat filteren is leuk maar gebeurt wel erg vaak achter elkaar.
Verder vinnik 'em wel cool eigenlijk, hoewel niet erg origineel.

Origineel geplaatst door King of Snake
Hooo wat een bass! Misschien een beetje té veel wel, maar verder zeker een leuke track. Dat stemmetje is leuk, en verder wel coole geluidjes. Ik denk dat als je iets minder bas in die kick gooit en het iets minder overdreven laat pompen dat het dan wat lekkerder gaat klinken. Dat filteren is leuk maar gebeurt wel erg vaak achter elkaar.
Verder vinnik 'em wel cool eigenlijk, hoewel niet erg origineel.

Bedankt voor je reacitie!
Die bass... ja das idd een steeds terug komend probleem. Thuis zet ik die bas meestal wat harder gewoon omddat het lekker klinkt. Ik heb 'm express wat meer laten " pompen " . Over dat filteren; tja, ik wou een beetje meer variatie in een loopende techno track maken, en dan zijn je mogelijkheden toch best beperkt.
Over de originaliteid; heb je gelijk in, hij is niet echt origineel, maar is meer gemaakt met de intensie lekker dansbaar te zijn snapje?

Maar mischien zal ik die bas toch wat meer terug draaien!

Persen!

Jééééééémig de Pééééééééémig wat een lekkere track!

Maar indernaad, die filtersweepjes heb je op een gegeven moment wel gehoord, voor de rest een heerlijk doormixplaatje. Ik zou 'm kopen als-ie op vinyl uit was!

mzl, F.

Origineel geplaatst door Ferric
Persen!

Jééééééémig de Pééééééééémig wat een lekkere track!

Maar indernaad, die filtersweepjes heb je op een gegeven moment wel gehoord, voor de rest een heerlijk doormixplaatje. Ik zou 'm kopen als-ie op vinyl uit was!

mzl, F.

thnx!

Als je iemand weet die m wil persen hoor ik dat graag! Ik zal die filter zwiepers er idd ff uithalen (tenminste een paar dan)

Ehm... er uit halen hoeft niet per sé, anders wordt het te droog denk ik. Maar ik weet niet in hoeverre je ze kan aanpassen bijvoorbeeld met in snelheid variërende LFO-aansturing, notchfiltering, etc. etc.

Origineel geplaatst door Ferric
Ehm... er uit halen hoeft niet per sé, anders wordt het te droog denk ik. Maar ik weet niet in hoeverre je ze kan aanpassen bijvoorbeeld met in snelheid variërende LFO-aansturing, notchfiltering, etc. etc.

ja maar dat maken er niet minder filter sweeps van! Of bedoel je dat ik verschillende sweeps moet maken... de ene keer Cutoff, de andere Notch...

Lekkere groove. Energiek trackje.

idd die kick ff iets terugdraaien

Denk wel dat dit commercieel goed aan de man te brengen is hoor. ;)

Hoi hoi,

Lekkere stamper hoor :)
Inderdaad een leuke plaat om flink door te mixen,
ik krijg er wel een hele goede houseparty feeling van dus dat
is top.

keep it up :doei:

:halleluja: :halleluja:

zo hoor ik het graag.... lekkere overgangen die ervoor zorgen dat er toch steeds 'druk' achter staat...

top track... :okdan:

ps: ben nieuw hier... vermakelijk forum...

Re: [TECHNO] Forcesupreme - In Controll

Origineel geplaatst door forcesupreme
Qua mastering is tie nog niet helemaal klaar.

Dat is te horen ja ;) Wat een lading Bass en de compressie pompt wel erg hard maar misschien doe je dat expres..

Maar wat een LEKKERE track verder !!

Re: Re: [TECHNO] Forcesupreme - In Controll

Re: Re: [TECHNO] Forcesupreme - In Controll

Origineel geplaatst door Almeros
Dat is te horen ja ;) Wat een lading Bass en de compressie pompt wel erg hard maar misschien doe je dat expres..

Maar wat een LEKKERE track verder !!

Ik heb idd wat te enthousiast met bass gespeeld, maar dat komt ook omdat ik op mijn kamer geen goeie monitor boxen heb (nl. gewone huisekamer boxen) dus dan gooi je de bas nogal snel wat meer omhoog om een lekker geluid te krijgen.

Die compressie heb expres wat meer laten pompen maar mischien kan dat ook wel ietsjes minder. Bijv. bij de stukken waar de bassdrum weg valt hoor je de rest ineens ietsjes te hard.

Maarrr goed. Alles komt goed :)

Bedankt voor jullie reacties!

Klinkt errug lekker...Wel beetje standaard maar lekker party iig !!>:|

Misschien een beetje minder compressie, dan pompt ie nog genoeg denk ik !!

Allereerst vind ik hem zééér potentieel klinken.

Dat technogeluidje wat bij 1:54 erbij komt is zeker lekker, qua geluid. Ik vind het meestal lekkerder als dit soort geluiden van laag naar hoog gaan, waardoor het ietsje (fout woord) opzwedender klinkt. Ik denk dat dat bij deze track ook wel zo KAN zijn.

t is maar een mening, natuurlijk.

lekker voor de rest.

over afmixen laat ik me niet uit, vanwege me pcboxen. ;)

Origineel geplaatst door forcesupreme
thanks voor jullie reacties! mischien toch is overwegen om op te sturen als demootje!

Zeker doen, ik hoor veel mindere platen in de winkel liggen als deze (excl. kleine aanpassing). Sowieso bruikbaar voor mistah dj.

laatste toevoeging: (ik hoor die track inmiddels voor de 3e keer)

ik zou wel eens willen horen hoe het klinkt als je een soort van flangereffectje (heeeel licht) over die vingerknip gooit. (phaser met reason, zoiets bedoel ik)

Back