Dinsync is gewoon een blokgolf signaal dat varieerd in tempo met het tempo.
1msec jitter betekend dat de vertikale gedeelten van de blokgolf varieeren in tempo met 1 msec.
Resultaat is dat de noten van een 303 of de geluiden van een 909/808/707/606/enz... varieeren in tempo met 1 msec. Dat is dus vere van "strak".
eerst en vooral, het is ms, niet msec.
verder is 1ms wel heel strak te noemen .. met een dinsyncconverter + computermidiclock zit je zeker boven de 5ms variatie in het begin..
en ja ik weet heus wel wat dinsync is.. ik weet gewoon niet hoe het start,
/-\__/-\__/-\__/- rising edge neem ik aan? t'is dat ik de neiging had om hem 1 a 2ms te delayen tijdens een test met ableton en ik vroeg me af of mijn blokgolf niet op het "verkeerde moment" startte..
Deze methode is natuurlijk wel een prima manier van syncen, maar niet beter als gewoon via een midi to dinsync kastje.
Ik heb allerlei tests gedaan, geen enkele software midiclock synct zoals sommige hardware toestellen.
Alles met het oor duidelijk waarneembaar.
Voor gebruik van de computer als masterclock is deze methode
superieur tov midisync+dinsync converter.
Daar is geen discusie over mogelijk, valt te simpel te testen en ik raad iedereen die sceptisch is om dat te doen:
dinsync gear + drums door computer gegeneerd en analoog gemixt.
neem alles op aparte sporen op (ook de drums uit de pc dus).
Doe 5 takes.
Bekijk de pieken van je drums: 5 X zal het identiek hetzelfde zijn.. Bekijk dan de pieken van de opname van je dinsync slave: 5 X compleet verschillend.
Nog een test waar je meteen merkt hoe bagger dinsync converters werken met computer klok is Ableton live, daar kan je makkelijk verschillende loops opnemen.. Het is opmerkelijk hoe verschillend de startpunten zijn.. En vergeet die 1ms.. het is veel meer.
De enige applicatie die midi clock stuurt die goed geslikt wordt door dinsync converters is Renoise.