Strakke dinsync met je pc/mac!

goed lezen

je hebt een AUDIO interface nodig met DC coupled outputs.

de m-audio is een midi interface. Dus nee.
Tuurlijk kan je je 303 er wel mee aansturen mbv dinsync converter, maar het zal nooit zo strak zijn als de audio methode.. Reken op een foutmarge van bijna 10ms
.

ok duidelijk natuurlijkmoet een audio output hebben
waar herkenje aan datje een dc coup[led ...uhh uitlaat hebt /
ik heb een phase 88 met 8 outs en 4 in audio interface
:geslaagd:

je verhaal klinkt mooi ..kheb zelfs uitstekend gestemd :engel:
maar dc coupled ???

is dit schema okee als je van niet DC coupled audio out naar start/stop signaal wilt gaan?

auditrig.gif

das een audio to trigger pulse schema

ik weet niet of het gaat lukken daarmee, want start/stop = run = een continu signaal, geen eenmalige pulse.

Laat je goed adviseren voordat je zoiets onderneemt zou ik zeggen!

goed lezen

Tuurlijk kan je je 303 er wel mee aansturen mbv dinsync converter, maar het zal nooit zo strak zijn als de audio methode.. Reken op een foutmarge van bijna 10ms

Die laatste 2 mp3 voorbeelden hierboven zijn echt overduidelijk.
Nu ben ik aan het twijfelen, ofwel deel ik hier de samples en een midifile, kan iedereen hiermee aan de slag in eender welke DAW, onder het motto 'trek uw plan'. Want met een Logic template zijn enkel maar de Logic users geholpen, dit moet ook werken in Ableton, Cubase, ...

Ofwel moet ik met enkele ontwikkelaars de krachten bundelen om zo snel mogelijk een Audio Unit en VSTi te maken met dezelfde functionaliteit.
Ik heb niet echt ervaring met Audio Units proggen dus behalve naar de SDK staren is er nog niet veel productief uitgekomen. Wie zich geroepen voelt?

Ik heb hier wat oscilloscoop software nu dus ik doe nog een betrouwbare test.

Wat overigens niet goed werkt zijn realtime tempo wijzigingen.

Misschien zou je hem bij Fourier in zijn volta achtige CV AU kunnen stoppen.

En dat van die lindrum zou ook met de oberheims moeten werken. Zelf nog niet geprobeerd.

goed lezen

Die laatste 2 mp3 voorbeelden hierboven zijn echt overduidelijk.
Nu ben ik aan het twijfelen, ofwel deel ik hier de samples en een midifile, kan iedereen hiermee aan de slag in eender welke DAW, onder het motto 'trek uw plan'. Want met een Logic template zijn enkel maar de Logic users geholpen, dit moet ook werken in Ableton, Cubase, ...

Ofwel moet ik met enkele ontwikkelaars de krachten bundelen om zo snel mogelijk een Audio Unit en VSTi te maken met dezelfde functionaliteit.
Ik heb niet echt ervaring met Audio Units proggen dus behalve naar de SDK staren is er nog niet veel productief uitgekomen. Wie zich geroepen voelt?

Ik heb hier wat oscilloscoop software nu dus ik doe nog een betrouwbare test.

Wat overigens niet goed werkt zijn realtime tempo wijzigingen.

Misschien zou je hem bij Fourier in zijn volta achtige CV AU kunnen stoppen.

En dat van die lindrum zou ook met de oberheims moeten werken. Zelf nog niet geprobeerd.

Ik was infeite een audio unit aan het programmeren hiervoor maar dat ging niet vlug genoeg..

UPDATE:
--------

Heb de laatste 2 weken in mn vrije tijd een Audio Unit plugin geschreven om de nodige pulsen/dc signalen te creeëren.
is al 100% functioneel (in Logic toch, voor Ableton moet ik nog iets aanpassen).
Enkel GUI en Automation mogelijkheden moet ik nog toevoegen (zodat je kan start/stoppen in het midden van een sequence, bvb om van bank te veranderen)
Ik ga zsm een website op poten zetten met download + info.

