fs1r datalist gezocht

Ben wel benieuwd naar de tussenstand-template voor de Remote, zou je die evt willen sharen?

dat kan ja maar kan niemand me helpen met die datalist?

ik wil iets meer gecompliceerde zaken kunnen toewijzen.
ik heb ook de editor, en ik zou misschien daar zaken naar mijn remote kunnen doorsturen en dan midi learn functie gebruiken, maar lukt me niet

Ik ben een prutser in die dingen vrees ik... Gebruik je automap pro trouwens?

Ik niet maar ik denk dat t met de Learn functie wel zou moeten lukken.
leek mij ook, maar googelen levert verdacht weinig hits op en door het gebrek aan controllers op de unit zelf, had ik wel verwacht dat een externe controller (zoals de bcx2000) veelvuldig zou worden toegepast om de fs1r te temmen (en dan niet alleen voor zaken als LFO speed, maar ook voor het 'diepere programmeerwerk')

ALS ik me al waag aan de FS1r programmeren doe ik dat enkel via de PC editor maar vaak hou ik t gewoon bij presets skippen :yamaha:

hou ik t gewoon bijpresets skippen
maar met een externe controller die een beetje 'diep' kan gaan kun je redelijk eenvoudig de preset (een beetje) aanpassen zonder pc en zonder gepriegel met x aantal (sub)menu's

Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt perfect met de BCR2000... Wat ik gedaan heb is de FS1R editor (van Sakura) MIDI in/out gekoppeld aan de BCR en gewoon met de Learn functie wat parameters toegevoegd door met de muis wat knopjes te bewegen totdat de BCR "GoOd" zei, daarna de BCR aan de FS1R gehangen om te testen en t werkt dus.... Alleen je hebt 3.446.997 BCR's nodig om alle parameters te kunnen besturen

:okdan::halleluja Nu ik weet dat het werkt ga ik maar eens op zoek naar een BCR...

Alleen je hebt 3.446.997 BCR's nodig om alle parameters te kunnen besturen
Maar door een beetje een slimme parameter keuze te maken kun je met 1 BCR het geluid al flink vormgeven. De 8 knoppen layout van de BCR komt ook goed overeen met de 8 op structuur van de fs1r

Je kan natuurlijk ook meerdere presets maken, misschien per Part oid, dan heb je al een boel meer knoppen tot je beschikking... En je hebt ook nog de 4 groepen bovenaan natuulk

of een preset per (v)op (8 maal dus) en de 4 groepen bovenaan voor de common & general settings

fs1r_editor_for_win.png

Iemand die de fs1r via een bcr2000 (of bcf) 'programmeert'?

ja het zou moeten kunnen ik heb er een gemaakt voor de sy77.

er is een programmatje dat bcr editor heet, en daar kan je dus sysex dingen in de bcr zetten.
het is overigens wel veel werk....

let wel op bij de sy77 springt ie meteen in edit mode, je kunt em dan dus niet meer multitimbraal gebruiken als je live wilt knoppendraaien).

bij de sy77 kan je niet voor alles de learn functie gebruiken, de meeste functies kan je dus alleen met die editor erin krijgen.

of een preset per (v)op (8 maal dus) en de 4 groepen bovenaan voor de common & general settings

Pfffff ik zie er nou al tegenop :D

@plieuw: sysex kan je ook met de Learn functie in de bcr krijgen, gaat veel sneller. Als er parameters zijn die niet met de learn in bcr gejast kunnen worden zou je de editor kunnen gebruiken idd, maar learn heeft bij mij sowieso de voorkeur

ja dat snap ik, (met andere bakken doe ik het ook zo).

maar bij de sy77 geeft ie eerst midi cc06(datawheel) door en dan pas de sysex string.
bcr zegt dan dus good op de cc ipv de sysex string.
(zal wel zo zijn met de meeste oude yamaha fm bakkies, die zijn ooit eens bedacht om met een compjoeter te editen, je had toen nog geen betaalbare controllers)

je kan met die editor ook ff wat meer advanced shit doen, hoe de knoppies draaien :snelheid range enzo.
maar als ie het met learn doet dan is learn idd de snelste optie.

maar bij de sy77 geeft ie eerst midi cc06(datawheel) door en dan pas de sysex string.
Kijk daar zit 'het probleem'. Wellicht als je de methode van MokuM volgt (zie beneden) gaat het wellicht wel...

Wat ik gedaan heb is de FS1R editor (van Sakura) MIDI in/out gekoppeld aan de BCR en gewoon met de Learn functie wat parameters toegevoegd door met de muis wat knopjes te bewegen totdat de BCR "GoOd" zei, daarna de BCR aan de FS1R gehangen om te testen en t werkt dus

Back