Strakke dinsync met je pc/mac!

Zo ik heb het wel werkend gekregen alleen loop funktie loopt logic op vast en na +/- 2 min gaat mijn 909 toch uit sync lopen ik weet niet waar dat door komt. Mjah het loopt al stukken beter dan over midi met mijn v1 eprom ;]

Even ter info wat ik ervoor gebruikt heb misschien wel handig.. Logic 8, Motu 828mk3, TR-909 en een 2x mono naar sync kabeltje.

Ben benieuwd naar aan komende versies van je plugin!

Zo ik heb het wel werkend gekregen alleen loop funktie loopt logic op vast en na +/- 2 min gaat mijn 909 toch uit sync lopen ik weet niet waar dat door komt.

ja de loop functie gebruik je best niet..

er is geen enkele compensatie ingebouwd in de online versie dus je krijgt een discontinuiteit in de gegenereerde sync.

voorlopig gewoon uitzoomen en een lange noot tekenen van 1000 bars ofzo ;)

Ik heb eergisteren een test gedaan, 10 minuten lang op 120BPM.. Het syncsignaal opgenomen en dan grid aangezet in de audio editor op het juiste aantal samples.. Wat bleek: na 10 minuten was de sync pulse niets voorschoven (gecheckt op maximum zoom niveau tov de resolutie). maw: dit blijkt te werken.

Ik heb net weer een testje gedaan. En nu was het dat het na 4 minuten oversloeg, ik denk dat het in de 909 zit dan.
maybe is het door dat oversturen, even je volume lager zetten van de Sync Unit AU zodat hij net niet in het rood gaat.

je kan testen door een 120BPM sync signaal op te nemen aan 48kHz, en dan een grid op 1000 samples te zetten

Okay gedaan alleen rechts word zachter maar hij blijft nu wel goed lopen heb ff snel 5 min geprobeerd. Misschien nog een keertje langer proberen.

ben behoorlijk bezig geweest, er staat nog een hoop te komen, maar alvast een stabiele update van de DC versie.
vanaf heden kan je de clockrate instellen op 12, 24, 48 en 96 ppqn

attachment.php

Sync Unit DC 0.5.5
Sync Unit DC.dmg

:geslaagd:

Attachments

• SyncUnitDC055.jpg
    SyncUnitDC055.jpg
    23 KB · Bekeken: 137
Laatst gewijzigd:
Goeden morgen net wakker en gelijk iets om te proberen ;]
Leuk dat je nu ppqn kan wisselen tijdens het spelen. Hier werkt het weer goed iig.

luze, voor zover ik weet ben je de enige user totnutoe :)
in elk geval veel plezier ermee :okdan:

Nou goed, voor de eventuele anderen, er is nu ook een installer beschikbaar: Sync Unit DC 0.5.5.dmg

Er is wel wat vraag naar een VST versie voor pc.. Heb ik 0,0 ervaring mee..

google zegt "inthemix" of "soundlab" forum :p
maar ik lees enkel maar de aankondiging, geen ervaringen van gebruikers..

anyway, heb het naar matrixsynth gepost, eens het daarop staat zal het nieuws wel snel rondgaan..
grappig: heb geen contactadres of website hehe

zeer interessant! leuk dat diy:)

als het goed begrijp zijn er dus 2 dingen nodig voor een werkende audio-dinsync:

- een motu/ schakeling die van audio een 5v DC maakt
- een plugin die het betreffende trigger signaal uitstuurt... VST...??? heb geen mac :(

- een plugin die het betreffende trigger signaal uitstuurt... VST...??? heb geen mac :(

perfect juist.

VST komt er wel eens van maar ben met veel te veel andere dingen bezig nu

zit je op windows of linux kan je wel het volgende proberen:
http://www.mdz.de/www/blog/27
werkt ook (getest) je moet gewoon de piek normalisen, de midi file halveren of verdubbelen naargelang aantal ppqn je nodig hebt.
voor het "run-start/stop" signaal kan je een sample van een DC wave nemen (te vinden op de RME website, link staat op eerste pagina van deze topic denk ik)

perfect juist.

VST komt er wel eens van maar ben met veel te veel andere dingen bezig nu

zit je op windows of linux kan je wel het volgende proberen:
http://www.mdz.de/www/blog/27
werkt ook (getest) je moet gewoon de piek normalisen, de midi file halveren of verdubbelen naargelang aantal ppqn je nodig hebt.
voor het "run-start/stop" signaal kan je een sample van een DC wave nemen (te vinden op de RME website, link staat op eerste pagina van deze topic denk ik)

maar dan moet je wel de DC-coupled outputs hebben?

Back