midisport 2*2 krijg hem niet geinstalleerd? iemand?

michielhemmer

Stamgast
Op 1 of andere manier is vanmiddag mijn M-audio midisport 2*2 uit mijn midi lijst verdwenen dus bedacht ik maar om hem opnieuw te instaleren.

ik start eerst het .exe bestandje op (zonder de midisport aan te sluiten) en dan sluit ik hem aan en vind hij hem ook gelijk.
dan wil hij de software instaleren en geeft hij aan dat het windows logo blablabla dan moet je op doorgaan klikken en hij probeerd dan de software te vinden maar dat lukt niet?

hij geeft dan de melding dat de nieuwe hardware niet goed is geinstalleerd en nou ben ik al 4uur aan het prutsen maar ik kom er niet uit??

is er iemand die mij kan helpen?:)

Op de site van m-audio staat een progje die je help met het volledig deinstallen van een midisport, wat ook nog een probleem kan zijn is de overschrijding van meer dan 10 midi apps in xp.
Hier staat weer wat goede info over op de site van rme.

Suc6 en sterkte want die midisports kunnen een bitch zijn om te installen.

Staat hij wel bij apparaatbeheer? Of staat daar een vraagteken bij?

had met mijn midisport (4x4?, ik weet het niet meer) soms ook dat ie m niet meer zag bij het opstarten. PC rebooten was dan meestal enige optie. Heb m maar 1x hoeven herinstalleren maar dat was om een andere reden. Kijk eens in je device manager of er onbekende USB devices tussen staan.

het probleem is niet dat hij hem niet herkent want ik rijg continu de melding "nieuw usb device gevonden" "midisport 2*2" maar hij kan de software niet vinden om het te instaleren?

ik heb gewoon de originele cd erin zitten en nog kan hij het niet vinden?
wat zoekt hij voor software? op de cd staat alleen een .exe bestandje wat ik al heb geinstaleerd en dit zoekt hij niet via want hij geeft dan een lege map aan?

Wat ik je als tip kan geven is: volg de installatie instructies EXACT!!

Volgens mij was het:

1. Software installeren
2. Computer uit
3. Midisport aansluiten
4. Booten en windows vind de stuurprogramma's vanzelf

Verder is het ook handig als je even aangeeft welke windows versie je draait en of je de support sectie van m-audio al hebt bekeken. Hier staan namelijk veel gerelateerde antwoorden.

Als er alleen een exe staat, misschien die exe eerst uitpakken. Anders de driver wizard laten zoeken op c:\windows\system32

Nogmaals, eerst driver installeren, dan pas midisport aansluiten.

Soms is dat simpelweg de enige manier dat de installatie goed werkt.

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=6de156b4006f7050b8b386edd57325f2 alles gaat net zoals bij deze link....het enige waar hij op fout gaat is het tussen stap 8 en 9.

ik krijg wel de melding "Windows Logo Testing" dus hij wil iets instaleren maar hij dan kapt hij het af met de melding dat hij de hardware niet goed kan instaleren en daarom er mee ophoud.

maar ik zal het nog eens doen zoals jullie hier boven aangeven (waarschijnlijk deed ik dat al maar toch).

ik heb win xp sp3 en ook die drivers gedownload van de site.

ik heb nu precies gedaan wat jullie zeggen maar echt ook als ik handmatig hem naar de software stuur stopt hij tussen stap 8 en 9.

als ik bij hardware kijk dan staat er ook bij de hij geen stuurprogramma heeft (die krijgt hij dus niet geinstalleerd blijkbaar).

ik kom er echt niet meer uit...;{.......(heb echt serieus 100keer geprobeerd het voor mekaar te krijgen maar niks lukt terwijl ik hem voorheen natuurlijk heel makkelijk kon instaleren) ik heb hem al zeker 3 jaar en al vaker opnieuw geinstalleerd.

Wat heb je dan precies gedaan? Stap voor stap en exact beschreven ajb.

Wat soms ook wel eens helpt om de driver te forceren, dus niet automatisch laten gaan maar bij die wizard aangeven dat je geluids en multimedia apparatuur wil installeren etc.

Ik had ook alleen maar problemen met de midiport.
(Net als mijn M-audio geluidskaart trouwens)
Van alles geprobeert maar het bleef maar niet stabiel werken.
Steeds was hij weg. Soms bij opnieuw opstarten deed hij het weer... en soms ook niet.

Na het kopen van de edirol UM880 waren al die problemen weg en heb ik nooit meer gezeur gehad. (UM550 bestaat ook)

Ik zeg niet dat je probleem niet op te lossen is maar voorkomen is beter dan genezen.

komt ie:
0) alle usb kabels eruit gehaald die ik er maar in had zitten
1) alles gedeinstalleerd.....(hij ziet de midisport ook niet meer)
2) drivers (voor xp sp3 gedownload en geinstalleerd)
3) pc uitgedaan en weer opgestart (met de midisport erin)
4) de pc herkent de midisport en zoekt naar de juiste software
5) dan komt de melding "Windows Logo Testing" afbreken of doorgaan.
6) volgens de handleiding moet ik dan op doorgaan drukken dat doe ik dan.
7) de pc maakt een backup (dat geeft hij aan) en je ziet dat hij iets doet met c:windows/systeem/32/drivers...
8) en dan krijg ik de volgende melding:

deze hardware kan niet worden geinstalleerd
er is een probleem met de installatie van deze hardware:
m-audio usb midisport 2*2
er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat
het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

ik heb deze handeling al gedaan zonder virusscanner /internet aan en met hij kan gewoon iets niet vinden maar wat???

Dan mist hij dus duidelijk een bestand en dat is waarschijnlijk een vitaal onderdeel van je driver.

1) alles gedeinstalleerd.....(hij ziet de midisport ook niet meer)
Ook het register goed schoon gemaakt? (ik had een vergelijkbaar probleem met de 4x4 en na een register clean werkte de herinstallatie wel. Wat ook van belang leek/lijkt, is dat ik telkens dezelfde usb-poort gebruik...)

de eerste foto laat nu zien dat alles goed gegaan is maar een paar seconden daarna krijg ik de situatie van de 2e foto.....1 wel goed deinstalleerde en 1 die niet werkt?

ik heb dus de niet werkende weggehaald en dan blijft de goeie staan en geeft ook aan dat hij prima werkt.
maar binnen cubase 5 zie ik hem nog steeds niet staan?

Attachments

• midi sport wel goed.JPG
    midi sport wel goed.JPG
    78,1 KB · Bekeken: 93
Ik heb een midisport 4x4 en heb bij mijn nieuwe PC ook een beetje problemen gehad met de installatie, maar dat kwam meer door mijzelf.
Ik had eerder namelijk wat USB controllers uitgezet in de devicemanager om IRQ conflicten met mijn PCI geluidskaart te voorkomen.
Toevallig had ik de midisport tijdens de installatie op zo'n uitgeschakelde USB port aangesloten en daarom lukte de installatie bij mij ook niet. Toen ik de midisport op een andere USB ingang aansloot, kon ik de installatie eindelijk succesvol afronden.
Misschien is er ook zoiets bij jou aan de hand, als je tenminste wat USB controllers uit hebt staan in de device manager? Check deze controllers anders even in het USB tabblad in je device manager. Wie weet?
Wel vreemd dat het bij jou ineens niet meer werkte. Eenmaal geïnstalleerd, zijn midisports normaal gesproken erg betrouwbaar...

Back