Strakke dinsync met je pc/mac!

Wat zijn DC coupled outputs en wat is DAW?

dat dc coupled snapk nog nie helemaal blijf problemen houdenm,et mn kaart is geinstaleerd en mn 2e pc vindt m ook niet
phase 28 was er blij mee

dus misschien maars dit verhaal snappen / volgen .....
en ook soon kaart checken ,..
alhoewel knet een kenton pro 2 heb aan gekocht
[hebnogsteeds geen soundkaart ]:confused::stupid

ik heb even verder gekeken, en er is geen doorlopende clock nodig, voorzover ik even kon ontdekken.
idd.. niet nodig maar wel aanwezig normaal gezien.
ook midiclock loopt constant door. (bij hardware tenminste)

als je een aangepaste versie erbij zou kunnen maken waarbij de clock synchroon aan de start stop aan en uitgezet kan worden
5s werk om de code aan te passen

( het zou helemaal mooi zijn als je de clock 96 cycl. per kwart zou kunnen maken, dan kan je alles eraan hangen)
ook geen probleem, kwestie van extra waarden in de gui te steken.
in de code gewoon kwestie van andere deler tov BPM tempo in te stellen
ik was van plan om 12 ppqn tot 192 ppqn ofzo mogelijk te maken.

Laat die voorstellen gerust maar komen.

@R-ond
idd, Motu Ultralite werkt het prima mee, ik gebruik de headphone output.

gebruik voorlopig ff nog mn syntecno/kenton pro 2 deze week binnen

doepfer regelwerk heeft een ruk din sync 8D
idd t systeem is unik te noemen die moutu,s
ff no cash 4 souncards

Wat een idee. Ik ben al jaren aan het kl*ten om mijn DAW synchroon te laten lopen met de oude roland gear. Dit zou echt de definitieve oplossing zijn.

Het moet niet al te moeilijk zijn om een schakelingetje te maken dat van line-signalen TTL maakt. Ik ben wel handig met solderen, maar niet met ontwerpen.
Het handigste zou denk ik zijn om het aan/uit signaal te sturen met een toon op een vaste frequentie, en het kloksignaal te sturen met een blokgolf die dan naar ttl-niveau opgekrikt moet worden...

Mijn hoop is gevestigd op jeroen:)
PS liever toch een interface voor line-signalen, die kan ik namelijk makkelijk genereren in mijn DAW, "andere computerpoorten" kunnen moeilijk vanuit DAW's aangestuurd worden..

Ik ben al jaren aan het kl*ten om mijn DAW synchroon te laten lopen met de oude roland gear. Dit zou echt de definitieve oplossing zijn.
idd.. ook jaren lopen kutten ermee tot ik uiteindelijk doorhad dat het onmogelijk was op de manier waarop ik bezig was

PS liever toch een interface voor line-signalen, die kan ik namelijk makkelijk genereren in mijn DAW, "andere computerpoorten" kunnen moeilijk vanuit DAW's aangestuurd worden..

idd.. das net het hele idee erachter: de DAW regelt alles ivm latency compensatie waardoor je 303 start op het moment dat het moet.

Ik hoop ook dat dit de definitieve oplossing is.. Ik zou graag eens testen op drift, een week laten spelen en dan kijken of ie nog even strak is bvb...

Momenteel bezig met herstellingen hier, maar zodra die achter de rug zijn codeer ik verder!
Mensen die een "beta" versie willen mogen mij nog steeds een berichtje zenden met hun email adres.

Er staat helaas niks bij over hoe het hardwarematig werkt... bv. welke geluidskaart en/of interface hij gebruikt..

mja waar ik het filmpje gehaald heb wel

hij heeft een motu soundcard (uiteraard)

Hmmm... waarom zou je Reason door 'n Motu willen vrotten... als het er al k*t in gaat...

Maar goed, on topic dan maar. Ik vind da wel mooi. Beetje schommelende BPM. Kan da ook met je DAW? Das voor mij 'n groot deel van de charme van ouwe gear.

halloo kan dit ook met motu mk828? zonder firewire maar met usb

ja

Effe deze draad een schop geven. Ik ben momenteel aan het experimenteren met een schakelingetje. Als er iets uitkomt horen jullie het.

j.baars is bezig met een allesomvattende schakeling (waarvoor ik speciaal mijn software aanpas)

we hebben afgesproken om alles af te hebben tegen september.

Zoals al gezegd, wie wil kan de beta versie van de Audio Unit toegestuurd krijgen.. Voorlopig geen officiële release wegens mooi weer :biertje:

nog een tip voor mensen die geen MOTU hebben en geen DIY kunnen..

Koop dit:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330344142789&indexURL=
attachment.php

MPC SYNC TRACK
spotgoedkoop? heb er zelf 1tje van ebay voor een euro ofzo gekocht.
werkt perfect met mijn software

je kan er zelfs mee beat syncen (ipv bar sync) waardoor het mogelijk is je 303 op pause te zetten samen met je DAW, om dan perfect in sync playback te hervatten.

enige nadeel is dat dat kreng op batterijen werkt (9V) maar sommige DC adapters hebben daar een handige plug voor.

Attachments

• mpc.jpg
    mpc.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 142
Wat ben ik blij met dit ding..

kms30

Maar wel dikke shit dit. Ben al tijden aan het bedenken hoe ik 'n nieuwe Motu ga betalen...

motu waarschijnlijk niet nodig.

ben bezig een modus aan het implementeren in mijn audio unit die FSK Tape Sync uitstuurt, net wat de KMS30 slikt dus... Zou dus hiermee met eender welke interface moeten werken, tenminste, dat zegt mijn logisch verstand.

verder:
Ik vind da wel mooi. Beetje schommelende BPM. Kan da ook met je DAW? Das voor mij 'n groot deel van de charme van ouwe gear.
heb concrete plannen om verschillende shuffle/swing modii in te bouwen (zo o.m. de swing algoritmes van bekende vintage gear)
de research is gedaan, enkel het implementeren nog dus.

Back