Schrijf je in voor De Grote Prijs van Nederland 2009!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wie ?????

Wat is dat voor ongein, dat zijn toch geen artiesten/muzikanten, maar merknamen en acteurs™

Deze snap ik even niet... Of de Grote Prijs nou zinloos is of niet (staat bij mij wel goed bekend, maar goed), Junkie XL, Pete Philly (& Perquisite), Face Tomorrow, Roosbeef en Lucky Fonz III (Sabrina Starke ken ik niet) zijn toch wel allemaal goede en coole (en echte) bands en muzikanten. En zo zitten er nog wel een paar goede winnaars in het rijtje, ook hiphoppers.

Of hun doorbraak (deels) aan de Grote Prijs te danken is, is natuurlijk weer een andere vraag...

Junkie XL, Pete Philly (& Perquisite), Face Tomorrow, Roosbeef en Lucky Fonz III (Sabrina Starke ken ik niet) zijn toch wel allemaal goede en coole (en echte) bands en muzikanten.

Ja cool is voor mij niet gelijk aan goed...cool is een image...

ik hoef niet eens de naam of cd te kennen van een nummer om het goed te kunnen vinden.

ik vind het maar een hoop opgeklopte lucht, die Junkie XL ook....

Als artiest zal ik er niet veel op aanmerken dat is smaak, maar heel die marketingsmachine erom heen vind ik maar bulshit. Omdat meneer een samplepack van elvis heeft gearrangeerd is ie doorgebroken...Dat mag van mij hoor, niets mis mee... maar om nu te spreken van goed, gaat mij iets te ver. En iedereen moest dat ook allemaal maar horen via de media hoe bijzonder dat wel niet was etc (pluggen)....Terwijl er miljarden andere songs zijn die beter zijn die zelfs nog nooit op de radio zijn geweest....

Nou kan je natuurlijk zeggen, hee daar is nu juist die GPVN voor, maar dat is verkeerd imo.

Het enigste waar een GPVN in voorziet is een smaldeel van de mzueikindustrie uitlichten en dat de hemel in prijzen, terwijl het gewoon weer gaat om geld verdienen, kontracten, bierreklame etc....om de egte artiest wordt geen zak gegeven...

Ik gun iedereen zijn feestje, maar denk nu niet dat dit waslijstje aan artiesten, de creme de la creme van de artiesten zijn in NL...

Althans dat denk ik dan, iemand anders mag daar anders over denken...

Heb een aantal jaar geleden meegedaan en heb daardoor toch een keer op het grote podium van Paradiso mogen optreden in de finale..en dat was best tof 8)
Dat is een ervaring die niemand me meer afpakt.
Als je wat wilt bereiken met je muziek, kan het best een aardige springplank zijn, al is het wel zo dat je meestal meer hoord van de niet winnaars.

'Cool' bedoel ik ook niet als 'hip' of zo; daar heb ik helemaal niets mee. Meer iets van 'okee' of zo. Wat ik dus bedoelde te zeggen, is dat dit gewoon wel 'okeeje' bands/artiesten zijn. Niet dat ik er nou fan van ben: ik heb niets met het soort muziek van Junkie XL of Lucky Fonz III, en Face Tomorrow is mij wat metalemo-achtig (laatste album wel beter); Roosbeef, Pete Philly & Perquisite en Silence is Sexy (andere winnaar) vind ik wel echt goed. Maar om dit rijtje nou weg te zetten als inhoudsloze marketingstunts is volgens mij wel érg kort door de bocht.

