2 Schermen i.c.m. een Mac.

axn

Ouwe rot
overleden lid
Ik ben van plan om uit te breiden naar 2 x 22 inch monitoren ,alleen nog niet helemaal duidelijk hoe dat kan.

Er zijn kastjes van matrox, die 2 beeldschermen mogelijk maken, alleen zijn die geen optie voor me, omdat de resolutie dan te laag zou zijn.

Werk nu op 1680x1050, en heb dus minstens iets nodig wat 3360x1050 aan kan.

Graag ervaringen hoe anderen 2 schermen i.c.m een mac hebben aangesloten e.d, en of dit uberhaupt wel kan.

Ehm, bijna elke videokaart van de afgelopen 7-8 jaar ondersteund gewoon 2 schermen. Aangezien het om 2d gaat kun je dan zelfs met een goedkope videokaart al iets van 2550 x 1600 per scherm draaien maximaal.

Of bedoel je iets specifieks?

ik heb geen mac, maar ik denk dat het met name belangrijk is dat je 2 uitgangen op je videokrt hebt,
je kan er wel een kastje tussen hangen, maar dan krijg je (correct me, if i'm wrong) 2 keer hetzelfde scherm :)
dat is denk ik niet wat je bedoeld,

ik gebruik zelf een pc met Asus krt met 2 videouitgangen, 1 x vga en 1 maal DVI,
ik kan zodoende wel mijn bureaublad "uittrekken" over 2 monitoren, 2 x 22" tft wide; totaal circa 1 meter breed :)

enigste nadeel is het lichte kleurverschil tussen beide schermen, misschien ook omdat het 2 verschillende schermen zijn ...

iets info, kweet nie of je er wat aan hebt, maar toch !

goej wiekent! :mega:

Voordat nog meer mensen dingen roepen over videokaarten met extra uitgangen; axn heeft in z'n signature staan dat hij een MacBook heeft, dus dan weten we waar we aan toe zijn: mini-DVI aansluiting voor één extra scherm. Ik denk niet dat er twee extra schermen (totaal dus drie) op een MacBook kunnen.

Dat had ik er inderdaad even bij moeten vermelden... ik werk op een macbook.
Er zit een displayport op, een nieuwe standaard... die wél de bandbreedte aan moet kunnen.

Heb ze een mail gestuurd, wat ik nodig zou hebben.

Ziet er goed uit, hoop wel dat het een beetje werkt via usb.

Voor mensen die geinteresseerd zijn;

Ik heb een Displaylink USB naar DVI gekocht op ebay... en dat werkt perfect!
(kost ong 50 eur.)

Back