Midi interface?

Rolo

Stamgast
Hallo mensen met een goed leven ( vanwege deze hobby)

Momenteel ondervind ik wat latency. Dit omdat ik denk vanwege een verkeerde set up, het zou anders kunnen zijn maar dat weet ik dus nog niet.

Heb een axiom 49 als midi-controler die geen thru heeft, dus heb mijn midi via mijn motu 828 mk3 lopen. Mijn axiom komt met usb binnen. Waar maak ik de fout, of moet ik het met een aparte interface oplossen?

Of moet ik toch de in/out van mijn axiom gebruiken?

Dank u.

latency is doorgaans een computerprobleem. Als je Axiom MIDI via 'MME' naar de MOTU verstuurd, heb je gegarandeerd latency. (wat een lelijke zin...)

Maar voor een beter beeld kun je beter de hele midi-keten even posten: wat hangt er allemaal aan de MOTU, en in welke volgorde?

Als bijvoorbeeld je Drumstation helemaal aan het einde hangt van de thru keten dan zou er wel eens hoorbare latency kunnen optreden.

Mijn axiom gaat naar de computer, dat dan weer wel( zingend vanachter een piano).

Heb vanuit mijn Motu de microkorg dan de nord, dan de esx1 dan de novation en terug. Blofeld gaat eveneens via usb.

...en terug??? Hoe bedoel je?

kzou zowiezo alles dat drums doet als eerste in de keten stoppen!

Maar misschien is een Midi-Thru boxje een beter idee, dan krijgt alle midi gear de data op het zelfde moment...

En misschien kun je nog verbeteringen behalen in je computer: draait je sequencer op MME of ASIO-drivers (laatste=beter!)?

Succes!

Mijn axiom komt met usb binnen.
Da's prima, want MIDI is verdomd langzaam vergeleken met USB, en in feite is er een 1 x 1 MIDI interface in je Axiom gevouwen.

Hoorbare latency ligt aan je drivers, niet aan je controller keyboards, dus kies ASIO zoals Cecil zegt en voer eens wat latency tests uit met je sequencer (welke, overigens?).

Na terug moest een komma komen.Terug als in naar mijn gear.

Goed ik ga alles eens even switchen om te zien of ik resultaat boek. Draai op dit moment een eerlijke SX ( voordat er weer hele vervelende post worden gedropt waarin ik voor dief word uitgemaakt) maar heb de nieuwe logic voor mijn macpro al klaar liggen. Who knows!

Hoe doe ik trouwens een latency test?

Wederom is mijn dank groot!

wat is trouwens het verschil tussen een midi thru box en een midi interface?

Zanks

Back