EMU 0404 USB Ruis/Pieptoon

MariXL

Nieuwkomer
Hallo daar,

Aangenaam, ik ben nieuw hier op t forum. Om maar meteen met de deur in huis vallen zou ik graag willen weten of er meer mensen problemen hebben met de hier onder beschreven problemen.

Specs:
CPU: Q6600
Videokaart: Nvidea Dual head
Audiointerface: EMU 0404 USB
Secuencer: Cubse SX3

Probeem:
-Wanneer ik mijn muis beweeg over mijn bureaublad krijg ik een ruis signaal te horen v.a. mijn EMU 0404 USB. Op mijn secundaire scherm lijkt deze ruis iets luider te zijn dan op mijn primaire scherm.
-Na het opstarten van cubase krijg ik nog meer ruis te horen. Deze ruis is een stuk luider dan de ruis van de muis bewegingen en klinkt meer als een constante hoge toon. Tevens is het zo, dat wanneer de CPU bezig is, er onderbrekingen zitten in deze ruis (toon).
Kan iemand mijn helpen met dit probleem?

probleem heb ik vaker van gehoord
betreft diverse soorten externe geluidskaart

had volgens mij iets meer aarding van de USB kabel te maken

ben nu niet thuis dus kan het niet opzoeken

bijna 100% zeker is dit een aarding probleem. Heb je wel de juiste kabels aangesloten? Ik ken natuurlijk de set-up niet...dus kan je niet echt helpen.

zoek even op in google: site:www.synthforum.nl emu ground Dan kom je wel wat leesvoer tegen.

Ik had overigens ook last van een hum. De oorzaak hiervan was het gebruik van een ongebalanceerde kabel, ik gebruik geen emu.

Laatst gewijzigd:
heb je je interne audiokaart in het BIOS uitgezet? Da's vaak een probleem. Bij voorkeur uitzetten.

Wil je die er toch bij hebben:
probeer dan alle ingangen die je niet nodig hebt te muten/dempen/sluiten.

ik had ooit noises doordat de ingang van de CD-ROM openstond...

bijna 100% zeker is dit een aarding probleem. Heb je wel de juiste kabels aangesloten? Ik ken natuurlijk de set-up niet...dus kan je niet echt helpen.

zoek even op in google: site:www.synthforum.nl emu ground Dan kom je wel wat leesvoer tegen.

Ik had overigens ook last van een hum. De oorzaak hiervan was het gebruik van een ongebalanceerde kabel, ik gebruik geen emu.

zoals ik al zei
het is niet merk specifiek :)
dus met jouw zoektermen kom je er niet helemaal ( [ame="http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLL_nlNL318&q=site%3awww.synthforum.nl+emu+ground"]site:www.synthforum.nl emu ground - Google zoeken )

Heb ik ook voor met een usb-mengpaneel. Mijn kameraad zelfs met firewire-mengpaneel...
Zit 'm allemaal in de aarding.
Als je de voeding uittrekt, zal het hoogstwaarschijnlijk allemaal opgelost zijn? (op batterij dan hé8o)
Of isoleer de aarding van de voeding: knip hem eruit, tape 'm af, gebruik verdeeldoos zonder aarding...

edit: zo doe ik dat op een laptop, maar met desktop, wat geeft dat dan als je je aarding afkoppelt?

Opgelost!!!

Opgelost!!!

Yep! Ik ben eruit. Het was inderdaad een aardings probleem. Ik heb namelijk mijn audio kabels van de E-mu 0404 USB naar mijn mixer vervangen door gebalanceerde kabels. Nu treedt de storing niet meer op .Thanx voor jullie input!

Back