mike nolan
Stamgast
Ik heb recentelijk mijn setup omgegooid, naar een minimal setup, en dit bevalt me prima eigenlijk. Ik loop echt nu tegen een "probleem" aan. Ik heb een laptop met een RME HDSPe ExpressCard met daaraan mijn inmiddels "oude" RME Multiface I. Ik draai Ableton onder Vista.
Wat ik me afvraag is of ik het allemaal wel goed heb aangesloten.
Ik heb 2 outs gekozen als monitor out, geen probleem.
Waar ik eerst bijv. outs uit mijn RME naar mijn mixer stuurde, en daarna digitaal weer in mijn RME stopte ging alles goed.
Ik heb die mixer er nu tussenuit gehaald, en nu komt het, ik lus een paar outs meteen terug naar mijn ins. Klopt dit wel? of ben ik nu onzinnig bezig door eerst geluid uit mijn kaart te halen , en daarna er weer in te stoppen? Er hoeft namelijk helemaal geen audio mijn laptop te verlaten bij wijze van spreken (behalve door de monitor outs). Lijkt me dat dit ook onnodige buffer problemen kan opleveren, en eventuele sound kwaliteit verlies.
Of denk ik nu te moeilijk?
Ik hoor het graag,
Maikel
Wat ik me afvraag is of ik het allemaal wel goed heb aangesloten.
Ik heb 2 outs gekozen als monitor out, geen probleem.
Waar ik eerst bijv. outs uit mijn RME naar mijn mixer stuurde, en daarna digitaal weer in mijn RME stopte ging alles goed.
Ik heb die mixer er nu tussenuit gehaald, en nu komt het, ik lus een paar outs meteen terug naar mijn ins. Klopt dit wel? of ben ik nu onzinnig bezig door eerst geluid uit mijn kaart te halen , en daarna er weer in te stoppen? Er hoeft namelijk helemaal geen audio mijn laptop te verlaten bij wijze van spreken (behalve door de monitor outs). Lijkt me dat dit ook onnodige buffer problemen kan opleveren, en eventuele sound kwaliteit verlies.
Of denk ik nu te moeilijk?
Ik hoor het graag,
Maikel