Mensen die alvast willen beta testen, gelieve te PM'en.
Benodigdheden: Motu Interface, JACK naar DIN kabel, ...

howdy, goed werk,............

met een simpele interface kan dit ook wel werkend gemaakt worden voor alle geluidskaarten.

helemaal als je geen doorlopend clock signaal nodig hebt tijdens de stop periode.
bij interesse kan ik wel een schemaatje posten.
groetne,
jeroen

tuurlijk heb ik hier interesse in.. was al van plan om enkele electronici aan te spreken hier over en een ontwerp op mijn site te plaatsen.
behoeft waarschijnlijk een externe voeding?

ik dacht ook al aan de meest low-cost soundcard en daar de DC coupling capacitors van verwijderen (niet dat dat per se werkt).. Maar dan zit je in problemen met software zoals Logic die maar 1 geluidskaart tegelijk aanspreekt (maar ben je wel gered als je het enkel maar gebruikt voor midi sequencing).

ivm constante clock: momenteel is mijn implementatie zo dat de clock output constant is (ongeacht de transport). ik denk dat dinsync ook zo werkt.

als het veel regent deze zomer maak ik overigens een Windows VSTi ervan, tenzij iemand me voor is..

eventueel nog een + - latency aanpassing mogelijk maken.. doch ben niet zeker dat dit nuttig is.

Leuke met de MOTU Ultralite is dat ik de headphone out gebruik (die ik anders niet nodig heb) en zodus geen kanalen verlies.

howdy, goed werk,............

met een simpele interface kan dit ook wel werkend gemaakt worden voor alle geluidskaarten.

helemaal als je geen doorlopend clock signaal nodig hebt tijdens de stop periode.
groetne,
jeroen

daar zal zeker interesse voor zijn, ben zelf ook geinteresseerd maar heb geen motu interface

Wat ben ik blij met dit ding..

kms30

Maar wel dikke shit dit. Ben al tijden aan het bedenken hoe ik 'n nieuwe Motu ga betalen...

Laatst gewijzigd:
Kheb Garageband en Reaper voor Multitracking.

Ook ben ik op dit moment Record (propellerheads) aan het Beta testen op aanvraag.

Graag tekeningetje van de aansluitingen om te solderen. ik ben een leek :D

nog niet getest in Garageband, zal ik doen 1 dezer dagen..

Reaper wist ik niet dat het voor OSX bestond, zal ik ook eens uitchecken..
maar even geduld, ik heb dringend zonlicht nodig

Volledige uitleg met soldeerpics enzo volgt nog wel..

ok,
wat het eerst dan het meest ineressant is, werkt alles ook als de clock aan en uit gezet wordt, gelijk met de start stop.
( ik denk het wel, ik heb in een grijs verleden wel eens een interface gemaakt om een Linndrum aan een dinsync sequencer te hangen, en die had geen doorlopende clock)
als iemand een protocol heeft rondslingeren, dat is ook goed.
groeten,
jeroen

tuurlijk heb ik hier interesse in.. was al van plan om enkele electronici aan te spreken hier over en een ontwerp op mijn site te plaatsen.
behoeft waarschijnlijk een externe voeding?

ik dacht ook al aan de meest low-cost soundcard en daar de DC coupling capacitors van verwijderen (niet dat dat per se werkt).. Maar dan zit je in problemen met software zoals Logic die maar 1 geluidskaart tegelijk aanspreekt (maar ben je wel gered als je het enkel maar gebruikt voor midi sequencing).

ivm constante clock: momenteel is mijn implementatie zo dat de clock output constant is (ongeacht de transport). ik denk dat dinsync ook zo werkt.

als het veel regent deze zomer maak ik overigens een Windows VSTi ervan, tenzij iemand me voor is..

eventueel nog een + - latency aanpassing mogelijk maken.. doch ben niet zeker dat dit nuttig is.

Leuke met de MOTU Ultralite is dat ik de headphone out gebruik (die ik anders niet nodig heb) en zodus geen kanalen verlies.

ik heb even verder gekeken, en er is geen doorlopende clock nodig, voorzover ik even kon ontdekken.
als je een aangepaste versie erbij zou kunnen maken waarbij de clock synchroon aan de start stop aan en uitgezet kan worden ( het zou helemaal mooi zijn als je de clock 96 cycl. per kwart zou kunnen maken, dan kan je alles eraan hangen)
groeten,
jeroen

Back