Schrijf je in voor De Grote Prijs van Nederland 2009!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja, da's sowieso een leuk onderwerp: bestaande kwaliteit t.o.v. wat er uitgebracht wordt. Ik luister vooral indierock (in heel brede zin), en dan valt me op dat er momenteel echt veel goed Nederlands spul uitkomt, ook bands die niet meteen 'groot in Nederland' zijn. Niet dat ik het allemaal even vet vind, maar bijvoorbeeld Voicst, Rigby, Silence is Sexy, The Dead Letters, De Staat, Drive Like Maria, Kyteman, Stuurbaard Bakkebaard, LPG, Hit Me TV, GEM, enzovoorts enzovoorts. Is er opeens zo'n lading goede muzikanten opgestaan - of is het gewoon een kwestie dat labels er nu opeens wél interesse hebben? (in plaats van alleen maar vergelijkbare Engelse en Amerikaanse bands) Of is het bandscircuit 'professioneler' geworden? (d.w.z.: betere demo's en opnamen, die beter overkomen bij labels) Hoe dan ook lijkt deze ontwikkeling me meer zeggen over beleid dan over 'kwaliteit in Nederland'; lijkt me dat goede bands er vaak toch al wel waren...

gelukkig want anders zouden alle zerken, cripten en grafheuvels in een straal van 50km spontaan openbarsten en de rapture aanvang nemen...

Kijk dat zou dan weer vet "cool" zijn en "hip". Ik kom dan zekerzzz wel ff kijken......:koffie:

misschien komt de roadshow wel langs in de buurt binnekort.. :P

Oké dr is nu heel wat azijn gepist.

Zullen we een synthforum team samenstellen om mee te doen?
Zoveel mogelijk gear het podium op slepen en los gaan met een man of 5.

-C-

je kan ook gewoon een festival organiseren zonder wedstrijd element? dat is misschien wel leuk

ik vind het maar een hoop opgeklopte lucht, die Junkie XL ook....

Als artiest zal ik er niet veel op aanmerken dat is smaak, maar heel die marketingsmachine erom heen vind ik maar bulshit. Omdat meneer een samplepack van elvis heeft gearrangeerd is ie doorgebroken...Dat mag van mij hoor, niets mis mee... maar om nu te spreken van goed, gaat mij iets te ver.

Typisch geval weer van iemand op z'n zolderkamer lekker muziekmaken die zich totaal niet interesseert voor wat er gebeurd in de muziekwereld...wel eens uit je kamertje geweest en gekeken wat meneer Tom Holkenborg de laatste jaren heft gedaan en bereikt? Waarschijnlijk niet...gaat wel iets verder dan met je sample-packje iets in elkaar zetten wat geluid is.

Typisch geval weer van iemand op z'n zolderkamer lekker muziekmaken die zich totaal niet interesseert voor wat er gebeurd in de muziekwereld...wel eens uit je kamertje geweest en gekeken wat meneer Tom Holkenborg de laatste jaren heft gedaan en bereikt? Waarschijnlijk niet...gaat wel iets verder dan met je sample-packje iets in elkaar zetten wat geluid is.

Ooooooh een fan }:|

Typisch gevalletje FANBOY!

Wat en reacties :D

Geen van allen nooit de 2e ronde gehaald of zo? :mega:
wat een gefrustreerde reacties zeg, zeker wanneer je mensen
gaat afzeiken die er wat mee hebben bereikt :doei:
zoals junkie XL, beetje sneu om hem af te schilderen als pulp
met uitspraken over marketing enzo.. en dan gelijk iemand en fanboy noemen...pfff
:mexico:zal wel door het natte weer komen :mexico:

Hij zit toch nu momenteel in de Hollywood filmmuziek scene, net zoals Rupert Parkes bv (waarom vraag ik me wel af, het lijkt me daar een hel). Hij was laatst (?) bij Zomergasten en heeft ten minste nog een van de betere films uitgekozen om te tonen: Eraserhead.

Ik denk dat sommigen van jullie die prijs iets te serieus nemen, alsof de Oscars en MTV music awards iets belangrijks zeggen. Daarnaast denk ik dat het tegenwoordig minder relevant is dan vroeger qua exposure omdat "de media" rondom muziek niet meer zo centraal is.

