Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
leek mij ook, maar googelen levert verdacht weinig hits op en door het gebrek aan controllers op de unit zelf, had ik wel verwacht dat een externe controller (zoals de bcx2000) veelvuldig zou worden toegepast om de fs1r te temmen (en dan niet alleen voor zaken als LFO speed, maar ook voor het 'diepere programmeerwerk')Ik niet maar ik denk dat t met de Learn functie wel zou moeten lukken.
maar met een externe controller die een beetje 'diep' kan gaan kun je redelijk eenvoudig de preset (een beetje) aanpassen zonder pc en zonder gepriegel met x aantal (sub)menu'shou ik t gewoon bijpresets skippen
Nu ik weet dat het werkt ga ik maar eens op zoek naar een BCR...Maar door een beetje een slimme parameter keuze te maken kun je met 1 BCR het geluid al flink vormgeven. De 8 knoppen layout van de BCR komt ook goed overeen met de 8 op structuur van de fs1rAlleen je hebt 3.446.997 BCR's nodig om alle parameters te kunnen besturen
Iemand die de fs1r via een bcr2000 (of bcf) 'programmeert'?
of een preset per (v)op (8 maal dus) en de 4 groepen bovenaan voor de common & general settings

Kijk daar zit 'het probleem'. Wellicht als je de methode van MokuM volgt (zie beneden) gaat het wellicht wel...maar bij de sy77 geeft ie eerst midi cc06(datawheel) door en dan pas de sysex string.
Wat ik gedaan heb is de FS1R editor (van Sakura) MIDI in/out gekoppeld aan de BCR en gewoon met de Learn functie wat parameters toegevoegd door met de muis wat knopjes te bewegen totdat de BCR "GoOd" zei, daarna de BCR aan de FS1R gehangen om te testen en t werkt dus