De Nuendo/cubase Vragen thread

vraagje over saven/bakcuppen nog in Steinberg Nuendo (geldt ook voor Cubase dit):

Wanneer ik mijn project ook nog op een andere lokatie/HD wil backuppen;
is de map simpel weg kopieren van de ene locatie naar de andere (Gehele project folder) hetzelfde dan,dat ik in nuedo ''save to another folder'' doe?

Of in ieder geval vanuit Nuendo naar ook een andere lokatie wil backuppen?

Ik vind gewoon de gehele map kopieren veel fijner dit kan o.a. zonder Nuendo nodig te hebben, zoals je eigenlijk altijd mappen kopieert.

Als er toch maar een BAK.bestand instaat voor het eventueel terug te kunnen zetten toch? Of hoeft dat laaste ook niet eens?

Hoe verwijder je templates uit de open project ''pop-up'' screen?
Waar verwijder ik aangemaakt templates zodat deze niet meer in die lijst verschijnen?

Je kunt de complete projectmap gewoon kopieren naar waar je wil. Cubase vraagt dan als je het project opent wel of je de oude of de nieuwe locatie wilt gebruiken voor je project (use new(1) or old(2) folder

Die templates kun je in de map Steinberg>Cubase(of nuendo)>Templates, gewoon deleten

Hoe verwijder je templates uit de open project ''pop-up'' screen?
Waar verwijder ik aangemaakt templates zodat deze niet meer in die lijst verschijnen?

In de applicationdata-map vind je wel een map steinberg/templates o.i.d.
Daar ga je ze vinden.

Hoe je zoiets meestal wel vindt ? Doe een search op de naam van een template.
zo heb ik het iig gevonden:)

Dank jullie voor de reactie!
Zoiets had ik al in gedachte tav. de templates.
Wat bedoel je precies met applicatie-map beste gemmetje?

Als Windows je besturingssysteem is, moet je ervoor zorgen dat je verborgen bestanden en mappen kunt zien. Anders vind je waarschijnlijk geen map genaamd Application Data.

Als Windows je besturingssysteem is, moet je ervoor zorgen dat je verborgen bestanden en mappen kunt zien. Anders vind je waarschijnlijk geen map genaamd Application Data.

Dat is inderdaad een voorwaarde om die map te zien ja... (sorry, effe niet aan gedacht).
Helaas zit ik hier met m'n poot omhoog op de bank achter een laptopje (vista..) en niet achter m'n eigen xp-masjien, dus de precieze locatie van die map kan ik nu even niet opzoeken. Even uit m'n hoofd geloof ik dat die ergens in de documents-map staat.

Als je het dan nog niet vindt, zorg dat je verborgen mappen zichtbaar zijn, maak een template aan met een dusdanig bizarre naam dat die naam zeker nergens anders in een bestandsnaam voorkomt en doe een search op je systeem.

succes

Ik heb een vraagje over Cubase (op Windows XP, versie SX 3). Ik wil een audio-kanaal na elkaar door meerdere FX channel VST's jagen. Dus dat ik bijvoorbeeld eerst een vocoder doe en dan daarover weer een reverb:

audio >> vocoder >> reverb >> output

Ik krijg effecten op zich wel voor elkaar door middel van send effects, maar als ik nu meerdere sends toepas, dan worden de effecten naast elkaar gedaan ipv na elkaar. Dus ik hoor een reverb op een cleane sample plus een vocoder op een cleane sample ipv een reverb na de vocoder. Dus ik krijg dit:

audio >> vocoder >> output
audio >> reverb >> output

Hoe kan ik die send effects zo afstellen dat ik ze wel na elkaar krijg?

Alvast bedankt!

Of je maakt op het vocoder kanaal een send aan naar het reverb kanaal, of je je gebruikt de vocoder en/of reverb als insert op het audiokanaal. Je kan ook de vocoder als insert doen op het reverb kanaal (dus voor de reverb.) Of precies andersom! Er zijn meerdere mogelijkheden, neem degene die jou het best uitkomt.

Ah, insert effects, dat had ik nog helemaal niet gesnapt, maar dat is ook echt 10x handiger! Ik had een serie Cubase tutorials gedaan en daarin was ik alleen send effects met FX Channels tegengekomen, dus ik dacht dat dat de enige manier was om het te doen. Thanks! :)

Wat is eigenlijk het verschil tussen Nuendo en Cubase,ik gebruik zelf nu nog Fruityloops maar wil overstappen op cubase of nuendo wat is beter om me te beginnen zeg maar.

Wat is eigenlijk het verschil tussen Nuendo en Cubase,ik gebruik zelf nu nog Fruityloops maar wil overstappen op cubase of nuendo wat is beter om me te beginnen zeg maar.

Ik heb net op musicstore.de gekeken zo te zien aan de prijs is nuendo uitgebreider en meer voor bandjes/live opname,s klopt dat ?

Back