Ik heb zelfs nog nooit meegedaan, ik vond het gewoon spam, dus zei ik dat ook :P

Verder kan die hele Junkie XL me gestolen worden maar als ik dan zon Britney reactie lees moet ik er ff snel een plaatje bij painten :mega:

Wat en reacties :D

wat een gefrustreerde reacties zeg, zeker wanneer je mensen
gaat afzeiken die er wat mee hebben bereikt :doei:

zal wel door het natte weer komen :mexico:

volgens mij heeft niemand die negatief was iemand bij naam genoemd en afgezeken.

Ik heb zelfs nog nooit meegedaan, ik vond het gewoon spam, dus zei ik dat ook :P

I LIKE SPAM....​

2007-08-02Spam.jpg

(maar dan wel de eetbare vorm)

Ooooooh een fan }:|

Nee hoor, zeker niet...ben van niemand fan want iedereen maakt net zoveel te gekke dingen als troep, soms bewust, soms met geluk, soms van nature en alleen op 'gevoel', de andere keer geschoold en bedacht/doordacht/berekend...

Maar ben wel iemand die een hekel heeft aan narrow-mindedness en iemand die respect heeft voor, los van wat mijn ding en visie is, wat iemand doet en weet te bereiken. Los van of iemand dat nou in de schoot geworpen heeft gekregen of er keihard voor heeft gewerkt...iemand die jaloezie haat, en iemand bij wie de haren overeind gaan staan als ie dat soort reacties leest (met name van Sceptic) als hier in deze post, maar eigenlijk in 75% van de posts hier op het forum!

yay laten we er een spamplaatjes topic van maken :D

spam.gif

Nee hoor, zeker niet...ben van niemand fan want iedereen maakt net zoveel te gekke dingen als troep, soms bewust, soms met geluk, soms van nature en alleen op 'gevoel', de andere keer geschoold en bedacht/doordacht/berekend...

Maar ben wel iemand die een hekel heeft aan narrow-mindedness en iemand die respect heeft voor, los van wat mijn ding en visie is, wat iemand doet en weet te bereiken. Los van of iemand dat nou in de schoot geworpen heeft gekregen of er keihard voor heeft gewerkt...iemand die jaloezie haat, en iemand bij wie de haren overeind gaan staan als ie dat soort reacties leest (met name van Sceptic) als hier in deze post, maar eigenlijk in 75% van de posts hier op het forum!

Ja sorry man, was ook niet zo bedoelt, zit me meer ziek thuis te vervelen in bed atm. :biertje:

Ja sorry man, was ook niet zo bedoelt, zit me meer ziek thuis te vervelen in bed atm. :biertje:

Beterschap dan...'t is zo jammer soms. In mijn idee zit iedereen, of in ieder geval de meeste van jullie, hier op het forum omdat we een gedeelde passie hebben voor muziek maken, los van stijl, amateur of pro, veel geld of straatarm, nieuwste digitale gear of oldskool analoge gear enz...enz...

Jammer dat dat er nooit uitkomt. Het is altijd mening tegen mening ipv een zinvolle discussie die iedereen hier verder brengt. En in dat kader vind ik afzeiken altijd irritant.

De grote prijs van Nederland is voor narrow minded mensen.
Denk je nou echt dat bv een Ambient of Drone act zou winnen?
Nooit omdat het niet comercieel genoeg is.
Ik denk dat Septic absoluut niet jaloers is dus pas wel even op met die beschuldigingen van je.
Als je het forum zo slecht vind waarom ben je hier dan nog?

:doei:

"...dus pas wel even op met die beschuldigingen van je..."

Als je het forum zo slecht vind waarom ben je hier dan nog?

?! Doe toch normaal met pas ff op...en als je mijn post goed leest trek jij nu dingen samen die geen verband hadden, maar slechts een opsomming waren van waar ik niet tegen kan. Mbt tot Sceptic heb ik alleen maar gezegd dat mijn haren overeind gaan staan van post zoals die van hem. Heb hem niet narrow-minded, jaloers enz...genoemd. Ik beschuldig juist niemand, dan moet je andere mensen gaan quoten hier vriend.

En waarom zit ik hier, om af en toe eens te reageren op interessante dingen, gewoon een beetje info vandaan trekken, marktplaats altijd leuk om te kijken enz...'t forum is goed (wederom lezen!) het meerendeel van de post is jammer.

En ff ontopic...volgens mij is de Grote Prijs voor mensen die er aan mee willen doen, en niet voor mensen die dat niet willen so whta's wrong with it? Ik hou er niet van maar wat dan nog?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back