Het probleem is gewoon dat deze 'Grote Prijs van Nederland' heet. Dat impliceert van alles belangrijks, maar in feite is het gewoon nog zo'n muziekwedstrijd, zoals er hartstikke veel zijn, op lokaal, provinciaal en nationaal niveau. Veel bands/artiesten doen eraan mee, gewoon omdat het gratis aandacht is, des te meer als je het goed doet. En terecht natuurlijk; er is niets mis mee dat een band/artiest aandacht zoekt om bekendheid te krijgen. De vergissing is om de winnaar als Heel Belangrijk te zien. Wie wint is afhankelijk van wie zich toevallig inschrijven, de vorm van de dag, en waar de jury van desbetreffende wedstrijd zin in heeft. Wat de media daar vervolgens van maken is niet zo interessant; ik denk alleen: oh, blijkbaar komen ze wel uit de verf op het podium, dus 's checken wat ze hebben (myspace of zo).

Volgens mij is de Grote Prijs ook zo'n wedstrijdje, alleen dan één die te groot geworden is en teveel aandacht krijgt. Des te meer reden voor bands/artiesten om mee te doen, maar over de winnaars zegt dat niet zoveel - maar positief noch negatief!

tsja, ik ben een aantal keren benaderd om mee te doen aan de grote prijs van zuid holland etc. maar als je dan uiteindelijk gaat kijken hoe zoiets in elkaar steekt - laat maar. sowieso ben ik niet echt van de wedstrijdjes.

Jij zou echt wel kan maken te winnen. :D

@Cheimoon okay ikke snappe...we denken er allebij hetzelfde een beetje over denk ik..

het is niet meer dan een wedstrijdje...leuk voor naamsbekendheid en marketingsdoeleinden.

Het is natuurlijk niet zo dat een artiest per definitie wilt optreden en op straat herkend wilt worden enzo. Dat is een fout die snel gemaakt wordt. Voor de rest kan ik je verhaal wel volgen. Je kan ook artiest zijn die geen fortune of fame zoekt, maar mischien alleen goede muziek wilt verspreiden, of misschien zelfs dat nog geen eens...De beste tracks zijn mischien wel de tracks die nooit opgenomen zijn :)

ow pardon ik lees nu dat die al langs waren gekomen idd..

wat zit iedereen te zeiken zeg, allemaal pijn in jullie haar?
als je niet mee doet doe je toch lekker niet mee, laat ze lekker

wat zit je te zeiken dat iedereen zit te zeiken je kan ook gewoon meedoen laat ons lekker

Het is natuurlijk niet zo dat een artiest per definitie wilt optreden en op straat herkend wilt worden enzo. Dat is een fout die snel gemaakt wordt. Voor de rest kan ik je verhaal wel volgen. Je kan ook artiest zijn die geen fortune of fame zoekt, maar mischien alleen goede muziek wilt verspreiden, of misschien zelfs dat nog geen eens...De beste tracks zijn mischien wel de tracks die nooit opgenomen zijn :)

Ja, tuurlijk - maar die doen dan ook niet mee aan wedstrijden. Ik ga ook niet lopen beweren dat wedstrijden/festivals/cd-winkels representatief zijn voor alle muziek die gemaakt wordt. Maar ja, aan wat iemand niet uitbrengt, heb ik als luisteraar niet zoveel... ;)

Jij bent dus de Topicstarter???
Huh? :confused: (tis vast een grap, maar ook dan mis ik 'm even ;) )

nee klopt heb je helemaal gelijk in, maar het gaat er meer om dat een prijs of titel an sich niet zoveel zegt over de kwaliteit imo. Leuk voor het publiek maybe, maar voor muziekanten zelf heeft het weinig waarde denk ik...

Anyways, ik kan me voorstellen dat die publieke aandacht aanvankelijk voor beginnende artiesten die egt een boterham willen verdienen in de (dirty) bizznizzz aanlokkelijk werkt.

Voor de rest moet men maar weten of ze eraan meedoen, ik zal dit jaar helaas overslaan :)

oud winnaar uit 1999 meldt zich :D

VROEGAH.. toen was alles beter he...

ik moet zeggen dat ik de GPNL al jaren niet meer volg, maar we hebben er toen wel veel aan gehad

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back