Mee tril echo effect

locomilo

Gone too soon
Iemand enig idee hoe zo'n mee tril echo effect gemaakt wordt? Je hoort het in de bass van de bijlage. Het lijkt net of de tafel mee trilt met de echo. Ik kan niet goed horen of het nou voor of na de echo is, maar het klinkt vet!

Attachments

• meetril effect.mp3
    404,8 KB · Bekeken: 95
Lijkt of er in het synthsignaal voor dat ie de echo in gaat wat Noise is mee gemixt...Of mischien is het een hele brakke analoge echto met bijgeluid...

iets van een of ruisende bassgitaar door een noisegate en daarna door een echo ?

Of een bas gitaar met een snare drum voor de speaker(op afstand en mic bij de snare) Het klinkt echt zoals een snare. je kan ook je bas akoesties opnemen met een snaredrum in de zelfde ruimte

Ja dat was eigenlijk het eerste wat in me opkwam toen ik het nummer voor de eerste keer hoorde. Maar toen ik erover nadacht leek het me best wel een omslachtige manier.

Als ik iets bovenop mn subwoofer neerzet hoor ik vaak hetzelfde mee getril. Totdat het ervanaf valt natuurlijk. Van de week ga ik maar eens klooien met een ruissignaal achter de bass synth voordat ik 'm mn tapeecho in gooi. Misschien levert het wat op.

Hier nog een stukje uit het nummer. Op 11 seconden hoor je het effect heel goed. Het klinkt trouwens ook wel een beetje als een veel te slap gespannen snaar. Daar misschien een noisegate op? Helaas heb ik geen gitaar :(

Attachments

• summertime_intro.mp3
    304,8 KB · Bekeken: 94
Jammer genoeg heb ik geen goeie microfoon en geen gitaar/bass gitaar. Ik heb wel ooit een gitaar gehad en meen dat als je de lagere snaren veel te slap laat hangen je dan ook zo'n raar tril geluidje kan krijgen. En dan dus een beetje ruis en noisegate en daarna door een tapeecho? Zou dat em dan zijn?
Jammer dat het niet met een synth kan.

Het fragmentje is trouwens van The Flaming Lips uit het album Yoshimi Battles the Pink Robots. Het nummer heeft Summertime.

en wat een jeugdsentiment die Roland keyboard vogeltjes erdoorheen xD

Dat zijn niet DE roland vogeltjes... 8)

Zoiets lijkt het inderdaad te zijn. Het is geen synthnoise.

Zeker wel dat het iets in de trend van synthnoise is.
Het doet mij sterk denken aan een baspreset uit mijn DX21. Het is volgens mij ook gewoon een simpel FM basje. Die DX21 barst ook van dit soort artefects.

Ook lijkt het zelfs wel een vorm van distortion. Ditzelfde soort 'ruisjes' krijg je ook als je je bitrate flink reduceert.

Oftewel mijns inziens gewoon een FM basje op 6 of 8 bit gesampled, afgespeeld met een delay erover!

Niks geen akoestische rammelende kettingkjes, of ratelende snare-snaren, of meetrillende subwoofers. Waarom zouden ze ingodsnaam...

Wie zegt dat het express gedaan is.. Je kan ook creatief omgaan met de onmogelijkheden van je spullen....

Back